0. Biznesplan to: pesymistyczna ocena firmy i jej potencjału realistyczna ocena firmy i jej potencjału zestawienie dochodów i wydatków związanych z realizacją podstawowych zadań zestawienie wydatków i kosztów związanych z realizacją podstawowych zadań
1. Etapy opracowania biznesplanu. Analiza rynku obejmuje: identyfikację głównych konkurentów oraz ich mocnych i słabych stron ocenę rozmiarów popytu, potrzeb, preferencji i upodobań klienta ocenę doświadczenia i kompetencji kierownictwa firmy syntezę wyników analiz, genezę projektu, produktu lub usługi, charakterystykę kadry kierowniczej itp.
2. Etapy opracowania biznesplanu. Analiza konkurencji obejmuje: identyfikację głównych konkurentów oraz ich mocnych i słabych stron ocenę rozmiarów popytu, potrzeb, preferencji i upodobań klienta ocenę doświadczenia i kompetencji kierownictwa firmy syntezę wyników analiz, genezę projektu, produktu lub usługi, charakterystykę kadry kierowniczej itp.
3. Etapy opracowania biznesplanu. Analiza zarządzania obejmuje: identyfikację głównych konkurentów oraz ich mocnych i słabych stron ocenę rozmiarów popytu, potrzeb, preferencji i upodobań klienta ocenę doświadczenia i kompetencji kierownictwa firmy syntezę wyników analiz, genezę projektu, produktu lub usługi, charakterystykę kadry kierowniczej itp.
4. Struktura biznesplanu. Streszczenie obejmuje: samodzielny element biznesplanu będący przejrzystym, przekonującym i zwięzłym opisem pomysłu część biznesplanu poświęcona organizacji firmy szczegółowy rozkład wdrożeń opis planu finansowego opartego na założeniach firmy
5. Struktura biznesplanu. Zespół zarządzający obejmuje: samodzielny element biznesplanu będący przejrzystym, przekonującym i zwięzłym część biznesplanu poświęcona organizacji firmy szczegółowy rozkład wdrożeń opis planu finansowego opartego na założeniach firmy
6. Struktura biznesplanu. Harmonogram realizacji obejmuje: samodzielny element biznesplanu będący przejrzystym, przekonującym i zwięzłym część biznesplanu poświęcona organizacji firmy szczegółowy rozkład wdrożeń opis planu finansowego opartego na założeniach firmy
7. Struktura biznesplanu. Plan finansowy obejmuje: samodzielny element biznesplanu będący przejrzystym, przekonującym i zwięzłym część biznesplanu poświęcona organizacji firmy szczegółowy rozkład wdrożeń opis planu finansowego opartego na założeniach firmy
8. Bilans to zestawienie: sald i pasywów obrotów i aktywów aktywów i pasywów obrotów i sald
9. Które stwierdzenie jest prawdziwe? rachunek zysków i strat pokazuje wyniki finansowe na przestrzeni jednego roku rachunek zysków i strat pokazuje wyniki finansowe na przestrzeni jednego miesiąca rachunek zysków i strat pokazuje wyniki finansowe na przestrzeni jednego tygodnia rachunek zysków i strat pokazuje wyniki finansowe na przestrzeni jednego dnia
10. Dyskonto to: metoda oprocentowania dochodów metoda oprocentowania wkładu pieniężnego metoda oprocentowania strat metoda oprocentowania wkładu pieniężnego
11. Biznesplan powinien dawać odpowiedź na następujące pytanie: ile pieniędzy firma potrzebuje i w jakim okresie czasu? ile pieniędzy firma potrzebuje na działalność organizacyjną? ile pieniędzy firma potrzebuje na wyposażenie? ile pieniędzy firma potrzebuje na wydatki reklamowe?
12. W biznesplanie może wystąpić np. scenariusz bzowy, który: pokazuje rozwój sytuacji w przypadku spełnienia się, najbardziej korzystnych przewidywań i założeń pokazuje najbardziej prawdopodobny scenariusz pokazuje rozwój sytuacji przy pojawieniu się wszystkich przewidywanych zagrożeń i realizacji najbardziej kasandrycznych założeń żadna odpowiedź nie jest prawdziwa
13. W biznesplanie może wystąpić np. scenariusz pesymistyczny, który: pokazuje rozwój sytuacji w przypadku spełnienia się, najbardziej korzystnych przewidywań i założeń pokazuje najbardziej prawdopodobny scenariusz pokazuje rozwój sytuacji przy pojawieniu się wszystkich przewidywanych zagrożeń i realizacji najbardziej kasandrycznych założeń żadna odpowiedź nie jest prawdziwa
14. W biznesplanie może wystąpić np. scenariusz optymistyczny, który: pokazuje rozwój sytuacji w przypadku spełnienia się, najbardziej korzystnych przewidywań i założeń pokazuje najbardziej prawdopodobny scenariusz pokazuje rozwój sytuacji przy pojawieniu się wszystkich przewidywanych zagrożeń i realizacji najbardziej kasandrycznych założeń żadna odpowiedź nie jest prawdziwa
15. Celem segmentacji rynku jest: określenie konkretnej grupy klientów, do których adresowany będzie dany produkt przedstawianie korzystniejszej od innych podmiotów oferty rynkowej celem realizacji swoich interesów określenie konkretnej grupy sprzedawców, do których adresowany będzie dany produkt żadna odpowiedź nie jest prawdziwa
16. Konkurencja to: określenie konkretnej grupy klientów, do których adresowany będzie dany produkt przedstawianie korzystniejszej od innych podmiotów oferty rynkowej celem realizacji swoich interesów określenie konkretnej grupy sprzedawców, do których adresowany będzie dany produkt żadna odpowiedź nie jest prawdziwa