0. Budżet państwa to zestawienie w danym roku wszystkich: dochodów państwa wydatków państwa wydatków i dochodów państwa podatków i wydatków państwa
1. Przykładem roli państwa jako podmiotu rynku jest: gromadzenie własnych dochodów wydawanie ustaw regulujących zachowania producentów i konsumentów dostarczanie dóbr i usług publicznych żadna z powyższych odpowiedzi nie jest poprawna
2. W ramach funkcji stabilizacyjnej państwo realizuje następujące cele: doprowadzenie gospodarki do równowagi i utrzymanie w dłuższym okresie wysokiego tempa wzrostu gospodarczego zwiększenie dysproporcji w poziomie dochodów zwiększenie bezrobocia i inflacji łagodzenie nierówności społecznych
3. W ramach funkcji redystrybucyjnej państwo realizuje następujące cele: doprowadzenie gospodarki do równowagi i utrzymanie w dłuższym okresie wysokiego tempa wzrostu gospodarczego zwiększenie dysproporcji w poziomie dochodów zwiększenie bezrobocia i inflacji łagodzenie nierówności społecznych
4. Politykę fiskalną prowadzi rząd, jako: pośrednią formę interwencjonizmu podmiot rynku podmiot interwencjonizmu bezpośrednią formę interwencjonizmu
5. Do narzędzi polityki fiskalnej zalicza się: tylko podatki stopę procentową wydatki rządowe i podatki tylko wydatki realne
6. Przynależność do państwa ma charakter: sformalizowany i dobrowolny sformalizowany i przymusowy strategiczny i dobrowolny strategiczny i przymusowy
7. Funkcja alokacyjna państwa to: działania państwa, których celem jest stworzenie warunków rozwoju gospodarczego przez rozbudowę infrastruktury ekonomicznej i społecznej działania mające ograniczyć lub eliminować niesprawności mechanizmu rynkowego w zakresie finansowo ? walutowym funkcjonowanie gospodarki łagodzenie nierówności społecznych wynikających z regulowanych przez rynek proporcji podziału dochodu
8. Interwencjonizm państwowy to: działania państwa, które ingerują w funkcjonowanie organizacji politycznych działania państwa, które ingerują w funkcjonowanie mechanizmu rynkowego działania państwa, które ingerują w funkcjonowanie organizacji międzynarodowych działania państwa, które ingerują w funkcjonowanie mechanizmu norweskiego
9. Kandydata na prezesa Narodowego Banku Polskiego przedstawia: Sejm Prezydent Senat Marszałek Sejmu
10. Makroekonomicznymi instrumentami polityki fiskalnej państwa jest: subwencja bon skarbowy obligacja skarbowa dług publiczny
11. Mikroekonomicznymi instrumentami polityki fiskalnej państwa jest: dochody budżetu państw, wydatki budżetu państwa poręczenia i gwarancje rządowe deficyt i nadwyżki budżetowe
12. Budżet państwa jest podstawowym planem finansowym państwa opracowanym na: 6 miesięcy 10 miesięcy 12 miesięcy 24 miesiące
13. Podatek od towarów i usług zapisujemy w skrócie: WAT VAT CIT PIT
14. Podatki progresywne zakładają: stałą stopę podatkową niezależnie od dochodów malejącą stopę podatkową wzrost stopy oprocentowania wraz ze wzrostem dochodów podatnika określaną stałą dla wszystkich podatników kwotą
15. Podatki degresywne zakładają: stałą stopę podatkową niezależnie od dochodów malejącą stopę podatkową wzrost stopy oprocentowania wraz ze wzrostem dochodów podatnika określaną stałą dla wszystkich podatników kwotą
16. Podatki proporcjonalne zakładają: stałą stopę podatkową niezależnie od dochodów malejącą stopę podatkową wzrost stopy oprocentowania wraz ze wzrostem dochodów podatnika określaną stałą dla wszystkich podatników kwotą
17. Podatki kwotowe zakładają: stałą stopę podatkową niezależnie od dochodów malejącą stopę podatkową wzrost stopy oprocentowania wraz ze wzrostem dochodów podatnika określaną stałą dla wszystkich podatników kwotą
18. Do polityki monetarnej państwa zalicza się politykę restrykcyjną, której celem jest: zmniejszanie podaży pieniądza poprzez podwyższanie stopy dyskontowej zmniejszenie popytu pieniądza poprzez obniżanie stopy dyskontowej zwiększanie podaży pieniądza poprzez obniżanie stopy dyskontowej zwiększanie popytu pieniądza poprzez obniżanie stopy dyskontowej
19. Do polityki monetarnej państwa zalicza się politykę ekspansywną, której celem: zmniejszanie podaży pieniądza poprzez podwyższanie stopy dyskontowej zmniejszenie popytu pieniądza poprzez obniżanie stopy dyskontowej zwiększanie podaży pieniądza poprzez obniżanie stopy dyskontowej zwiększanie popytu pieniądza poprzez obniżanie stopy dyskontowej