Realizowanie zadań zmierzających do uzyskania stopnia awansu zawodowego- nauczyciel dyplomowany
|
L.p.
|
Zadania
|
Forma realizacji
|
Termin
|
Sposób dokumentacji
|
1.
|
Zapoznanie z procedurą awansu zawodowego
|
-analiza aktów prawnych w zakresie awansu zawodowego, -opracowanie i złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu, -opracowanie i złożenie planu rozwoju zawodowego
|
-IX 2006 |
-wniosek, -opracowany i zatwierdzony plan rozwoju zawodowego
|
2.
|
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego
|
-gromadzenie dokumentacji, świadectw, dyplomów, scenariuszy, konspektów, planów i innych dokumentów
|
-cały okres stażu
|
-świadectwa, dyplomy, scenariusze, konspekty, plany, programy, -inne dokumenty
|
3.
|
Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego
|
-opracowanie zgromadzonej dokumentacji, -analiza osiągniętych wyników, -sformułowanie wniosków
|
-VI 2009
|
-sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego, -ocena dorobku zawodowego za okres stażu
|
4.
|
Złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne
|
-poprawne sformułowanie i złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne
|
2009
|
-poprawnie sformułowany wniosek
|
|
&8 ust. 2 pkt 1
Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły
|
1.
|
Podnoszenie wiedzy i umiejętności z zakresu bibliotekoznawstwa
|
-udział w szkoleniach, kursach, -samokształcenie: studiowanie literatury fachowej, -gromadzenie materiałów związanych z wykonywaną pracą, -odwiedzanie bibliotecznych stron www
|
-cały okres stażu
|
-zaświadczenia z ukończonych form doskonalenia, -wykaz lektur, -podsumowanie
|
2.
|
Przeprowadzenie przedsięwzięcia „Bliżej biblioteki:
|
-pozyskiwanie funduszy na rzecz biblioteki szkolnej, -współpraca z księgarniami, -nawiązanie współpracy z wydawnictwami, -promocja biblioteki, jej zbiorów i usług w środowisku szkolnym, -gromadzenie odpowiedniej literatury, -aktualizacja księgozbioru zgodnie z zapotrzebowaniem czytelników
|
-cały okres stażu
|
-potwierdzenia, -opracowany plan działań, -podsumowanie podjętych działań
|
3.
|
Cykliczna obserwacja i analiza poziomu czytelnictwa oraz preferencji uczniów i pracowników szkoły
|
-przeprowadzenie cyklicznego „Szkolnego Konkursu Czytelniczego”,
-analizowanie stanu wypożyczeń wśród pracowników naszej placówki,
-pogadanki propagujące czytelnictwo,
-opracowanie i przeprowadzenie ankiety dotyczącej preferencji czytelniczych uczniów
|
-IX-V 06/07, -IX-V 07/08,
-IX-V 08/09,
-cały okres stażu,
-cały okres stażu, -IV 2007-IV 2008 -IV 2009
|
-roczne podsumowania „Szkolnych Konkursów Czytelniczych”
-podsumowania poziomu wypożyczeń wśród nauczycieli,
-podsumowanie
-ankieta, -ewaluacja, -sprawozdanie
|
4.
|
Koordynowanie ścieżki „edukacja czytelnicza i medialna”
|
-współpraca z nauczycielami realizującymi w ramach zajęć edukacyjnych ścieżkę „edukacja czytelnicza i medialna”, -opracowywanie odpowiednich scenariuszy i materiałów dydaktycznych
|
-cały okres stażu
|
-scenariusze zajęć, -podsumowanie
|
5.
|
Organizowanie i prowadzenie imprez o zasięgu ogólnoszkolnym
|
-przeprowadzenie szkolnego konkursu bibliotecznego dla ucz. kl. II-III „Mój zeszyt lektur”,
-przeprowadzenie „Loterii Fantowych”,
-przeprowadzenie „Kiermaszów książek”,
-szkolne obchody Dni Książki
|
-IX-V 06/07, -IX-V 07/08, -IX-V 08/09
-VI 07 -VI 08
-IX 06
-cały okres stażu,
-IV-V 07 -IV-V 08 -IV-V 09
|
-podsumowanie konkursu,
-protokół przebiegu Loterii
-protokoły z przebiegu Kiermaszów,
-scenariusze imprezy, -podsumowanie
|
|
> & 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej
|
1.
|
Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, encyklopedii multimedialnych, edytora tekstu, Internetu
|
-przygotowanie sprawdzianów i testów, kart pracy, ciekawych scenariuszy zajęć, ankiet, materiałów na gazetki przy pomocy edytora tekstu Word i Internetu, -przygotowanie za pomocą komputera własnych publikacji i teczki awansu zawodowego
|
-cały okres stażu
|
-sprawdziany, karty pracy, ankiety i inne wypracowane materiały, -sprawozdanie z przebiegu stażu
|
2.
|
Publikowanie informacji o życiu SP Bisztynek na stronie internetowej bisztynek.www,webpark.pl i w „Gońcu Bartoszyckim”
|
-opracowywanie wiadomości o ważniejszych wydarzeniach mających miejsce w naszej szkole
|
-cały okres stażu
|
-potwierdzenia, -kopie artykułów, -podsumowanie
|
|
> & 8 ust. 2 pkt 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach WDN lub innych zajęć
|
1.
|
Współpraca z nauczycielami
|
-gromadzenie i udostępnianie materiałów metodycznych opracowanych przez nauczycieli (programy, raporty itd.) oraz opracowań własnych (np. scenariusze imprez bibliotecznych), -gromadzenie scenariuszy imprez i inscenizacji w teczkach tematycznych, -pomoc w docieraniu do pozycji dostępnych w Bibliotece Pedagogicznej w Bartoszycach,
|
-cały okres stażu
|
-potwierdzenie dyrekcji, -spostrzeżenia własne
|
2.
|
Udzielanie informacji dotyczących awansu zawodowego nauczycielom odbywającym staż
|
-udostępnianie materiałów gromadzonych w teczce tematycznej „Awans zawodowy”
|
-cały okres stażu
|
-potwierdzenie dyrekcji, -uwagi własne
|
3.
|
Aktywna praca w zespole wychowawczym
|
-współudział w przeprowadzeniu i analizowaniu ankiet: „Występowanie ewentualnych zagrożeń na terenie SP Bisztynek” i „Profilaktyka uzależnień”
|
-X 06, VI 07, -X 07, VI 08 -X 08,
|
-potwierdzenie przewodniczącej ZW, -uwagi własne
|
4.
|
Zamieszczenie własnej publikacji w portalu edukacyjnym
|
-opracowanie publikacji
|
-cały okres stażu
|
-kopia publikacji, -zaświadczenie
|
5.
|
Dzielenie się pomysłami dotyczącymi mojej pracy z nauczycielkami-bibliotekarkami powiatu bartoszyckiego
|
-udział w spotkaniach Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich
|
-cały okres stażu
|
-potwierdzenie przewodniczącej koła SBP
|
6.
|
Promocja biblioteki wśród społeczności szkolnej
|
-prowadzenie „Kroniki Biblioteki”
|
-cały okres stażu
|
-potwierdzenie dyrekcji
|
|
> &8 ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich
|
1.
|
Opracowanie i wdrożenie programu zajęć pozalekcyjnych „Koło Przyjaciół Biblioteki”
|
-przeprowadzenie cyklicznych spotkań aktywu bibliotecznego, -organizowanie imprez przy pomocy członków KPB
|
-cały okres stażu
|
-opracowany i zatwierdzony program „Koła Przyjaciół Biblioteki”, -scenariusze imprez, -podsumowanie
|
|
> & 8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań wychowawczych lub opiekuńczych
|
1.
|
Opracowanie i organizacja konkursów czytelniczych i czytelniczo-plastycznych dla uczniów klas I-III i IV-VI na poziomie gminnym
|
-opracowanie regulaminu konkursów, -zaproszenie do udziału w konkursie szkół z terenu gminy Bisztynek, -pozyskanie sponsorów, -czuwanie nam prawidłowym przebiegiem konkursu
|
-V 07 -V 08 -V 09
|
-regulamin konkursu, -karty pracy, -sprawozdanie
|
2.
|
Opracowanie materiałów promujących SP Bisztynek w środowisku lokalnym
|
-współtworzenie folderu poświęconego 60 rocznicy powstania SP Bisztynek,
-umieszczanie informacji o życiu SP Bisztynek na stronie internetowej bisztynek.www,webpark.pl i w „Gońcu Bartoszyckim”
|
-IX-X 2006,
-cały okres stażu
|
-projekt folderu, -potwierdzenie dyrekcji,
-kopie arytkułów
|
3.
|
Pedagogizacja rodziców
|
-Pogadanki skierowane do rodziców podczas spotkań w bibliotece
|
III 07, -cały okres stażu
|
-scenariusze spotkań, -podsumowanie
|
|
& 8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami
|
1.
|
Współpraca z Miejsko-Gminną Biblioteką Publiczną w Bisztynku
|
-odwiedzanie M-G BP z uczniami SP Bisztynek podczas zajęć zastępczych
|
-cały okres stażu
|
-potwierdzenie kierownictwa M-G BP, -podsumowanie
|
2.
|
Współpraca z Biblioteką Pedagogiczną w Bartoszycach
|
-opracowanie i przekazanie materiałów do BP (scenariusze imprez, konspekty zajęć itp.), -uczestniczenie w warsztatach metodycznych organizowanych przez PB
|
-cały okres stażu
|
-potwierdzenie kierownictwa BP, -podsumowanie
|
3.
|
Współpraca z pracownikiem Biblioteką Szkolnej Gimnazjum Publicznego w Bisztynku
|
-wspólna organizacja obchodów Dni Książki
|
-IV-V 07 -IV-V 08 -IV-V 09
|
-scenariusze imprez, -podsumowanie
|
4.
|
Współpraca z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
|
-zorganizowanie we współpracy z GKRPA, pedagogiem szkolnym i nauczycielem plastyki konkursów plastycznych dotyczących uzależnień wynikających z harmonogramu SPP
|
-cały okres stażu
|
-potwierdzenie, -sprawozdania z przeprowadzonych konkursów
|
|
& 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony
|
1.
|
Umiejętne rozpoznanie i rozwiązanie problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych
|
-opis i analiza dwóch problemów edukacyjnych, z którymi można się spotkać w szkolnej bibliotece
|
-cały okres stażu
|
-opracowane pisemnie dwa problemy edukacyjne
|