O szkole
Szkoła Podstawowa im. Henryka Sienkiewicza w Stanisławowie jest szkołą wiejską znajdującą się na terenie gminy Stanisławów w powiecie mińskim.
Organami szkoły są: Rada Pedagogiczna, Rada Rodziców i Samorząd Uczniowski.
W budynku znajduje się 13 sal lekcyjnych, pracownia komputerowa, biblioteka z czytelnią, szatnia, pokój nauczycielski, sekretariat, pokój dyrektora i wicedyrektora.
Dnia 17 grudnia 1995 roku została oddana do użytku pełnowymiarowa sala gimnastyczna z antresolą, salą do zająć gimnastyki korekcyjnej i zapleczem (łazienki, szatnie, pokój nauczycieli wychowania fizycznego, magazyn sportowy), która została połączona łącznikiem z budynkiem szkoły, tworząc jeden kompleks zabudowy.
Na placu szkolnym znajduje się pawilon, w którym mieści się przedszkole, świetlica, kuchnia ze stołówką, gabinet logopedyczny, samorządowy zespół oświatowo-wychowawczy.
Szkoła oferuje:
-
profesjonalną, życzliwą kadrę
- nowoczesną bazę dydaktyczną
- zapewnienie opieki i bezpieczeństwa
- naukę dwóch języków obcych (angielski i rosyjski)
- kształcenie informatyczne w klasach V i VI
- udział w zajęciach pozalekcyjnych
- korzystanie ze stale wzbogacanego zbioru biblioteki
- pracę w organizacjach uczniowskich (Samorząd Uczniowski, szkolne koło PCK)
- opiekę i pomoc w nauce w świetlicy szkolnej
- udział uczniów w zajęciach dydaktyczno - wyrównawczych i gimnastyce korekcyjno- kompensacyjnej
- udział uczniów w zespołach wyrównawczych z języka polskiego i matematyki
- opiekę logopedyczną dla dzieci z zaburzeniami mowy
- udział w licznych konkursach, zawodach sportowych
Zadania Samorządu Szkolnego:
-
tworzenie warunków do rozwoju samodzielności i samorządności uczniów poprzez wyrabianie poczucia odpowiedzialności za podjęte samodzielnie zadania,
- rozwój zainteresowań naukowych, kulturalnych, społecznych,
- pracę na rzecz szkoły i środowiska,
- tworzenie warunków indywidualnego i grupowego działania na rzecz innych,
- tworzenie silnej więzi między wszystkimi uczniami,
- podtrzymywanie tradycji i obrzędowości w szkole,
- organizowanie czasu wolnego,
- kontakty ze środowiskiem lokalnym,
- włączanie rodziców w sprawy szkoły.
|