|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1826 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Niewidoma osoba zostaje zaproszona na zajęcia aby opowiedziała i pokazała jak radzi sobie każdego dnia, czym się zajmuje, jakie ma pasje i zainteresowania.
Scenariusz zajęć przeprowadzony 15 lutego 2005r. w Szkole Podstawowej w Golinie. Prowadząca: Bogumiła Czekaj Cele operacyjne: Uczeń będzie potrafił
- zrozumieć, że ludzie różnią się między sobą;
- zrozumieć, że wśród nas żyją ludzie niepełnosprawni;
- zachować się w stosunku do osób sprawnych inaczej;
- zrozumieć słowo "tolerancja";
- zrozumieć, że ludzie mają wady i zalety;
- doskonalić umiejętność słuchania;
- zrozumieć, że osoba niepełnosprawna jest też osobą użyteczną;
Początek zajęć rozpoczęłam od aktywności ruchowej. Przeprowadzam z dziećmi zabawę dydaktyczną pt. "Żywe drzewo", która pozwoli im zrozumieć, jak trudno niewidomym poruszać się w przestrzeni. Opis zabawy: Około 1/3grupy jest "niewidoma" i szuka "żywych drzew". "Niewidomi' zawiązują oczy przepaską. Pozostali uczniowie są "żywymi drzewami", rozpraszają się w pomieszczeniu, siadają, kucają lub kładą się w określonym miejscu, pozostając jakby wrośnięci. Jeżeli "niewidomy' znajdzie ich, zamieniają się rolami. Dawny "niewidomy" prowadzi partnera na środek pomieszczenia, zawiązuje mu oczy i szuka sobie miejsca, w którym "zapuszcza korzenie". Do zabawy zostają wprowadzone "skrzaty". Mogą "niewidomego"- nic mu nie mówiąc-skierować ostrożnie w kierunku "żywego drzewa' (lekko dotykając) albo świadomie wprowadzić w błąd. Można uzgodnić kształt "żywych drzew'- świerki z ramionami podniesionymi do góry, dęby- ramiona w bok. "Niewidomi" wyzwalają się dopiero, gdy wymienią właściwą nazwę drzewa.
- Następnie wprowadzam osobę niewidomą do klasy, przedstawiam dzieciom. Proszę, aby pan Henryk Merchel opowiedział jak on radzi sobie w dniu codziennym;
- jak wygląda jego dzień?
- jak porusza się po mieście?
- w jaki sposób wykorzystuje przyrządy, które przywiózł ze sobą.
- Następnie pan H.Merchel wykorzystując białą laskę przeprowadza z dziećmi zabawę, która pomoże im zrozumieć jak wykorzystać laskę.
- Opowiada dzieciom jak wykorzystuje inne przyrządy na przykład do rozróżniania kolorów, głośno mówiący zegarek, notatnik głośno mówiący oraz komputer.
- Następnie proszę pana Henryka, aby powiedział dzieciom jak pomóc osobie niewidomej, gdy trzeba przeprowadzić na drugą stronę lub wyjść na spacer. Najważniejsze zdania zapiszą do zeszytu.
- Na koniec podziękują panu Henrykowi.
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|