|
Trzy kroki do mówienia-nie
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1350 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Przedstawiam konspekt lekcji wychowawczej przygotowanej w ramach realizacji programu profilaktyczno-edukacyjnego dla uczniów klas VI "Narkomania-pytania i odpowiedzi".Jest to druga z cyklu lekcji dotyczących zachowań asertywnych.
MAŁGORZATA BISKUP
SCENARIUSZ LEKCJI WYCHOWAWCZEJ DLA KLASY VI SZKOŁY PODSTAWOWEJ. TEMAT: TRZY KROKI DO MÓWIENIA - NIE.
CELE LEKCJI: · Utrwalanie pojęcia asertywności. · Utrwalenie pojęcia asertywności fizycznej. · Poznanie trzech kroków prowadzących do mówienia - nie.
Kształtowanie umiejętności odmawiania w sytuacjach tego wymagających.
METODY DYDAKTYCZNE: · Pogadanka · Dyskusja · Drama
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: · Plakat · Materiały dla grup przedstawiajace trzy kroki do mówienia –nie CZAS TRWANIA LEKCJI: 45minut PRZEBIEG LEKCJI: 1. Powitanie uczniów. 2. Przedstawienie tematu i celów lekcji 3. Przypomnienie pojęcia asertywności. 4. Przypomnienie podstawowych zasad asertywności fizycznej (plakaty z poprzedniej lekcji wychowawczej) 5. Wywieszenie plakatu i omówienie zasad programu TRZY KROKI DO MÓWIENIA – NIE. 6. Podział na grupy i rozlosowanie tematów scenek. 7. Przedyskutowanie i opracowanie scenek w grupach. 8. Prezentacja scenek. 9. Dyskusja i ocena przedstawionych scenek. 10. Podsumowanie lekcji - zwrócenie uwagi na konieczność korzystania z umiejętności mówienia „ nie” w sytuacjach, które zagrażają naszemu zdrowiu, bezpieczeństwu czy powodują naruszenie ogólnie przyjętych norm. 11. Pożegnanie uczniów. Załącznik nr 1 TRZY KROKI DO MÓWIENIA – NIE
I krok: Sprawdź czy to co proponuje kolega jest słuszne. Czasem jest to łatwe, ale czasem trzeba zadać pytanie dodatkowe: „Czy to jest legalne? , „Czy to jest dla mnie zdrowe?” , „Czy nie wpadniemy przez to w tarapaty?”. Spytaj też sam siebie: „ Czy rodzice zgodziliby się na to?” , „Czy będę czuł się dobrze, czy głupio, gdy to zrobię?”. II krok: Jeśli pomysł jest zły powiedz NIE . W momencie, gdy okaże się, że to co proponuje kolega jest złe, przestań zadawać pytania i powiedz po prostu: „Nie dziękuję”. Bądź miły, ale stanowczy- nie poniżaj kolegi, ale wyjaśnij powody, dla których odmawiasz. III krok: Zaproponuj w zamian coś innego. Zaproponuj coś, co moglibyście razem zrobić- coś zabawnego, bezpiecznego i zdrowego. Powiedz koledze, że chcesz z nim być dalej, ale to nie znaczy, że będziesz robił niewłaściwe rzeczy. Jeśli on nadał będzie cię namawiał do zrobienia tego, po prostu odejdź sobie. Prawdziwi przyjaciele szanują decyzje swoich kolegów.
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|