Szkoła Lotnicza Smart Aero Service zlokalizowana jest na malowniczo położonym lotnisku Modlin (EPMO) w okolicy Nowego Dworu Mazowieckiego, ok. 30 km na północny zachód od Warszawy (trasa gdańska: nr 7). Szkoła swe powstanie zawdzięcza prawie trzydziestoletniemu doświadczeniu w lotnictwie i kontynuacji rodzinnej tradycji jej założycieli, Andrzeja i Tomasza Malec. Na co dzień wykonują oni zawód Pilota liniowego, a od lat są również czynnymi instruktorami samolotowymi. Teraz połączyli siły, by stworzyć miejsce, w którym podzielą się swą pasją z nowymi adeptami sztuki latania.
Misją naszej szkoły pilotów jest bezpieczne kształcenie lotników, którzy będą mogli godnie reprezentować wartości, jakimi charakteryzowali się pionierzy awiacji. Dlatego w szkoleniu stawiamy na doświadczoną kadrę instruktorską, dbałość o szczegóły i najwyższej klasy sprzęt.
Naszym uczniom zapewniamy dostęp do najnowszych publikacji naukowych i urządzeń treningowych. Pozwalają one na odbycie wszechstronnego szkolenia, poruszającego takie kwestie jak sytuacje niebezpieczne, loty międzynarodowe czy korespondencja lotnicza.
Szkolenia lotnicze, szkoła pilotów
Kompletny proces szkolenia pilota składa się z wielu etapów, dlatego też mając na uwadze indywidualne potrzeby naszych uczniów, przed przystąpieniem do nauki, każdemu kandydatowi zostaje przydzielony „instruktor opiekun”. Ma on za zadanie przeprowadzić krótki wywiad
i zaproponować „ścieżkę kształcenia” pozwalającą w optymalny sposób osiągnąć założone cele. Po rozpoczęciu właściwego szkolenia będzie monitorował postępy swojego podopiecznego, jak i odpowiadał na wszelkie pytania i wątpliwości.
Licencja turystyczna PPL(A) - Szkolenie składa się z części teoretycznej 100 godzin i praktycznej 45 godzin, prowadzone jest na samolocie typu Cessna 152.
Licencja zawodowa CPL(A) - Zdobycie licencji pilota zawodowego (Commercial Pilot Licence) jest niezbędne dla każdego, kto planuje powiązać swoją karierę zawodową
z lotnictwem. Podczas szkolenia nauczymy cię latać w trudnych warunkach atmosferycznych, odbędziesz loty nocne oraz zapoznasz się ze specyfikacją wykonywania operacji lotniczych
w przestrzeni kontrolowanej. Minimalne wymagania do rozpoczęcia szkolenia to posiadanie licencji turystycznej PPL(A) i 150 godzin nalotu ogólnego.
Licencja liniowa ATPL(A) - Szkolenie składa się z 80-120 godzin wykładów i tzw. „Distance learning” gdzie uczeń wykorzystując zatwierdzone publikacje naukowe przygotowuje się samodzielnie do egzaminu.
Uprawnienie do lotów według przyrządów IR(A) - Pozwala ci na wykonywanie operacji lotniczych w przestrzeni kontrolowanej i trudnych warunkach atmosferycznych bez wzrokowego kontaktu z ziemią. W lotach IFR do nawigacji wykorzystujemy urządzenia zabudowane na pokładzie samolotu jak i zlokalizowane na ziemi. Dodatkowo cały lot odbywa się pod nadzorem kontrolera lotniczego, odpowiedzialnego za koordynację ruchu statków powietrznych.
Uprawnienie do lotów VFR w przestrzeni kontrolowanej - Jeśli planujesz korzystać z lotnisk kontrolowanych takich jak np. Warszawskie Okęcie jednak nie zamierzasz zdobyć licencji zawodowej CPL(A), proponujemy odbycie kursu do lotów
w przestrzeni kontrolowanej VFR, podczas którego zapoznasz się z wszelkimi procedurami mającymi zastosowanie na lotniskach komunikacyjnych i w przestrzeni kontrolowanej.
Uprawnienie do lotów VFR w nocy - W trakcie kursu nauczysz się prowadzić nawigację podczas przelotów oraz oswoisz się z wykonywaniem startów i lądowań w nocy.
Uprawnienie do lotów na samolotach wielosilnikowych MEP(L) - Szkolenie teoretyczne składa się z 7 godzin wykładów. Szkolenie praktyczne składa się z 6 godzin lotu na samolocie Piper PA30 Twin Comanche.
Uprawnienie instruktora pilotażu FI(A)
Więcej informacji na naszej stronie Internetowej