Prowadzi bezpłatne nauczanie i wychowanie w zakresie podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Przeprowadza rekrutację dzieci w oparciu o zasadę powszechnej dostępności. Zatrudnia nauczycieli posiadających kwalifikacje.
Cele przedszkola to wspomaganie i ukierunkowanie rozwoju dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi w relacjach ze środowiskiem społeczno-kulturowym
i przyrodniczym. Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole. Wspomaganie rodziny w opiece i wychowaniu dziecka. Udzielanie dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Rozpoznawanie możliwości rozwojowych dziecka
i podjęcie wczesnej interwencji specjalistycznej. Zapewnienie opieki, wychowania i uczenia się
w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa. Wspomaganie rodziców w wychowaniu dziecka
i przygotowaniu go do nauki w szkole. Stymulowanie rozwoju mowy i myślenia dziecka. Dbanie
o kulturę języka ojczystego kultywowanie tradycji narodowych i religijnych. Organizowanie opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi.
Szkoła podstawowa i gimnazjum
Nasza szkoła zapewnia wysoki poziom kształcenia. Troszczy się
o mądre wzrastanie ku dorosłości w kulturze i szacunku dla Ojczyzny, drugiego człowieka. Uwrażliwia na piękno, dobro
i prawdę. Kształci umiejętność zrozumienia innych i porozumienia się z nimi. Pielęgnuje tradycje narodu i państwa polskiego
w jedności ze wspólnotą Europy. Szanuje godność uczniów, nauczycieli i rodziców. Wspomaga rodzinę w wychowaniu.
Szkoła zapewnia by jej absolwent był przygotowany do dalszej nauki, życia i pracy w różnych dziedzinach działalności ludzkiej a zwłaszcza umiał rozwijać swoje zdolności poznawcze, zainteresowania i uzdolnienia, wyróżniał się wartościowymi cechami woli i charakteru, jak godność, uczciwość, samodzielność, wytrwałość, obowiązkowość i wrażliwość. Opanował niezbędne umiejętności, jak planowanie
i organizowanie nauki, pracy i wypoczynku oraz uczestnictwo w pracy zespołowej, korzystanie
z różnych źródeł informacji. Zdobył przygotowanie do samokształcenia, samokontroli i samooceny efektów pracy, doceniał znaczenie nauki, postępu technicznego i rozwoju cywilizacji.
Posiadał nawyki uczciwej pracy, umiejętność posługiwania się powszechnie stosowanymi narzędziami
i urządzeniami technicznymi. Nabył niezbędne doświadczenia czynnego uczestnictwa w życiu społeczności szkolnej, samorządu uczniowskiego i organizacji młodzieżowych, rodziny
i środowiska. Rozumiał i cenił wartości własnego życia i zdrowia oraz potrafił przeciwstawić się wszelkim przejawom demoralizacji i patologii społecznej.
Wartości wychowawcze
Uczniowie naszej szkoły mają poszanowanie wartości i godności ludzkiej, prowadzą aktywne działania na rzecz klasy, szkoły. Cechuje ich uczciwość, szczerość, prawdomówność, sprawiedliwość, szacunek do języka, kultury historii i tradycji narodowej, wrażliwość na piękno przyrody ojczystej. Doskonalą własną osobę. Niosą pomoc potrzebującym, posiadają umiejętność współżycia w rodzinie
i społeczności. Wykazują własną inicjatywę. Prowadzą zdrowy styl życia. Chcą zdobywać wykształcenie.