Nasza szkoła
Szkoła Podstawowa w Płóczkach Górnych usytuowana jest na wzniesieniu. Budynek szkolny został oddany do użytku 10 lutego 1975 roku, uroczystego otwarcia – przecięcia wstęgi dokonali przedstawiciele ówczesnych władz.
Do placówki uczęszczają także sześciolatki oraz grupa dzieci pięcioletnich. Od klasy pierwszej prowadzona jest nauka języka niemieckiego oraz zajęcia komputerowe.
Szkoła jest wyposażona w niezbędne pomoce dydaktyczne. W placówce znajduje się
pracownia komputerowa z dostępem do Internetu.
Ponadto w szkole prowadzone jest kółko matematyczne, muzyczne, komputerowe, gimnastyka korekcyjna,
zajęcia terapii pedagogicznej, oraz zajęcia świetlicowe.
Świetlica
Celem działalności świetlicy jest
zapewnienie dzieciom zorganizowanej opieki wychowawczej, pomocy w nauce oraz odpowiednich warunków do edukacji i rekreacji.
Świetlica szkolna obejmuje opieką dzieci z klas I - VI, przeznaczona dla uczniów, którzy muszą przebywać w szkole ze względu na czas oczekiwania przyjazd autobusu szkolnego.
Świetlica dysponuje
różnorodną bazą materialną w postaci: książek, gier, sprzętu sportowego, zabawek, TV, DVD oraz CD. Uczniowie również mają dostęp do pracowni komputerowej (bezpieczny internet).
Program „5 porcji warzyw, owoców lub soku”
Według zaleceń ekspertów warzywa, owoce i soki trzeba jeść i pić co najmniej 5 razy dziennie, każdego dnia. Jest to niezbędne minimum. Program "5 porcji warzyw, owoców lub soku” ma kształtować "od małego”
właściwe nawyki żywieniowe, czyli zachęcać dzieci do regularnego jedzenia np. sałatek czy surówek. Są one niezbędne w diecie, gdyż stanowią naturalne źródło cennych witamin i składników mineralnych.
Program "SPRAWNY DOLNOŚLĄZACZEK"
Projekt ten ma
uatrakcyjnić zajęcia ruchowe i rozbudzić zainteresowania aktywnością fizyczną i sportem w najmłodszych klasach szkół podstawowych.
Projekt ma na celu:
- zaproponowanie nowych, bardziej atrakcyjnych form zajęć ruchowych zgodnych z nową podstawą programową
- zachęcenie uczniów do podejmowania nowych form aktywności fizycznej
- rozwijanie sprawności fizycznej ze szczególnym uwzględnieniem koordynacji wzrokowo-ruchowej
- monitorowanie stanu zdrowia, rozwoju fizycznego i sprawności fizycznej uczniów klas I-III
- przygotowanie do szeroko zakrojonych badań poziomu sprawności fizycznej i preferencji do uprawiania wybranych rodzajów sportów, prowadzonych wśród uczniów klas IV przez Młodzieżowe Centrum Sportu i Akademię Wychowania Fizycznego
Bardzo ważnym elementem programu jest również zintegrowanie zajęć ruchowych z innymi zadaniami edukacyjnymi zapisanymi w nowej podstawie programowej.
Zapraszamy serdecznie!