MISJA SZKOŁY
We wszystkich działaniach kierujemy się wyznawanymi wartościami oraz poszanowaniem praw i godności człowieka, zgodnie z Konwencją o Prawach Dziecka oraz Konwencją
o Ochronie Praw Człowieka i Podstawowych Wolności.
Wychowujemy uczniów w duchu uniwersalnych wartości moralnych, tolerancji, humanistycznych wartości, patriotyzmu, solidarności, demokracji, wolności i sprawiedliwości społecznej oraz różnorodnej specyfiki kulturowej, tożsamości narodowej
i etnicznej.
Kultywujemy tradycje oraz ceremoniał szkolny, a wszystkie działania pedagogiczne
i opiekuńczo - wychowawcze orientujemy na dobro podopiecznych (tworząc warunki intelektualnego, emocjonalnego, społecznego, estetycznego i fizycznego rozwoju uczniów),
a także ich dalszy los.
Pracujemy z młodzieżą w oparciu o nowoczesne programy kształcenia ogólnego i stosujemy efektywne technologie nauczania, a także kształcenia.
Przygotowujemy młodzież do świadomego i racjonalnego funkcjonowania w świecie ludzi dorosłych oraz do pełnienia ważnych ról społecznych.
Ściśle współdziałamy z rodzicami (którzy są najlepszymi sojusznikami nauczycieli, zwłaszcza wychowawców) oraz innymi partnerami zewnętrznymi wspierającymi szkołę w jej rozwoju.
CELE I ZADANIA SZKOŁY
W szczególności nasza szkoła:
- umożliwia zdobycie wiedzy ogólnej, zgodnie z aktualnym stanem nauki, na wysokim poziomie merytorycznym
- zapewnia uczniom bogaty, autorski program wychowawczy i stwarza środowisko wychowawcze sprzyjające rozwojowi własnych zainteresowań
- stawia wysokich wymagań dotyczących kultury bycia
- przekazuje wiedzę i kształci umiejętności funkcjonowania w rodzinie i środowisku, państwie, narodzie i społeczeństwie
- zapewnia poszanowania uczniów, ich godności osobistej, wolności światopoglądowej i wyznaniowej
- umożliwia podtrzymanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej
- umożliwia absolwentom dokonanie świadomego wyboru dalszego kierunku kształcenia
- kształci w duchu tolerancji, humanizmu i patriotyzmu, przekazuje wiedzę o społeczeństwie, problemach społecznych, ekonomicznych kraju, świata, kulturze i środowisku naturalnym
- kształtuje i rozwija wśród uczniów cechy osobowości: przedsiębiorczość, kreatywność, samodzielność, a także umiejętności samokształcenia i doskonalenia się, skutecznego komunikowania się oraz nawiązywania kontaktów interpersonalnych
- dostosowuje kierunki i treści kształcenia do wymagań rynku pracy oraz standardów i wymagań egzaminacyjnych
- upowszechnia wiedzę ekologiczną wśród uczniów oraz kształtuje właściwe postawy wobec problemów ochrony środowiska
- umożliwia rozwijanie szczególnych zainteresowań uczniów w zakresie wybranych przedmiotów nauczania
- tworzy warunki umożliwiające nauczanie uczniom niepełnosprawnym
Uczniom z orzeczoną niepełnosprawnością lub niedostosowaniem społecznym szkoła zapewnia:
- realizację zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego
- odpowiednie warunki do pobytu w szkole, sprzęt specjalistyczny i środki dydaktyczne
- realizację programów nauczania dostosowanych do indywidualnych potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych ucznia
- zajęcia rewalidacyjne, stosownie do potrzeb
- integrację ze środowiskiem rówieśniczym
Kształcenie zintegrowane oraz edukację wczesnoszkolną w Publicznej Szkole Podstawowej nr 8 w Brzegu tworzą nauczyciele o wysokich kwalifikacjach zawodowych
i różnorodnych specjalizacjach, niezbędnych do wielostronnej
i wielorakiej działalności z dziećmi w młodszym wieku szkolnym.
Kształcenie uczniów na I etapie edukacyjnym wiąże się
z dużymi wyzwaniami. To właśnie wtedy buduje się podstawy dobrego procesu uczenia się, rozwija chęć do nauki oraz wdraża do opanowania pierwszych
i ważnych umiejętności.
Nasze działania są kreatywne, dostosowane do potrzeb i umiejętności dzieci. Staramy się, aby nauka w młodszych klasach odbywała się poprzez ciekawe zajęcia, spotkania
z interesującymi ludźmi, poprzez zabawę i oczywiście pracę. Nad tym wszystkim pracuje nasz zespół nauczycieli, którego skład znajduje się poniżej.