|
Plan Wczsenego wspomagania Dzieci Zdolnych w przedszkolu
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 5515 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Wczesne wspomaganie zdolności dzieci, już we wczesnej fazie edukacji, czyli edukacji przedszkolnej jest bardzo ważne.Wszechstronny rozwój osobowości dziecka jest priorytetowym zadaniem każdego przedszkola i szkoły, a co za tym idzie każdego nauczyciela. Obecnie coraz częściej, w placówkach oświatowych, pojawiają się dzieci zdolne w różnorodnych dziedzinach. Inspiruje to nauczycieli do poszukiwania ciekawych i skutecznych sposobów wspierania ich uzdolnień, poprzez tworzenie im optymalnych warunków do pełnego wykorzystania ich wrodzonego potencjału i możliwości.
Plan wczesnego wspomagania rozwoju dzieci zdolnych.
Opracowała: nauczycielka J. Bot dla grupy wiekowej: 4 - latki
Cele główne: □ podtrzymywanie i rozwijanie zdolności dzieci. □ wspomaganie ich w dążeniu do pracy nad samym sobą. □ stwarzanie warunków sprzyjających rozwijaniu uzdolnień i zainteresowań □ stymulacja do działania , samodzielnego podejmowania decyzji . □ zachęcanie do działań twórczych, w różnych dziedzinach aktywności. □ dostarczanie wiedzy na temat zróżnicowanych form wyrażania siebie . □ stwarzanie okazji do niekonwencjonalnego zastosowania własnych umiejętności zdolności .
POSTĘPOWANIE WSPOMADAJĄCE
1. Zdolności plastyczne : □ wprowadzanie nowych technik □ eksperymentowanie tworzywem plastycznym □ większy stopień trudności w wykonywanych pracach □ swobodny wybór techniki pracy oraz samodzielność w dobieraniu materiałów i przyborów potrzebnych do realizacji własnego projektu □ kierowanie prac dzieci na różnorodne konkursy plastyczne organizowane przez środowisko lokalne i inne placówki . □ udział dzieci w warsztatach plastycznych, na terenie przedszkola, MDK nr 2 i EMPiK-u. Dzieci zdolne: 1…………………………………6………………………………………. 2…………………………………7………………………………………. 3…………………………………8………………………………………. 4…………………………………9………………………………………. 5………………………………...10……………………………………….
2. Zdolności taneczne i muzyczne . □ zachęcanie dzieci do udziału w zajęciach dodatkowych „ tanecznych „ □ prezentowanie umiejętności dzieci na uroczystościach przedszkolnych , na tle grupy podczas zajęć i innych zabaw □ w czasie wolnym umożliwianie dzieciom zabaw tanecznych i zabaw ze śpiewem □ umożliwienie wyrażania swobodnej ekspresji ruchowej przy muzyce . Dzieci zdolne: 1…………………………………6………………………………………. 2…………………………………7………………………………………. 3…………………………………8………………………………………. 4…………………………………9………………………………………. 5………………………………..10……………………………………….
3. Zdolności w nauce czytania i pisania . □ kontynuowanie nauki czytania metodą I.Majchrzak. □ wprowadzenie do pracy Metody Dobrego Startu M. Bogdanowicz □ ćwiczenia graficzne metodą stopniowania trudności ( od łatwych - do skomplikowanych – wzory , szlaczki , bez liniatury , w powiększonej liniaturze , w zeszycie w 3 linie . ) □ próby czytania prostych wyrazów i zdań. □ stopniowanie trudności podczas zajęć , umożliwienie dzieciom prezentacji swoich uzdolnień na tle grupy . □ nagradzanie osiągnięć dzieci ( pochwała , symboliczne znaczki, prezentacji umiejętności na forum ) Dzieci zdolne: 1…………………………………6…………………………………11……………………………… 2…………………………………7…………………………………12…………………………….. 3…………………………………8…………………………………13…………………………….. 4…………………………………9…………………………………14…………………………….. 5………………………………..10…………………………………15……………………………..
4. Zdolności recytatorskie. □ wykorzystywanie zdolności podczas uroczystości przedszkolnych i podczas zajęć, zabaw zorganizowanych dłuższych organizowanych konkursów. □ przydzielanie dłuższych i bardziej skomplikowanych tekstów do nauki □ zachęcanie do ruchowych improwizacji recytowanego tekstu . Dzieci zdolne: 1…………………………………6…………………………………11……………………………… 2…………………………………7…………………………………12…………………………….. 3…………………………………8…………………………………13…………………………….. 4…………………………………9…………………………………14…………………………….. 5………………………………..10…………………………………15……………………………..
5. Zdolności matematyczne. □ przygotowywanie bardziej skomplikowanych zadań matematycznych □ promowanie umiejętności dziecka na tle grupy. □ Indywidualne karty pracy dla dziecka. Dzieci zdolne: 1…………………………………4……………………………………. 2…………………………………5…………………………………… 3…………………………………6…………………………………..
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|