W placówce zatrudniona jest wysoko wykwalifikowana i doświadczona kadra pedagogiczna, która czuwa nad bezpieczeństwem dzieci oraz tworzy klimat sprzyjający pełnemu i harmonijnemu rozwojowi wychowanków.
W naszym Przedszkolu dzieci uczą się tolerancji, wrażliwości i otwartości. Poprzez różne formy działań dziecko staje się odkrywcą, badaczem potrafiącym radzić sobie w różnych sytuacjach. Każde dziecko czuje się u nas kochane, akceptowane i bezpieczne.
Dostarczamy naszym wychowankom wielu przeżyć, wrażeń i całej gamy uczuć związanych z życiem i działaniem w społeczeństwie. W naszym przedszkolu każde dziecko ma prawo do:
- szacunku i akceptacji
- indywidualizacji tempa rozwoju
- badania i eksperymentowania
- wyrażania swoich uczuć
Działalność dydaktyczna przedszkola wyraża się w procesie kierowania uczeniem się przez dzieci w różnych sytuacjach i okolicznościach z uwzględnieniem ukierunkowanej pracy nad przygotowaniem wychowanków do podjęcia systematycznej nauki w szkole. Nauczyciel steruje działalnością dziecka przez organizowanie środowiska wychowującego i tworzenie oraz stosowanie różnorodnych metod i form pracy z dziećmi.
Program pracy wychowawczo-dydaktycznej z dziećmi w wieku przedszkolnym określa zadania wchodzące w zakres następujących dziedzin oddziaływania: rozwój mowy i myślenia, aktywność matematyczna, wychowywanie przez sztukę, wyrobienie nawyków pro-zdrowotnych, środowisko przyrodnicze, edukacja regionalna. Przedszkole przekazuje dziecku przede wszystkim treści wychowania wplecione w rytm życia codziennego, zajęcia i zabawy. Wyposaża małego człowieka w bogaty bagaż norm i zasad postępowania pomocnych w przedszkolnym życiu.
Dbamy o wychowanie dzieci w duchu poszanowania cudzej własności - wdrażamy do troski o zabawki, sprzęty zgromadzone w sali oraz własne przybory. Ukierunkowujemy działania dzieci na przestrzeganie przyjętych norm zachowania.
W ciągu roku szkolnego organizujemy wiele imprez okolicznościowych oraz uroczystości. Bierzemy również udział w licznych wydarzeniach środowiskowych.
„Wszystkiego co naprawdę powinienem wiedzieć nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać, myśleć, marzyć i wyobrażać sobie lepszy świat.” - Robert Fulghum |