1. Powitanie i sprawdzenie obecności .
2. Przypomnienie wiadomości z ostatniej lekcji.
3. Podanie tematu lekcji : Resuscytacja krążeniowo – oddechowa - schemat postępowania.
4. Projekcja filmu wideo ( 8 min.) – zwrócenie uwagi na wykonywane czynności
oraz miejsce ucisku, ułożenie dłoni, ilość wdechów i ucisków.
5. Zapis notatki na tablicy i w zeszytach:
Zasady wykonywania zabiegów resuscytacyjnych:
1. Zapewnienie bezpieczeństwa ratownikowi i poszkodowanemu.
2. Sprawdzenie stanu przytomności ( co się stało, czy mnie słyszysz?)
3. Sprawdzenie zawartości jamy ustnej.
4. Udrożnienie dróg oddechowych (odchylenie głowy do tyłu).
5. Sprawdzenie czy poszkodowany oddycha.
6. Wezwanie służb ratowniczych.
7. Wykonanie 2 wdechów (usta-usta) i sprawdzenie oddechu.
8. Wykonanie – 2 wdechów i 30 ucisków.
9. Po czterech seriach sprawdzenie oddechu.
Uwaga!!! Czynności te wykonujemy do przyjazdu pogotowia ratunkowego,
przywrócenia czynności życiowych lub wyczerpania sił.
Uciskamy trzecią dolną część mostka, głębokość ucisku 3 do 5 cm.
częstotliwość wykonywania - 100 ucisków /min.
6. Odczytanie notatki z zeszytu.
7. Wklejenie ilustracji ksero do zeszytu ( resuscytacja – schemat)
8. Pokaz nauczyciela z instruktażem na fantomie.
9. Podsumowanie wiadomości
- ćwiczenia praktyczne wykonywane przez uczniów na fantomie
( zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo własne - rękawiczki, gaza).
10. Ocena pracy uczniów na lekcji.
11. Zadanie domowe – nauczyć się kolejności wykonywania czynności resuscytacyjnych
według punktów z lekcji.
12. Podanie tematu i formy następnej lekcji (4 godziny ćwiczeń na fantomie ).