Treści zadań do arkusza oceny wiadomości i umiejętności uczniów sformułowałam
1. ,,Podstawę programową kształcenia ogólnego dla szkół specjalnych przysposabiających do pracy dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi"
· 1 punkt, gdy uczeń opanował ją w stopniu słabym i wymaga pomocy nauczyciela
Każda umiejętność powinna być oceniona w skali 0-2punktów. W kolumnach z ilością punktów należy wpisać
i umiejętności.
Arkusz pozwala na zgromadzenie listy umiejętności ucznia i wyrażenie liczbowo ich poziomu.
Imię i nazwisko ucznia ..........................................................................................................
Klasa ..........................
punkty- uczeń opanował wiadomości i umiejętności w stopniu dobrym, samodzielnie wykonuje zadanie
USPOŁECZNIENIE
|
Lp.
|
Treść zadania
|
Ilość punktów
|
0
|
1
|
2
|
1.
|
Znajomość swoich danych personalnych
|
|
|
|
2.
|
Orientacja w dokumentach ( legitymacja szkolna, dowód osobisty, książeczka zdrowia)
|
|
|
|
3.
|
Znajomość danych personalnych najbliższej rodziny
|
|
|
|
4.
|
Znajomość miejsca pracy rodzicó
|
|
|
|
5.
|
Znajomość adresu szkoły
|
|
|
|
6.
|
Poruszanie się pieszo: po mieście, okolicy
|
|
|
|
7.
|
Korzystanie z książki telefonicznej
|
|
|
|
8.
|
Korzystanie z telefonów publicznych: straż, pogotowie, policja
|
|
|
|
9.
|
Korzystanie z komunikacji publicznej
|
|
|
|
10.
|
Korzystanie z usług: fryzjera, krawca, szewca, pralni, apteki
|
|
|
|
11.
|
Korzystanie z baru samoobsługowego, kawiarni, cukierni
|
|
|
|
12.
|
Dokonywanie zakupów w sklepie samoobsługowym
|
|
|
|
13.
|
Dokonywanie zakupów w sklepie wyspecjalizowanym
|
|
|
|
14.
|
Dobieranie odzieży ( znajomość swoich rozmiarów: numer kołnierza, pasa, butów)
|
|
|
|
15.
|
Pełnienie dyżurów
|
|
|
|
16.
|
Pomaganie słabszym, starszym, młodszym
|
|
|
|
17.
|
Znajomość podstawowych części ciała człowieka
|
|
|
|
18.
|
Korzystanie z pomocy lekarskiej, pielęgniarskiej
|
|
|
|
19.
|
Znajomość podstawowych leków
|
|
|
|
20.
|
Umiejętność opatrzenia rany
|
|
|
|
21.
|
Posługiwanie się środkami opatrunkowymi
|
|
|
|
22.
|
Znajomość chorób XXI wieku:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 punktów- uczeń nie opanował umiejętności
1 punkt- uczeń opanował umiejętność w stopniu słabym (wymaga pomocy nauczyciela)
2 punkty- uczeń opanował wiadomości i umiejętności w stopniu dobrym, samodzielnie wykonuje zadanie
Maksymalna liczba punktów : 44 punkty
Liczba uzyskanych punktów ........................................
KOMUNIKOWANIE SIĘ
|
Lp.
|
Treść zadania
|
Ilość punktów
|
0
|
1
|
2
|
1.
|
Samorzutne wypowiadanie się
|
|
|
|
2.
|
Wypowiadanie się pełnymi zdaniami
|
|
|
|
3.
|
Wygłaszanie z pamięci wierszy
|
|
|
|
4.
|
Występowanie podczas uroczystości : klasowych, szkolnych, w środowisku dalszym
|
|
|
|
5.
|
Składanie życzeń z różnych okazji
|
|
|
|
6.
|
Formułowanie pytań
|
|
|
|
7.
|
Używanie zwrotów grzecznościowych
|
|
|
|
8.
|
Czytanie prostych wyrazów
|
|
|
|
9.
|
Czytanie prostych zdań
|
|
|
|
10.
|
Pisanie swoich danych personalnych: a) imię i nazwisko b) data i miejsce urodzenia c) adres zamieszkania
|
|
|
|
11.
|
Umiejętność napisania: a) CV b) listu c) życzeń na różne okazje d) kartki pocztowej
|
|
|
|
12. |
Czytanie ze zrozumieniem prostych informacji (w prasie: program radiowy, telewizyjny), menu
|
|
|
|
13.
|
Przepisywanie tekstów
|
|
|
|
14.
|
Wypełnianie gotowych formularzy: a) CV b) podań c) blankietów pocztowych d) umów
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 punktów- uczeń nie opanował umiejętności
1 punkt- uczeń opanował umiejętność w stopniu słabym (wymaga pomocy nauczyciela
2 punkty- uczeń opanował wiadomości i umiejętności w stopniu dobrym, samodzielnie wykonuje zadanie
Maksymalna liczba punktów : 44 punkty
Liczba uzyskanych punktów .......................................
ELEMENTARNE POJĘCIA MATEMATYCZNE
|
Lp.
|
Treść zadania
|
Ilość punktów
|
0
|
1
|
2
|
1.
|
Liczenie na konkretach w zakresie 100
|
|
|
|
2.
|
Liczenie na kalkulatorze w zakresie 1000
|
|
|
|
3.
|
Pisanie cyfr do 100
|
|
|
|
4.
|
Znajomość monet i banknotów będących w obiegu
|
|
|
|
5.
|
Odczytywanie czasu na zegarze
|
|
|
|
6.
|
Odróżnianie cyfr rzymskich
|
|
|
|
7.
|
Znajomość pór roku, nazw dni tygodnia, nazw miesięcy
|
|
|
|
8.
|
Rysowanie i nazywanie podstawowych figur geometrycznych za pomocą: a) różnych przyborów kreślarskich b) odręcznie
|
|
|
|
9.
|
Umiejętność odmierzania: a) linijką b) miarą krawiecką
|
|
|
|
10.
|
Znajomość miar: a) długości b) masy c) objętości
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 punktów- uczeń nie opanował umiejętności
1 punkt- uczeń opanował umiejętność w stopniu słabym (wymaga pomocy nauczyciela)
2 punkty- uczeń opanował wiadomości i umiejętności w stopniu dobrym, samodzielnie wykonuje zadanie
Maksymalna liczba punktów : 28 punktów
Liczba uzyskanych punktów .......................................
PLASTYKA
|
Lp.
|
Treść zadania
|
Ilość punktów
|
0
|
1
|
2
|
1.
|
Posługiwanie się: przyborami, narzędziami, materiałami, gotowymi wzorami
|
|
|
|
2.
|
Lepienie i modelowanie z: plasteliny; masy: solnej, gipsowej, papierowej
|
|
|
|
3.
|
Prace na określony temat za pomocą różnych technik
|
|
|
|
4.
|
Ekspresje swobodne za pomocą: a) rysowania b) wycinania c) wydzierania d) malowania
|
|
|
|
5.
|
Przygotowywanie materiałów
|
|
|
|
6.
|
Współdziałanie w zespole
|
|
|
|
7.
|
Utrzymanie porządku na swoim stanowisku pracy
|
|
|
|
8.
|
Organizowanie wystaw plastycznych
|
|
|
|
9.
|
Projektowanie kart na różne okoliczności
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 punktów- uczeń nie opanował umiejętności
1 punkt- uczeń opanował umiejętność w stopniu słabym (wymaga pomocy nauczyciela)
2 punkty- uczeń opanował wiadomości i umiejętności w stopniu dobrym, samodzielnie wykonuje zadanie
Maksymalna liczba punktów : 24 punkty
Liczba uzyskanych punktów ........................................
MUZYKA Z RYTMIKĄ
|
Lp.
|
Treść zadania
|
Ilość punktów
|
0
|
1
|
2
|
1.
|
Rozpoznawanie brzmienia instrumentów perkusyjnych
|
|
|
|
2.
|
Reagowanie na umówione sygnały dźwiękowe
|
|
|
|
3.
|
Śpiewanie piosenek
|
|
|
|
4.
|
Rytmizowanie piosenek
|
|
|
|
5.
|
Znajomość tańców towarzyskich
|
|
|
|
6.
|
Znajomość popularnych tańców ludowych
|
|
|
|
7.
|
Znajomość hymnu narodowego
|
|
|
|
8.
|
Znajomość: a) kompozytorów: Chopin, Mozart, Beethoven b) wykonawców: solista, chór, orkiestra c) ośrodków kultury muzycznej d) zespołów ludowych
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 punktów- uczeń nie opanował umiejętności
1 punkt- uczeń opanował umiejętność w stopniu słabym (wymaga pomocy nauczyciela)
2 punkty- uczeń opanował wiadomości i umiejętności w stopniu dobrym, samodzielnie wykonuje zadanie
Maksymalna liczba punktów : 22 punkty
Liczba uzyskanych punktów ......................................
PRZYSPOSOBIENIE DO PRACY
|
Lp.
|
Treść zadania
|
Ilość punktów
|
0
|
1
|
2
|
1.
|
Wykonywanie prostych czynności: a) przyszywanie guzików b) zszywanie za pomocą zszywacza c) spinanie d) szycie ręczne e) szycie na maszynie f) obrębianie g) wyszywanie z zastosowaniem różnych ściegów ozdobnych
|
|
|
|
2.
|
Prawidłowe używanie sztućców
|
|
|
|
3.
|
Prawidłowe obsługiwanie się przy stole
|
|
|
|
4.
|
Nalewanie różnego rodzaju płynów
|
|
|
|
5.
|
Nakrywanie do stołu
|
|
|
|
6.
|
Przygotowywanie prostych zestawów: a) śniadaniowego b) obiadowego c) surówek d) sałatek e) deserów
|
|
|
|
7.
|
Przygotowywanie posiłków z wykorzystaniem : półproduktów, mrożonek
|
|
|
|
8.
|
Posługiwanie się sprzętem tradycyjnym
|
|
|
|
9.
|
Posługiwanie się sprzętem zmechanizowanym
|
|
|
|
10.
|
Prace porządkowe: zmywanie naczyń, zamiatanie podłogi, zmywanie podłogi
|
|
|
|
11.
|
Prasowanie: żelazkiem, maglem
|
|
|
|
12.
|
Pranie: ręczne, mechaniczne
|
|
|
|
13.
|
Wykonywanie prac ogrodowych
|
|
|
|
14.
|
Naprawa odzieży
|
|
|
|
15.
|
Posługiwanie się narzędziami do obróbki: drewna, metali
|
|
|
|
16.
|
Robótki na: drutach, szydełkiem
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 punktów- uczeń nie opanował umiejętności
1 punkt- uczeń opanował umiejętność w stopniu słabym (wymaga pomocy nauczyciela)
2 punkty- uczeń opanował wiadomości i umiejętności w stopniu dobrym, samodzielnie wykonuje zadanie
Maksymalna liczba punktów : 52 punkty
Liczba uzyskanych punktów ......................................
WYCHOWANIE FIZYCZNE
|
Lp.
|
Treść zadania
|
Ilość punktów
|
0
|
1
|
2
|
1.
|
Sprawność podczas marszu i biegu
|
|
|
|
2.
|
Umiejętność biegu z przeszkodami
|
|
|
|
3.
|
Wytrzymałość w biegu na dłuższych dystansach
|
|
|
|
4.
|
Skok w dal z rozbiegu
|
|
|
|
5.
|
Skok w dal z miejsca
|
|
|
|
6.
|
Skok wzwyż
|
|
|
|
7.
|
Trafność rzutów
|
|
|
|
8.
|
Aktywność i zaangażowanie podczas ćwiczeń i gier zespołowych
|
|
|
|
9.
|
Orientacja podczas ćwiczeń i gier zespołowych
|
|
|
|
10.
|
Reagowanie na polecenia i sygnały
|
|
|
|
11.
|
Bezpieczne przygotowywanie przyrządów do ćwiczeń i ich sprzątanie
|
|
|
|
12.
|
Gra w tenisa stołowego
|
|
|
|
13.
|
Jazda na rowerze
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 punktów- uczeń nie opanował umiejętności
1 punkt- uczeń opanował umiejętność w stopniu słabym (wymaga pomocy nauczyciela)
2 punkty- uczeń opanował wiadomości i umiejętności w stopniu dobrym, samodzielnie wykonuje zadanie
Maksymalna liczba punktów : 26 punktów
Liczba uzyskanych punktów ......................................
Liczba uzyskanych punktów w badanych zakresach
Zakres 1 Funkcjonowanie osobiste i społeczne
· samoobsługa .........................................................p. / 10 p.
· uspołecznienie.......................................................p. / 44 p.
· komunikowanie się ...............................................p. / 44 p.
· elementarne pojęcia matematyczne.......................p. / 28 p.
· plastyka .................................................................p. / 24 p.
· muzyka z rytmiką .................................................p. / 22 p.
Zakres 2 Przysposobienie do pracy ....................................................p. / 52 p.
Zakres 3 Wychowanie fizyczne ..........................................................p. / 26 p.
Łączna ilość punktów uzyskana we wszystkich zakresach wynosi .............. p. / 250 p.
250 p. - 187 p. bardzo dobra ( 5 - B ) 100% - 75%
186 p. - 125 p. dobra ( 4 - D ) 74% - 50%
124 p. - 62 p. zadawalająca ( 3 - Z ) 49% - 25%
61 p. - 0 p. niezadawalająca ( 2 - N ) poniżej 25%
Ocena .........................................................................
Podpis nauczyciela ..................................................