Oferta szkoły
KOŁA ZAINTERESOWAŃ:
- matematyczne
- teatralno-recytatorskie
- polonistyczne
- europejskie
- przyrodnicze
- języka angielskiego
- biblioteczne
- informatyczne
- zajęcia wokalne
- SKS
BIBLIOTEKA
Od drugiej połowy 2008 roku przy bibliotece szkolnej działa
Internetowe Centrum Multimedialne, z którego zarówno uczniowie jak i nauczyciele coraz chętniej
korzystają. Wyposażone jest ono w
4 komputery, skaner, drukarkę oraz zestaw programów
edukacyjnych (multimedialny atlas, encyklopedie, słownik).
To właśnie z tych komputerów korzystają uczniowie pracujący
w gazetce „Szkolnym Okiem”.
ŚWIETLICA
Świetlica szkolna przeznaczona jest dla uczniów, którym w danej chwili nie mogą zapewnić opieki rodzice lub prawni opiekunowie oraz tych, którzy
dojeżdżają do szkoły z okolicznych miejscowości.
Świetlica szkolna ma spełniać głównie rolę
opiekuńczą i wychowawczą. Oprócz zajęć świetlicowych, uczniowie mogą spędzić czas wolny według własnego uznania,
zjeść posiłek czy odrobić lekcje przy wydatnej pomocy nauczyciela-wychowawcy. Zajęcia świetlicowe mają zapewnić dzieciom czas w sposób możliwie interesujący. Poprzez ich organizację pragniemy osiągnąć określone zmiany
w zainteresowaniach, postawie i codziennych nawykach wychowanków.
OPIEKA PEDAGOGICZNA I LOGOPEDYCZNA
Pedagodzy organizują w Zespole Szkół w Osielsku
pomoc psychologiczną i pedagogiczną dla dzieci i młodzieży, której celem jest wspomaganie rozwoju psychicznego i efektywności uczenia się poprzez pomoc wychowawcom klas i współdziałanie
z nauczycielami, rodzicami (opiekunami prawnymi), pielęgniarką szkolną, organami szkoły oraz instytucjami pozaszkolnymi zwracając uwagę na przestrzeganie postanowień
Konwencji Praw Dziecka.
Postawienie diagnozy przez logopedę jest natomiast pierwszym krokiem w określeniu rozwoju dziecka na
płaszczyźnie językowej. Kolejny krok to ustalenie indywidualnego programu terapii i dobranie odpowiednich ćwiczeń, które będą wspomagać i usprawnić narządy artykulacyjne i
usuną nieprawidłową wymowę.
Terapię logopedyczną należy traktować bardzo poważnie, nie bagatelizować ćwiczeń i zaleceń logopedy. Utrzymujące się u dziecka wady lub zaburzenia mowy mogą doprowadzić do zaburzeń w kontaktach z rówieśnikami,
wyobcowania, osamotnienia, spowodować niższą samoocenę czy też spowodować poważne problemy szkolne. Po każdorazowych ćwiczeniach w gabinecie logopedycznym przekazywane są wskazówki do pracy z dzieckiem
w domu.