Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
Zestaw: "Doświadczenia losowe"
0. W dwukrotnym rzucie sześcienną kostką zbiór wyników ma postać:
? = {1,2,3,4,5,6}
? = {(1,1),(1,2),(2,2),(5,1)}
? = {(1,1),(1,2),(1,3),???..?,(6,4),(6,5),(6,6)}
? = {(1,1),(2,2),(3,3),(4,4),(5,5),(6,6)}
1. W dwukrotnym rzucie monetą zbiór wyników ma postać:
? = {(o,o),(r,o),(r,r)}
? = {(o,o),(o,r),(r,r)}
? = {o,r}
? = {(o,o),(o,r),(r,o),(r,r)}
2. Rzucamy dwa razy kostką do gry. Zdarzenie A określone jest następująco: A ? za pierwszym razem otrzymano liczbę oczek mniejszą od 3, za drugim razem liczbę pierwszą oczek. Zbiór wyników sprzyjających zdarzeniu A ma postać:
A = {(1,2),(1,3),(1,5),(2,2),(2,3),(2,5)}
A = {(1,1),(1,2),(2,1),(2,2)}
A = {(1,1),(2,1)}
A = {(1,1),(2,1),(3,1)}
3. Rzucamy dwa razy kostką do gry. Zdarzenie B określone jest następująco: B ? w pierwszym i drugim rzucie otrzymano liczbę parzystą. Moc zbioru B wynosi:
36
9
18
6
4. Rzucamy dwa razy monetą. Zdarzenie C określone jest następująco: C ? za pierwszym razem nie otrzymano orła. Zbiór wyników sprzyjających zdarzeniu C ma postać:
C = {(r,o),(r,r)}
C = {(r,r)}
C = {(o,o),(o,r)}
C =
5. W pudełku są 2 kule czerwone, 1 zielona, 1 biała. Losujemy jednocześnie dwie kule z pudełka. Zbiór wyników doświadczenia ma postać:
?= {(c,c),(c,z),(c,b),(z,b)}
?= {(c,c),(c,z),(c,b),(b,z),(b,c),(z,c),(z,b)}
?= {(c,c),(c,z),(c,b)}
?= {(c,c),(z,z),(b,b)}
6. W pudełku są 3 kule czerwone, 2 białe, 2 niebieskie. Losujemy kolejno 2 kule. Zdarzenie A określone jest następująco: A ? wylosowano kule różnego koloru. Zbiór wyników sprzyjających zdarzeniu A ma postać:
A = {b,c,n}
A = {(c,b),(c,n),(b,n)}
A = {(c,c),(n,n),(b,b)}
A = {(c,b),(c,n),(b,n),(b,c),(n,c),(n,b)}
7. Kręcimy dwa razy bączkiem czworokątnym z zaznaczonymi literkami: a, a, b, a. Zbiór możliwych wyników ma postać:
?= {(a,b),(a,a)}
?= {a,b}
?= {(a,a),(a,b),(b,a),(b,b)}
?= {(a,a),(a,b),(b,b)}
8. Kostka sześcienna ma ściany zaznaczone kolorami: 2 ściany czerwone, 1 niebieska, 3 białe. Zbiór możliwych wyników w dwukrotnym rzucie kostką ma postać:
? = {(c,c),(n,n),(b,b)}
? = {(c,c),(c,n),(c,b),(n,c),(n,n),(n,b),(b,c),(b,n),(b,b)}
? = {c,n,b}
? = {(c,c),(c,n),(c,b),(n,n),(b,b)}
9. Kostka ma ściany zaznaczone kolorami: 4 ściany białe, 2 czarne. Rzucamy raz kostką. Zbiór wyników dośw. ma postać:
? = {b,c}
? = {(b,b),(b,c)}
? = {(c,c),(b,c),(c,b),(b,b)}
? =




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie