Nasz ośrodek
Nasi wychowankowie mogą korzystać z nowocześnie wyposażonych klasopracowni, gabinetów specjalistycznych, świetlic i pomieszczeń internatowych.
Dzieci mogą się uczyć, bawić, rozwijać swoje zainteresowania pod fachowym okiem nauczycieli, wychowawców i terapeutów.
Oddział rewalidacyjno – wychowawczy
Od początku istnienia klasy staramy się stworzyć uczniom przyjazne środowisko, w którym czują się pewnie i bezpiecznie, nabywają nowe doświadczenia i umiejętności. Są akceptowani, kochani i szczęśliwi. Stymulujemy i wspieramy ich rozwój. Każde dziecko upośledzone umysłowo jest inne, ma inne możliwości
i ograniczenia.
My dorośli – nauczyciele, pedagodzy oraz terapeuci musimy przede wszystkim starać się zrozumieć świat dziecka, wnikliwie poznać specyfikę i tempo jego rozwoju.
Celem nadrzędnym nauczania dziecka głęboko upośledzonego jest osiągnięcie przez niego optymalnego poziomu rozwoju,pozwalającego na możliwie największą samodzielność
i komfort psychiczny dla niego i otoczenia.
Zajęcia obejmują:
- naukę nawiązywania kontaktów w sposób odpowiedni do potrzeb i możliwości uczestnika
- kształtowanie sposobu komunikowania się z otoczeniem na poziomie odpowiadającym indywidualnym możliwościom uczestnika
- usprawnianie ruchowe i psychoruchowe w zakresie dużej i małej motoryki, wyrabianie orientacji w schemacie własnego ciała i orientacji przestrzennej
- wdrażanie do osiągania optymalnego poziomu samodzielności w podstawowych sferach życia
- rozwijanie zainteresowań otoczeniem, poznawanie tego otoczenia wieloma zmysłami, naukę rozumienia zachodzących w nim zjawisk
kształtowanie umiejętności funkcjonowania w otoczeniu
- kształtowanie umiejętności współżycia w grupie
- naukę celowego działania dostosowanego do wieku, możliwości i zainteresowań uczestnika oraz jego udziału w ekspresyjnej aktywności
Codzienne zajęcia można podzielić na dwie części. Do pierwszej zaliczyć należy zajęcia
o charakterze rytualnym takie jak: powitanie,rozbieranie i ubieranie garderoby, czynności higieniczno – sanitarne, spożywanie posiłku, czynności porządkowe. Do drugiej części należą zajęcia mające charakter „ośrodków zainteresowań” wokół, których organizuję wszystkie ćwiczenia i zabawy.