Niepubliczne Przedszkole w Krakowie jest bezpłatne. Realizuje program edukacyjny, który można zamknąć
w jednym zdaniu:
"Nasze dzieci są pogodne, otoczone przyjaciółmi, osiągają swoje małe sukcesy, pokonują swe lęki i trudności, stają się pewne siebie, zdobywają rzetelną wiedzę i doświadczenie, przeżywają w pełni swoje dzieciństwo".
Program cechuje to, że podmiotem pracy pedagogicznej jest dziecko. Podstawą tej pracy jest osoba wychowawcy. To on
wspomaga naturalny rozwój dziecka dostosowując wymagania do poziomu jego rozwoju. dziecko rozwija się
w przyjaznym, bezpiecznym środowisku. Uczy się przez zabawę. Zadowolenie rodziców
z pracy wychowawcy daje ogromną satysfakcję
z dobrze wykonanej pracy
i jest miłą zachętą do dalszego doskonalenia działalności przedszkola. Rodzice mogą być pewni, że ich dziecko jest właściwie przygotowane do dalszej edukacji, jest bezpieczne, zdrowo
i harmonijnie rozwija swój umysł, emocje
i ciało.
|
|
Cele i zadania przedszkola:
-
wynikające z przepisów prawa, jak również określone w podstawie programowej wychowania przedszkolnego
-
dając dzieciom możliwość rozwoju
-
podstawowe formy działalności opiekuńczo-wychowawczej
-
zapewnia każdemu dziecku niezbędne warunki do psychicznego i fizycznego rozwoju zgodnie z zapisami Konwencji o Prawach Dziecka
-
udziela pomocy psychologiczno-pedagogicznej w porozumieniu z poradnią psychologiczno-pedagogiczną oraz organizuje opiekę nad dziećmi niepełnosprawnymi według odrębnych przepisów
-
wykorzystuje sprawdzone metody pracy z dziećmi na bazie programów zatwierdzonych przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania
-
dąży do osiągnięcia przez dzieci dojrzałości szkolnej, rozumianej jako efekt rozwoju intelektualno-emocjonalno-społecznego
|
Do zadań przedszkole należy:
-
stymulowanie rozwoju umysłowego, emocjonalnego, społecznego dzieci z uwzględnieniem ich możliwości i potrzeb
-
kształtowanie u dzieci nawyków służących ochronie zdrowia i zachowaniu bezpieczeństwa oraz rozwijanie ich sprawności fizycznej
-
budzenie u dzieci świadomości moralno-etycznej, kulturowej oraz wrażliwości artystycznej
-
umożliwienie dzieciom podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej
-
stwarzanie warunków do działalności innowacyjnej i eksperymentalnej