Motto, które towarzyszy naszej działalności:
- dbamy o zdrowie, bo od niego zależy nasza przyszłość;
- wychowujemy w wolności, gdyż ona jest fundamentem człowieczeństwa;
- kierujemy się uczciwością, by być godnymi zaufania.
MISJA NASZEJ SZKOŁY
JESTEŚMY SZKOŁĄ, KTÓRA SWOJE DZIAŁANIA OPIERA NA TAKICH WARTOŚCIACH JAK:
ZDROWIE, WOLNOŚĆ, UCZCIWOŚĆ.
ZDROWIE
rozumiemy jako stan dobrego samopoczucia fizycznego, psychicznego, społecznego i duchowego.
Zdrowie fizyczne – to prawidłowe funkcjonowanie organizmu, wszystkich jego układów i narządów.
Zdrowie psychiczne – to zdrowie umysłowe czyli zdolność do jasnego, logicznego myślenia oraz zdrowie emocjonalne czyli zdolność do rozpoznawania uczuć np.: lęku, radości, żalu, złości i wyrażania ich w odpowiedni sposób oraz umiejętność radzenia sobie ze stresem ,napięciem, depresją i lękiem.
Zdrowie społeczne – to zdolność do utrzymywania prawidłowej relacji z innymi.
Zdrowie duchowe – to osobiste credo czyli zasady zachowania i sposoby utrzymywania wewnętrznego spokoju.
WOLNOŚĆ
to odpowiedzialność za własne czyny, tolerancja, umiejętność dokonywania wyboru, przestrzegania praw i obowiązków, prawo do głoszenia własnych poglądów.
UCZCIWOŚĆ
rozumiemy jako obopólne zaufanie, lojalność, obowiązkowość, rzetelność, odpowiedzialność, obiektywne traktowanie, sprawiedliwe ocenianie, otwartość i szczerość nauczycieli, rodziców, uczniów.
STRUKTURA NASZEJ SZKOŁY
OPIERA SIĘ NA WSPÓŁDZIAŁANIU I WSPÓŁPRACY NAUCZYCIELI, RODZICÓW I UCZNIÓW.
Szanujemy prawo każdego człowieka do wolności, wyboru dróg, oryginalności, odmienności poglądów i kreatywności, prawo do prowadzenia zdrowego stylu życia.
Pielęgnujemy umiejętności współdziałania, samodoskonalenia, dzielenia się emocjami, uwrażliwiamy na uczucia innych ludzi, rozwijamy umiejętność pracy nad sobą.
Podstawą naszego działania jest rzetelne zdobywanie i pogłębianie wiedzy przydatnej w pełnieniu różnych ról społecznych z uwzględnieniem ekologii i zasad zdrowego stylu życia oraz szacunku do drugiego człowieka.
Jesteśmy przekonani, że realizacja naszych założeń zapewni satysfakcję, zadowolenie,
Na co kładziemy nacisk?
- profilaktykę zdrowotną, jesteśmy po diagnozie w zakresie warunków nauki ucznia – nasze działania skierowane są na: wyposażenie klas w meble z regulowaną wysokością, zapewnienie właściwego oświetlenia, prowadzenia badań profilaktycznych oraz stwarzanie właściwego klimatu, marzy nam się wyposażenie uczniów w umiejętność szybkiego uczenia się, wzbudzenia odpowiedniej motywacji i odpowiedzialności za swoją naukę oraz wprowadzenie w szkole programu Szkoła Zarządzająca Wiedzą,
- doskonalenie kompetencji uczniów określonych w standardach,
- rozwijanie zainteresowań i zdolności,
- przygotowanie uczniów do życia w społeczeństwie,
- pielęgnowanie współpracy i wzajemnej pomocy,
- kultywowanie tradycji narodowych i szkolnych,
- fakt, że ocena to nie kara ani nagroda, ale rzetelna informacja o poziomie wiedzy i umiejętności ucznia, w szkole funkcjonuje Punktowy system oceniania wspomagany dziennikiem elektronicznym,
- różnorodne metody motywowania uczniów do osiągania coraz wyższych wyników,
- systematyczne badanie skuteczności i jakości działania szkoły,
- budowanie klimatu przyjaznego otwartego dialogu.
Co nas wyróżnia?
- szkoła opiera swoją działalność na trzech podstawowych wartościach: zdrowie, wolność, uczciwość,
- na korytarzach dominują dwa kolory : żółty i niebieski; gdyż symbolizują one patrona szkoły Mikołaja Kopernika,
- przerwy rozpoczyna i kończy dźwięczna melodia,
- jasne reguły postępowania zostały określone w Prawie szkolnym,
- w szkole funkcjonuje pracownia komputerowa z dostępem do Internetu, która powstała dzięki środkom finansowym rodziców i sponsorów oraz pracy nauczycieli a od września 2004 ruszy druga pracownia, którą szkoła otrzymała przy wydatnej pomocy organu prowadzącego i pracy dwóch nauczycieli w ramach programu MENiS "Pracownia internetowa w każdej szkole podstawowej edycja 2004",
- popołudniami w szkole działa Świetlica Terapeutyczna finansowana ze środków organu prowadzącego,
- uczniowie drugiego etapu edukacyjnego mają obowiązkowe lekcje pływania opłacane ze środków organu prowadzącego,
- organizowana jest wszechstronna działalność ekologiczna,
- w pięciu oddziałach pierwszego etapu edukacyjnego wdrażane są zasady pedagogiki Celestyna Freineta,
- w nauczaniu zintegrowanym przerwy w zajęciach są regulowane przez wychowawców,
- nauczyciele to zgrany zespół tworzący dobrą atmosferę pracy, wzbogacający szkolne życie w elementy humoru i rozrywki (świadectwa moralności, wiersze i dyplomy okolicznościowe, występy dla uczniów, pracowników odchodzących na emeryturę). Grono pedagogiczne to ludzie, dzięki którym systematycznie poprawia się stan bazy szkolnej, potrafiący zaangażować rodziców w pracę na rzecz szkoły.
Zajęcia pozalekcyjne
Prowadzone są zajęcia w kołach: recytatorskich, literackich, językowych, artystycznych, plastycznych, ekologicznych, matematycznych, integracyjnych, informatycznych, SKS. W ramach wolontariatu nauczyciele prowadzą zajęcia: SIS-u, ERM, UKS-u, Klubu szachowego, wyrównawcze, profilaktyczne oraz koła: historyczne, ekologiczne, informatyczne, gry i zabawy oraz zespół wokalny. Przez rodziców opłacane są zajęcia z języka angielskiego w klasach I i II. Zajęcia prowadzone są 2 razy w tygodniu.
Dla szczególnie zdolnych
Uczniowie mogą rozwijać swoje zainteresowania wykonując dodatkowe zadania i ćwiczenia, biorąc udział w zajęciach pozalekcyjnych, konkursach, działając w organizacjach lub organizując konkursy i imprezy szkolne a także tworząc gazetki szkolne oraz tomiki poezji. Nauczyciele zachęcają uczniów do poszukiwania informacji w różnych źródłach i prezentowania ich w szkole innym uczniom. Najzdolniejsi uczniowie otrzymują tytuł PRYMUSA a ich zdjęcia umieszczane są w szkolnej gablocie. Absolwenci otrzymują pamiątkowe książki a najzdolniejsi tytuły:
Oferta dla uczniów z trudnościami
Nauczyciele indywidualizują proces nauczania dostosowując wymagania do indywidualnych możliwości uczniów uwzględniając opinie poradni psychologiczno pedagogicznych lub poradni specjalistycznych. Uczniowie z trudnościami mogą skorzystać z pomocy koleżeńskiej, zajęć dydaktyczno wyrównawczych z języka polskiego i matematyki, konsultacji nauczyciela oraz zajęć terapeutycznych.
Jak uczymy języków
W pierwszej i drugiej klasie nauka języków organizowana jest jedynie dla zainteresowanych uczniów i opłacana przez rodziców.
W klasach trzecich nadal uczą się tylko chętni uczniowie, ale lekcje opłacane są ze środków finansowych szkoły a na naukę przeznaczone są godziny do dyspozycji dyrektora. W drugim etapie edukacyjnym prowadzona jest obowiązkowa nauka języka angielskiego w 4 klasie 2 godziny a w 5 i 6 po 3 godziny tygodniowo. W klasach liczących ponad 24 uczniów występuje podział na grupy uwzględniający poziom kompetencji językowych uczniów.
SERDECZNIE ZAPRASZAMY!!!
|