|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1487 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ W KL. IIIa
Temat: Zielone „płuca” klasy IIIa.
Uczeń potrafi: • przygotowuje stanowisko pracy • zna zasady sadzenia i przesadzania kwiatów • samodzielnie sadzi sadzonki kwiatów • rozpoznaje i nazywa niektóre kwiaty doniczkowe • utrzymuje porządek na stanowisku • sprząta po zakończeniu pracy • rozumie potrzebę hodowli kwiatów • prawidłowo pielęgnuje rośliny doniczkowe Metody: praktyka, pokaz Formy pracy: indywidualna Pomoce dydaktyczne: sadzonki kwiatów doniczkowych, ziemia ogrodnicza, doniczki, drenaż, gazety, kaseta z piosenką „Żyj z przyrodą w zgodzie”.
1. Przypomnienie i wspólny śpiew piosenki „Żyj z przyrodą w zgodzie”. 2. Rozmowa na temat konieczności ochrony środowiska naturalnego. Wyja-śnienie, dlaczego tlen jest niezbędny do życia każdego człowieka. Potrze-ba ochrony lasów i tworzenia nowych poprzez zalesianie nieużytków. 3. Postawienie pytania i wyjaśnienie tego zagadnienia: „Dlaczego lasy są naszą fabryką tlenu – „fabryką życia”?”. 4. Nauczyciel demonstruje przygotowanie stanowiska pracy przed sadze-niem kwiatów: • przykrycie ławki gazetami; • rozłożenia na gazetach: ziemi, doniczek, podstawek, sadzonek kwia-tów, drenażu 5. Co należy zrobić, aby posadzić kwiat? (wyjaśnienia i pokaz sadzenia ro-ślinki przez nauczyciela. • sprawdzić czy w doniczce są otworki umożliwiające odpływ nadmiaru wody (pokazujemy otwory na dnie doniczki i wyjaśniamy do czego służą); • ułożyć na dnie doniczki drenaż – płaskie kamyki; • przykryć drenaż cienką warstwa ziemi; • umieścić sadzonkę rośliny na dnie doniczki; • przykryć ziemią korzonki sadzonki aż do brzegów doniczki; lekko uci-snąć ziemię; • odstawiamy doniczkę z kwiatem i sprzątamy stanowisko pracy; • omawiamy zasady pielęgnacji własnych roślinek; • uczniowie przystępują do samodzielnego sadzenia kwiatów; nauczy-ciel pomaga uczniom w sadzeniu roślinek; • oznaczanie doniczek i ustawienie ich na specjalnie przygotowanym miejscu.
Wniosek: • Dzieci wiedzą, że ochrona środowiska jest obowiązkiem każdego czło-wieka. • Lasy są „zielonymi płucami” Ziemi. • Posadzone przez dzieci kwiaty będą klasowymi „zielonymi płucami”.
opracowała - mgr Dorota Rekowska |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|