Gimnazjum Nr 6 im. Sybiraków w Grudziądzu to przyjemne i spokojne miejsce do nauki
i zabawy. Kształtujemy takie postawy, jak odpowiedzialność za siebie
i najbliższe otoczenie. Pomagamy uczniom ujawniać zdolności, rozwijać talenty, równocześnie staramy się pomóc im w przezwyciężaniu trudności.
Stwarzamy warunki do kształtowania osobowości uczniów.
Oddziały integracyjne
Kształcenie integracyjne polega na organizacji wspólnego kształcenia dzieci i młodzieży zdrowych z dziećmi i młodzieżą
o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
W ramach kształcenia integracyjnego, tworzone są oddziały integracyjne, do których kierowane są dzieci niepełnosprawne na podstawie orzeczenia
o potrzebie kształcenia specjalnego na wniosek rodziców.
Uczniowie pełnosprawni w klasach integracyjnych muszą posiadać odpowiednie predyspozycje osobowościowe.
Klasy integracyjne są małe liczebnie, w tym od 3 do 5 uczniów, to osoby niepełnosprawne. W klasie jest zatrudniony dodatkowo nauczyciel ze
specjalnym przygotowaniem pedagogicznym, który współorganizuje proces dydaktyczny tak, aby dostosować go do potrzeb i możliwości uczniów o specjalnych
potrzebach edukacyjnych.
Zakres działań pedagoga
-
poradnictwo i pedagogizacja rodziców
- wskazywanie właściwych metod wychowawczych
- diagnozowanie środowiska rodzinnego
- pomoc socjalna
- prowadzenie zajęć profilaktycznych
- prowadzenie zajęć z zawodoznawstwa
- pomoc w rozwiązywaniu trudnych sytuacji życiowych i rodzinnych
- współpraca z nauczycielami i uczniami w celu kształtowania poprawnych relacji
- rozmowy indywidualne z uczniami
Zakres działań psychologa
- terapia psychologiczna
- diagnoza psychologiczna ucznia i środowiska rodzinnego
- rozmowy indywidualne z uczniami
- pomoc w mediacjach rodzinnych oraz w rozwiązywaniu konfliktów w klasie i w środowisku rodzinnym
- współpraca z nauczycielami, wychowawcami klas, pedagogiem w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych
- współpraca z instytucjami
Projekt gimnazjalny
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej gimnazjaliści, którzy realizują nową podstawę programową, są zobowiązani
do przygotowania, a następnie do zaprezentowania projektu edukacyjnego. Projekt edukacyjny będzie realizowany przez zespół uczniów
pod opieką nauczyciela, a jego temat może dotyczyć wybranych treści przedmiotowych lub wykraczać poza wymagania zawarte w podstawie
programowej. Udział ucznia w realizacji zespołowego projektu edukacyjnego będzie brany pod uwagę przy ustalaniu oceny zachowania ucznia,
zaś temat projektu zostanie wpisany na świadectwie ukończenia gimnazjum.