Zestaw: "Z09 - Świadczenie usług w zakresie terapii zajęciowej 2018 czerwiec"
0. Na której ilustracji przedstawiono pracę wykonaną w technice origami?
D C B A
1. Komunikując się z podopiecznym ze znacznym stopniem niepełnosprawności intelektualnej, terapeuta powinien umożliwić mu czytanie z ruchu ust wydawać proste, powtarzalne polecenia poparte gestem wspomagać się tabliczkami z zapisem literowym wybranych słów rozbudowywać swoje wypowiedzi, podając jak najwięcej szczegółów
2. Terapeuta, chcąc skłonić podopiecznego do rozwijania wypowiedzi i ujawniania swoich opinii, powinien mu zadawać głównie pytania sugerujące otwarte zamknięte alternatywne
3. Zajęcia stymulujące artykulację i mimikę twarzy u podopiecznego z chorobą Parkinsona powinny uwzględniać relaksację choreoterapię śpiewoterapię chromoterapię
4. Pierwszy etap zajęć w pracowni hafciarskiej rozpoczyna się od nauki splotu gobelinowego haftu krzyżykowego ściegu przed igłą haftu richelieu
5. Zajęcia z zakresu samodzielnej lokomocji ze szczególnym uwzględnieniem technik ochraniających twarz i kończyny, są stałym elementem terapii osób z zaburzeniami integracji sensomotorycznej poruszających się na wózku inwalidzkim niesłyszących niewidomych
6. Podopiecznemu interesującemu się grafiką terapeuta powinien zaproponować technikę patchworku makramy linorytu witrażu
7. Ograniczeniem dla podopiecznego, u którego występuje afazja czuciowa, będzie trudność z rozumieniem mowy z percepcją słuchową z artykulacją dźwięków z percepcją wzrokową
8. Wynik 6 punktów w skali Katza zapisany w dokumentacji podopiecznego domu pomocy społecznej dla osób starszych oznacza, że u podopiecznego istnieje wysokie ryzyko upadków w trakcie samodzielnego przemieszczania się podopieczny jest sprawny w zakresie podstawowych czynności życiowych podopieczny jest znacznie niesprawny w zakresie podstawowych czynności życiowych podopieczny cierpi na rozległe odleżyny
9. W celu zapewnienia ergonomicznych warunków pracy w pracowni malarskiej dla uczestników zajęć z niepełnosprawnością ruchową terapeuta powinien utrzymać stabilną temperaturę w pracowni na poziomie 26°C umożliwić swobodny dostęp do materiałów i narzędzi malarskich ograniczyć ilość narzędzi w pracowni do minimum stworzyć przyjazną atmosferę wśród uczestników zajęć
10. Terapeuta w dziennym domu pomocy społecznej dla seniorów zaobserwował u podopiecznego narastające drżenie spoczynkowe rąk, mikrografię i ogólne spowolnienie ruchowe, które stanowią objawy charakterystyczne dla dystrofii mięśniowej postępującej choroby Parkinsona zaawansowanego stadium reumatoidalnego zapalenia stawów udaru krwotocznego w toku
11. Który styl komunikacji polega na wzajemnej współpracy oraz poszanowaniu opinii, potrzeb i oczekiwań między terapeutą, podopiecznym i jego rodziną? Paternalistyczny Autorytarny Partnerski Uległy
12. Chromoterapia to leczenie poprzez świadome i nieuświadomione oddziaływania oparte na śmiechu eksponowanie zmysłu wzroku na odpowiednie barwy taniec i ruch ekspresyjny przy muzyce kontakt osoby poddawanej terapii z kotem
13. Którą technikę aktywnego słuchania zastosował terapeuta zajęciowy, zwracając się do podopiecznego słowami:Co masz na myśli mówiąc, że to zadanie jest zbyt trudne? Parafrazę Odzwierciedlenie Klaryfikację Podsumowanie
14. Która forma zajęć jest stosowana w muzykoterapii receptywnej? Śpiewanie przy akompaniamencie Słuchanie utworów muzycznych Improwizowanie ruchów przy muzyce Granie na instrumentach perkusyjnych
15. Umiejętność odczytywania komunikatów niewerbalnych u podopiecznego jest niezbędna do rozpoznania stanu emocjonalnego określenia fazy choroby nawiązania kontaktu wzrokowego ustalenia diagnozy
16. Praworęczny uczestnik zajęć pracowni rękodzielniczej ma założony opatrunek gipsowy na palec prawej ręki. Którą cechę musi mieć indywidualny plan jego terapii, aby w takich okolicznościach możliwe było osiągnięcie założonych celów terapeutycznych? Komunikatywność Elastyczność Terminowość Celowość
17. Wzrost samodzielności w czynnościach życia codziennego, nabycie umiejętności przestrzegania właściwych norm obyczajowych oraz ukształtowanie zachowań adekwatnych do płci i wieku podopiecznego, to cele usprawniania psychicznego zawodowego społecznego fizycznego
18. Który zestaw materiałów i sprzętu stanowi podstawowe wyposażenie pracowni kaletniczej? Mulina, igły, filc, imadła, nożyczki Przędze, skóra, wiertarka, tamborki, igły Blacha, kanwa, szydła, naparstki, owerlok Skóra, młotki, dziurkacze, przycinaki, szydła
19. Uczestnictwo w całodobowym treningu czynności życia codziennego prowadzonym w mieszkaniu treningowym należy zaproponować dorosłemu z lekkim stopniem niepełnosprawności intelektualnej podopiecznemu w stanie paliatywnym dziecku z mózgowym porażeniem dziecięcym seniorowi z umiarkowanym stopniem choroby Alzheimera
20. Udział pacjentów w zebraniach społeczności terapeutycznej na oddziale psychiatrycznym jest realizacją zasady stopniowania trudności optymalnej stymulacji partnerstwa wielostronności
21. Afonia polega na utracie celowości ruchów umiejętności mówienia dźwięczności głosu napięcia mięśniowego
22. Program komputerowy Excel jest wykorzystywany do przygotowywania prezentacji multimedialnej odtwarzania plików dźwiękowych retuszowania fotografii sporządzania kalkulacji kosztów zużycia materiałów
23. Terapeuta, chcąc zmotywować podopiecznego do starannego wykonania pracy rękodzielniczej, powinien stale porównywać pracę podopiecznego z pracami kolegów zaproponować podopiecznemu prezentację jego prac na wystawie wynagradzać podopiecznego słodyczami w trakcie zajęć na bieżąco przypominać podopiecznemu o upływającym czasie zajęć
24. Podopieczny lubi oglądać programy telewizyjne. Terapeuta wpłynie na poprawę jego uspołecznienia poprzez wskazanie wartości programów telewizyjnych zaproponowanie udziału w projekcjach filmowych wspólne przeglądanie telewizyjnej oferty programowej zorganizowanie grupowych spotkań telewizyjno-dyskusyjnych
25. 40-letni podopieczny z niepełnosprawnością intelektualną nabył umiejętność własnoręcznego podpisywania się imieniem i nazwiskiem po śladzie. Oznacza to, że nastąpiła u niego progresja synergia korekta regresja
26. Mając na celu wspomaganie terapii mowy i stymulowanie procesów poznawczych u pacjenta po udarze mózgu, terapeuta w indywidualnym planie terapii zajęciowej powinien zaplanować hipoterapię pantomimę biblioterapię choreoterapię
27. Zmęczenie to źródło zakłóceń w procesie komunikacji o charakterze społecznym kulturowym zewnętrznym wewnętrznym
28. Uczestnik warsztatu terapii zajęciowej w ramach indywidualnego programu bierze udział w treningu ekonomicznym, którego zadaniem jest nauka czynności porządkowych planowanie urozmaiconego jadłospisu dysponowanie otrzymanymi środkami finansowymi dbanie o higienę osobistą
29. Trening pamięci i orientacji w przestrzeni powinien być wykorzystywany w szczególności w pracy z podopiecznymi ze schizofrenią z chorobą Parkinsona z chorobą Alzheimera z depresją
30. Którą z technik arteterapii zastosował terapeuta, proponując podopiecznemu zdobienie butelki za pomocą farb akrylowych, medium do spękań i serwetek? Scrapbooking Decoupage Sutasz Qulling
31. Podopieczny z chorobą Parkinsona ma trudności w połykaniu pokarmów. Często się dławi i krztusi. Które potrzeby są u niego zaburzone? Fizjologiczne i bezpieczeństwa Fizjologiczne i samorealizacji Afiliacji i bezpieczeństwa Afiliacji i uznania
32. Terapeuta, chcąc zmotywować podopiecznego do udziału w zajęciach, stosuje metodę wzmocnień pozytywnych zgodnie z zasadą, że wzmocnienie powinno być odroczone w czasie jako dalekosiężny cel zachowania powinny być wzmacniane bezpośrednio po ich wystąpieniu nagradzać należy wyłącznie wymierne efekty działań, a nie chęci i starania wzmocnienie powinno mieć przede wszystkim charakter dóbr materialnych i konsumpcyjnych
33. Zgodnie z etapami procesu terapeutycznego sprecyzowanie celów terapeutycznych wynika bezpośrednio z dobranych metod i technik terapii zajęciowej ze sformułowanej diagnozy funkcjonalnej z ustalonego harmonogramu działań z opracowanych scenariuszy zajęć
34. Terapeuta zajęciowy, dobierając czynności wspierające korzystne wzorce i prawidłowe nawyki ruchowe u pacjenta po udarze mózgu, powinien uwzględnić zalecenia logopedy psychiatry protetyka fizjoterapeuty
35. Rozpoczynając zajęcia z zakresu treningu kulinarnego, terapeuta powinien w pierwszej kolejności zapoznać grupę z regulaminem pracowni kulinarnej opracować listę niezbędnych produktów spożywczych nauczyć uczestników obsługi sprzętów gospodarstwa domowego stworzyć z uczestnikami zajęć jadłospis i grafik dyżurów porządkowych
36. Jednym z celów terapeutycznych w zakresie kinezyterapii jest nabycie umiejętności konstruowania curriculum vitae spadek liczby konfliktów z innymi uczestnikami zajęć wydłużenie czasu koncentracji nad zadaniem wzrost sprawności wentylacji płuc
37. Pacjent oddziału psychiatrycznego jest przekonany, że inni oddziałują na niego za pomocą Internetu. Występują u niego zaburzenia uwagi pamięci myślenia spostrzegania
38. Indywidualna terapia dla dziecka z obniżoną sprawnością manualną i zaburzeniami koordynacji wzrokowo-ruchowej powinna uwzględniać plastykoterapię filmoterapię talasoterapię silwoterapię
39. Celem burzy mózgów jako metody pracy grupowej jest wyćwiczenie praktycznych umiejętności życia codziennego stworzenie wspólnego collage’u nabycie umiejętności uczestnictwa w kierowanej dyskusji wytworzenie dużej liczby pomysłów