Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
Zestaw: "Z09 - Świadczenie usług w zakresie terapii zajęciowej 2018 czerwiec"
0. Na której ilustracji przedstawiono pracę wykonaną w technice origami?

D
C
B
A
1. Komunikując się z podopiecznym ze znacznym stopniem niepełnosprawności intelektualnej, terapeuta powinien
umożliwić mu czytanie z ruchu ust
wydawać proste, powtarzalne polecenia poparte gestem
wspomagać się tabliczkami z zapisem literowym wybranych słów
rozbudowywać swoje wypowiedzi, podając jak najwięcej szczegółów
2. Terapeuta, chcąc skłonić podopiecznego do rozwijania wypowiedzi i ujawniania swoich opinii, powinien mu zadawać głównie pytania
sugerujące
otwarte
zamknięte
alternatywne
3. Zajęcia stymulujące artykulację i mimikę twarzy u podopiecznego z chorobą Parkinsona powinny uwzględniać
relaksację
choreoterapię
śpiewoterapię
chromoterapię
4. Pierwszy etap zajęć w pracowni hafciarskiej rozpoczyna się od nauki
splotu gobelinowego
haftu krzyżykowego
ściegu przed igłą
haftu richelieu
5. Zajęcia z zakresu samodzielnej lokomocji ze szczególnym uwzględnieniem technik ochraniających twarz i kończyny, są stałym elementem terapii osób
z zaburzeniami integracji sensomotorycznej
poruszających się na wózku inwalidzkim
niesłyszących
niewidomych
6. Podopiecznemu interesującemu się grafiką terapeuta powinien zaproponować technikę
patchworku
makramy
linorytu
witrażu
7. Ograniczeniem dla podopiecznego, u którego występuje afazja czuciowa, będzie trudność
z rozumieniem mowy
z percepcją słuchową
z artykulacją dźwięków
z percepcją wzrokową
8. Wynik 6 punktów w skali Katza zapisany w dokumentacji podopiecznego domu pomocy społecznej dla osób starszych oznacza, że
u podopiecznego istnieje wysokie ryzyko upadków w trakcie samodzielnego przemieszczania się
podopieczny jest sprawny w zakresie podstawowych czynności życiowych
podopieczny jest znacznie niesprawny w zakresie podstawowych czynności życiowych
podopieczny cierpi na rozległe odleżyny
9. W celu zapewnienia ergonomicznych warunków pracy w pracowni malarskiej dla uczestników zajęć z niepełnosprawnością ruchową terapeuta powinien
utrzymać stabilną temperaturę w pracowni na poziomie 26°C
umożliwić swobodny dostęp do materiałów i narzędzi malarskich
ograniczyć ilość narzędzi w pracowni do minimum
stworzyć przyjazną atmosferę wśród uczestników zajęć
10. Terapeuta w dziennym domu pomocy społecznej dla seniorów zaobserwował u podopiecznego narastające drżenie spoczynkowe rąk, mikrografię i ogólne spowolnienie ruchowe, które stanowią objawy charakterystyczne dla
dystrofii mięśniowej postępującej
choroby Parkinsona
zaawansowanego stadium reumatoidalnego zapalenia stawów
udaru krwotocznego w toku
11. Który styl komunikacji polega na wzajemnej współpracy oraz poszanowaniu opinii, potrzeb i oczekiwań między terapeutą, podopiecznym i jego rodziną?
Paternalistyczny
Autorytarny
Partnerski
Uległy
12. Chromoterapia to leczenie poprzez
świadome i nieuświadomione oddziaływania oparte na śmiechu
eksponowanie zmysłu wzroku na odpowiednie barwy
taniec i ruch ekspresyjny przy muzyce
kontakt osoby poddawanej terapii z kotem
13. Którą technikę aktywnego słuchania zastosował terapeuta zajęciowy, zwracając się do podopiecznego słowami:Co masz na myśli mówiąc, że to zadanie jest zbyt trudne?
Parafrazę
Odzwierciedlenie
Klaryfikację
Podsumowanie
14. Która forma zajęć jest stosowana w muzykoterapii receptywnej?
Śpiewanie przy akompaniamencie
Słuchanie utworów muzycznych
Improwizowanie ruchów przy muzyce
Granie na instrumentach perkusyjnych
15. Umiejętność odczytywania komunikatów niewerbalnych u podopiecznego jest niezbędna do
rozpoznania stanu emocjonalnego
określenia fazy choroby
nawiązania kontaktu wzrokowego
ustalenia diagnozy
16. Praworęczny uczestnik zajęć pracowni rękodzielniczej ma założony opatrunek gipsowy na palec prawej ręki. Którą cechę musi mieć indywidualny plan jego terapii, aby w takich okolicznościach możliwe było osiągnięcie założonych celów terapeutycznych?
Komunikatywność
Elastyczność
Terminowość
Celowość
17. Wzrost samodzielności w czynnościach życia codziennego, nabycie umiejętności przestrzegania właściwych norm obyczajowych oraz ukształtowanie zachowań adekwatnych do płci i wieku podopiecznego, to cele usprawniania
psychicznego
zawodowego
społecznego
fizycznego
18. Który zestaw materiałów i sprzętu stanowi podstawowe wyposażenie pracowni kaletniczej?
Mulina, igły, filc, imadła, nożyczki
Przędze, skóra, wiertarka, tamborki, igły
Blacha, kanwa, szydła, naparstki, owerlok
Skóra, młotki, dziurkacze, przycinaki, szydła
19. Uczestnictwo w całodobowym treningu czynności życia codziennego prowadzonym w mieszkaniu treningowym należy zaproponować
dorosłemu z lekkim stopniem niepełnosprawności intelektualnej
podopiecznemu w stanie paliatywnym
dziecku z mózgowym porażeniem dziecięcym
seniorowi z umiarkowanym stopniem choroby Alzheimera
20. Udział pacjentów w zebraniach społeczności terapeutycznej na oddziale psychiatrycznym jest realizacją zasady
stopniowania trudności
optymalnej stymulacji
partnerstwa
wielostronności
21. Afonia polega na utracie
celowości ruchów
umiejętności mówienia
dźwięczności głosu
napięcia mięśniowego
22. Program komputerowy Excel jest wykorzystywany do
przygotowywania prezentacji multimedialnej
odtwarzania plików dźwiękowych
retuszowania fotografii
sporządzania kalkulacji kosztów zużycia materiałów
23. Terapeuta, chcąc zmotywować podopiecznego do starannego wykonania pracy rękodzielniczej, powinien
stale porównywać pracę podopiecznego z pracami kolegów
zaproponować podopiecznemu prezentację jego prac na wystawie
wynagradzać podopiecznego słodyczami w trakcie zajęć
na bieżąco przypominać podopiecznemu o upływającym czasie zajęć
24. Podopieczny lubi oglądać programy telewizyjne. Terapeuta wpłynie na poprawę jego uspołecznienia poprzez
wskazanie wartości programów telewizyjnych
zaproponowanie udziału w projekcjach filmowych
wspólne przeglądanie telewizyjnej oferty programowej
zorganizowanie grupowych spotkań telewizyjno-dyskusyjnych
25. 40-letni podopieczny z niepełnosprawnością intelektualną nabył umiejętność własnoręcznego podpisywania się imieniem i nazwiskiem po śladzie. Oznacza to, że nastąpiła u niego
progresja
synergia
korekta
regresja
26. Mając na celu wspomaganie terapii mowy i stymulowanie procesów poznawczych u pacjenta po udarze mózgu, terapeuta w indywidualnym planie terapii zajęciowej powinien zaplanować
hipoterapię
pantomimę
biblioterapię
choreoterapię
27. Zmęczenie to źródło zakłóceń w procesie komunikacji o charakterze
społecznym
kulturowym
zewnętrznym
wewnętrznym
28. Uczestnik warsztatu terapii zajęciowej w ramach indywidualnego programu bierze udział w treningu ekonomicznym, którego zadaniem jest
nauka czynności porządkowych
planowanie urozmaiconego jadłospisu
dysponowanie otrzymanymi środkami finansowymi
dbanie o higienę osobistą
29. Trening pamięci i orientacji w przestrzeni powinien być wykorzystywany w szczególności w pracy z podopiecznymi
ze schizofrenią
z chorobą Parkinsona
z chorobą Alzheimera
z depresją
30. Którą z technik arteterapii zastosował terapeuta, proponując podopiecznemu zdobienie butelki za pomocą farb akrylowych, medium do spękań i serwetek?
Scrapbooking
Decoupage
Sutasz
Qulling
31. Podopieczny z chorobą Parkinsona ma trudności w połykaniu pokarmów. Często się dławi i krztusi. Które potrzeby są u niego zaburzone?
Fizjologiczne i bezpieczeństwa
Fizjologiczne i samorealizacji
Afiliacji i bezpieczeństwa
Afiliacji i uznania
32. Terapeuta, chcąc zmotywować podopiecznego do udziału w zajęciach, stosuje metodę wzmocnień pozytywnych zgodnie z zasadą, że
wzmocnienie powinno być odroczone w czasie jako dalekosiężny cel
zachowania powinny być wzmacniane bezpośrednio po ich wystąpieniu
nagradzać należy wyłącznie wymierne efekty działań, a nie chęci i starania
wzmocnienie powinno mieć przede wszystkim charakter dóbr materialnych i konsumpcyjnych
33. Zgodnie z etapami procesu terapeutycznego sprecyzowanie celów terapeutycznych wynika bezpośrednio
z dobranych metod i technik terapii zajęciowej
ze sformułowanej diagnozy funkcjonalnej
z ustalonego harmonogramu działań
z opracowanych scenariuszy zajęć
34. Terapeuta zajęciowy, dobierając czynności wspierające korzystne wzorce i prawidłowe nawyki ruchowe u pacjenta po udarze mózgu, powinien uwzględnić zalecenia
logopedy
psychiatry
protetyka
fizjoterapeuty
35. Rozpoczynając zajęcia z zakresu treningu kulinarnego, terapeuta powinien w pierwszej kolejności
zapoznać grupę z regulaminem pracowni kulinarnej
opracować listę niezbędnych produktów spożywczych
nauczyć uczestników obsługi sprzętów gospodarstwa domowego
stworzyć z uczestnikami zajęć jadłospis i grafik dyżurów porządkowych
36. Jednym z celów terapeutycznych w zakresie kinezyterapii jest
nabycie umiejętności konstruowania curriculum vitae
spadek liczby konfliktów z innymi uczestnikami zajęć
wydłużenie czasu koncentracji nad zadaniem
wzrost sprawności wentylacji płuc
37. Pacjent oddziału psychiatrycznego jest przekonany, że inni oddziałują na niego za pomocą Internetu. Występują u niego zaburzenia
uwagi
pamięci
myślenia
spostrzegania
38. Indywidualna terapia dla dziecka z obniżoną sprawnością manualną i zaburzeniami koordynacji wzrokowo-ruchowej powinna uwzględniać
plastykoterapię
filmoterapię
talasoterapię
silwoterapię
39. Celem burzy mózgów jako metody pracy grupowej jest
wyćwiczenie praktycznych umiejętności życia codziennego
stworzenie wspólnego collage’u
nabycie umiejętności uczestnictwa w kierowanej dyskusji
wytworzenie dużej liczby pomysłów




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie