Przedszkole Nr 138 (dawne Przedszkole Nr
4 TPD) mieści się na Górnym Mokotowie,
w cichym, pełnym zieleni otoczeniu. Historia przedszkola sięga roku 1948. Na jego potrzeby zaadaptowano pomieszczenia przedwojennej willi. Przez kilkadziesiąt lat na stałe wrośliśmy
w strukturę lokalnej społeczności.
Oferujemy
dobrze wyposażone sale dydaktyczne, smaczne i zdrowe posiłki (przygotowywane na miejscu),
fachową kadrę pedagogiczną, kameralne warunki, bezpieczeństwo i partnerskie relacje.
Misja przedszkola
- jesteśmy dla dzieci, ich rodziców i środowiska lokalnego
- wspomagamy rodziców w wychowaniu dzieci
- pomagamy dzieciom w pełnym rozwoju zgodnie z ich możliwościami psychicznymi i fizycznymi
-
kierujemy się filozofią wychowania podmiotowego i respektowaniem praw dziecka
- dążymy do partnerskiej współpracy z rodzicami, środowiskiem i władzami lokalnymi
- dysponujemy fachową kadrą pedagogiczną
- zapewniamy dobrze zorganizowane, atrakcyjne zajęcia
- pielęgnujemy tradycje narodowe i wypracowane (wspólnie z dziećmi i ich rodzicami) tradycje wewnętrzne
- wyróżniamy się popularnością w środowisku dzięki miłej i rodzinnej atmosferze
Wszyscy nauczyciele systematycznie
wzbogacają ofertę edukacyjną przedszkola doskonaląc swoje kwalifikacje zawodowe na kursach, warsztatach i konferencjach. Zdobyte w ten sposób wiadomości i umiejętności wdrażają w codziennej pracy ze swoimi wychowankami.
Przedszkole jest pierwszą instytucją, w której dziecko nabywa
kompetencje społeczne. W atmosferze spokoju i akceptacji poznaje własne prawa i reguły życia w grupie. W tym czasie kształtują się
pierwsze postawy moralne, nawyki mające wpływ na przyszłe życie. Dzieci uczą się odróżniania dobra od zła, wartościowania zachowań własnych i kolegów.
Przedszkole tworzy takie warunki, aby dzieci mogły doświadczać co dobre dla nich samych i dla ich otoczenia, aby nabyły takie kompetencje społeczno- moralne, które umożliwią im funkcjonowanie w szerszej społeczności. Przedszkole dba też o to, aby wychowankowie mieli
świadomość istnienia własnych praw. Ogromną rolę w uświadamianiu praw i obowiązków odgrywa nauczyciel. Istnieje stała potrzeba uświadamiania dzieciom, jak również ludziom dorosłym praw dziecka.
W przedszkolu, gdzie prawa dziecka są priorytetem, dbamy szczególnie
o ich przestrzeganie,
a także wyposażanie dzieci
w odpowiednią wiedzę
i umiejętności z tym związane.
Im wcześniej dziecko styka się z wyższymi wartościami takimi jak: sprawiedliwość, tolerancja, poszanowanie godności i wolności innych, tym łatwiej i szybciej zdobędzie umiejętności społeczno - moralne.