Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
Zestaw: "01. Komunikacja społeczna"
0. Proces komunikowania to proces wymiany:
myśli
informacji
wiedzy
1. Sygnałami w procesie komunikacji mogą być zachowania werbalne, czyli:
słowna
myśli
mimika
2. Sygnałami w procesie komunikacji mogą być zachowania niewerbalne, czyli:
myśli
mimika
słowa
3. W zależności od tego, jaki cel przyświeca rozmowie lub przeważa w danej chwili, występuje komunikat, np. strukturalny, który:
traktuje partnera jako osobę, która potrafi samodzielnie rozwiązać problem
poucza, jak druga osoba powinna się zachować
wzbudza poczucie winy
4. W zależności od tego, jaki cel przyświeca rozmowie lub przeważa w danej chwili, występuje komunikat, np. wspierający, który:
traktuje partnera jako osobę, która potrafi samodzielnie rozwiązać problem
poucza, jak druga osoba powinna się zachować
wzbudza poczucie winy
5. Konieczne jest rozróżnienie słuchania i słyszenia. Słuchanie jest procesem biernym, słyszenie aktywnym.
prawda
fałsz
6. Postawa asertywna, to:
brak samodzielności w działaniu
konkretne i zdecydowane wyrażanie swoich uczuć, przekonań i myśli
przesadna duma
7. Postawa uległa, to:
brak samodzielności w działaniu
konkretne i zdecydowane wyrażanie swoich uczuć, przekonań i myśli
przesadna duma
8. Postawa agresywna, to:
brak samodzielności w działaniu
konkretne i zdecydowane wyrażanie swoich uczuć, przekonań i myśli
przesadna duma
9. Strategie postępowania podczas podejmowania decyzji. Maksymalizacja prawdopodobieństwa zysku, polega na:
ocenie każdego z możliwych wariantów i wyborze tego, który cechuje się największą szansą powodzenia
ocenie możliwości korzyści wynikających z wyboru poszczególnych wariantów i wyborze tego, który zapewnia uzyskanie największych korzyści
wybraniu takiego działania, które cechuje najmniejsze prawdopodobieństwo niepowodzenia
10. Strategie postępowania podczas podejmowania decyzji. Maksymalizacja wielkości zysku, polega na:
ocenie każdego z możliwych wariantów i wyborze tego, który cechuje się największą szansą powodzenia
ocenie możliwości korzyści wynikających z wyboru poszczególnych wariantów i wyborze tego, który zapewnia uzyskanie największych korzyści
wybraniu takiego działania, które cechuje najmniejsze prawdopodobieństwo niepowodzenia
11. Strategie postępowania podczas podejmowania decyzji. Maksymalizacja prawdopodobieństwa straty, polega na:
ocenie każdego z możliwych wariantów i wyborze tego, który cechuje się największą szansą powodzenia
ocenie możliwości korzyści wynikających z wyboru poszczególnych wariantów i wyborze tego, który zapewnia uzyskanie największych korzyści
wybraniu takiego działania, które cechuje najmniejsze prawdopodobieństwo niepowodzenia
12. Wybór działania to proces decyzyjny, w którym po ocenie atrakcyjności poszczególnych działań, akceptujemy najkorzystniejsze z nich. Wybór ten odbywa się za pomocą strategii, czyli systemów reguł, kombinacji użyteczności i subiektywnego prawdopodobieństwa.
prawda
fałsz
13. Jedną z podstawowych zasad asertywności jest stosowanie komunikatów. Komunikat responsywny typu JA:
odnosi się do własnych uczuć i zachowania jako reakcji na zachowanie drugiej osoby
informuje o decyzji w przypadku postawienia pytania przez drugą osobę
sugeruje czyjąś winę za zaistniałą niekorzystną sytuację oraz uzurpowanie sobie prawa do oceny
14. Jedną z podstawowych zasad asertywności jest stosowanie komunikatów. Informacja typu TY:
odnosi się do własnych uczuć i zachowania jako reakcji na zachowanie drugiej osoby
informuje o decyzji w przypadku postawienia pytania przez drugą osobę
sugeruje czyjąś winę za zaistniałą niekorzystną sytuację oraz uzurpowanie sobie prawa do oceny
15. Jedną z podstawowych zasad asertywności jest stosowanie komunikatów. Komunikat konfrontacyjny typu JA:
odnosi się do własnych uczuć i zachowania jako reakcji na zachowanie drugiej osoby
informuje o decyzji w przypadku postawienia pytania przez drugą osobę
sugeruje czyjąś winę za zaistniałą niekorzystną sytuację oraz uzurpowanie sobie prawa do oceny




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie