Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
Zestaw: "Z09 - Świadczenie usług w zakresie terapii zajęciowej 2017 czerwiec"
0. Warsztaty terapii zajęciowej realizują zadania w zakresie rehabilitacji społecznej i zawodowej zmierzające do osiągnięcia przez podopiecznego przede wszystkim
możliwie niezależnego i samodzielnego życia
umiejętności z zakresu różnych technik
jak największej sprawności fizycznej
swobody w komunikowaniu się
1. Nagradzanie dziecka poprzez pochwałę i uśmiech należy do wzmocnień
stymulujących
pierwotnych
społecznych
wtórnych
2. 5-letnie dziecko, przebywające na oddziale onkologicznym, przeżywa silny lęk, nie rozumie procedury leczenia i skutków ubocznych chemioterapii. W tym przypadku najodpowiedniejszą formą zajęć będzie
felinoterapia
bajkoterapia
chromoterapia
hortikuloterapia
3. Do naturalnych środków komunikacji niewerbalnej zalicza się
obrazy
nagrania
teksty
gesty
4. Zadaniem ergoterapii w przypadku niewydolności i schorzeń układu krążenia jest przystosowanie chorego do
akceptacji własnej niepełnosprawności
nawiązywania kontaktów społecznych
wykonywania czynności codziennych
alternatywnych form komunikacji
5. Kształtowanie pozytywnych relacji uczestnika środowiskowego domu samopomocy z bliskimi i sąsiadami realizowane jest poprzez udział w treningu
umiejętności spędzania czasu wolnego
umiejętności interpersonalnych
umiejętności praktycznych
samoobsługi i zaradności życiowej
6. Terapeuta, który podczas rozmowy z podopiecznym utrzymywał z nim kontakt wzrokowy i używał klaryfikacji, spełnił warunki
konstruktywnego udzielania informacji zwrotnej
aktywnego słuchania
motywowania o charakterze wewnętrznym
asertywnego zachowania
7. Terapeuta podczas zajęć z dziećmi zaproponował wznoszenie budowli z klocków. Który rodzaj zabawy zastosował?
Dydaktyczną
Tematyczną
Manipulacyjną
Konstrukcyjną
8. Którą grupę materiałów i środków terapeuta powinien uwzględnić przygotowując scenariusz zajęć terapeutycznych z decoupage klasycznego?
serwetki papierowe, werniks, klej wodny
papier czerpany, podkładówkę, klajster
papier ozdobny, lakier, klej w sztyfcie
bibułę pergaminową, temperę, wikol
9. Terapeuta, który poinformował podopiecznych o tym, że uczestniczą w badaniu, ale nie wskazał jego celu, zastosował obserwację
jednostkową
pośrednią
otwartą
jawną
10. Terapeuta używając form takich jak: wycinanki, wydzieranki czy wyklejanki z gazet lub tektury, prowadzi zajęcia z zastosowaniem
metaloplastyki
dziewiarstwa
papieroplastyki
kaletnictwa
11. Opracowanie indywidualnego planu wsparcia dla mieszkańca domu pomocy społecznej i jego realizacja należy do obowiązków zespołu
wspierająco-aktywizującego
rehabilitacyjno-pielęgnacyjnego
leczniczo-usprawniającego
terapeutyczno-opiekuńczego
12. Pacjent oddziału psychiatrycznego jest przekonany, że obce siły chcą go pozbawić zdrowia. Występujące u niego objawy psychopatologiczne to
fobie
omamy
urojenia
natręctwa
13. Zgodnie z etapami postępowania terapeutycznego, pierwszą czynnością terapeuty rozpoczynającego proces usprawniania pacjenta po przebytym udarze mózgu, jest
dobór form, metod i technik terapii zajęciowej
określenie celów oddziaływań terapeutycznych
sporządzenie diagnozy terapeutycznej
prowadzenie terapii zgodnie z planem
14. Grupa cech takich jak: celowość, operatywność, elastyczność, kompletność opisuje
prawidłowy monitoring
rzetelną obserwację
dobry plan
diagnozę terapeutyczną
15. U podopiecznego zakładu opieki paliatywnej, terapeuta rozpoznał następujące problemy: utrata masy ciała, osłabienie, bezsenność, przewlekły ból. Powinien zdiagnozować je jako objawy
wyniszczenia nowotworowego
zespołu Touretta
chronicznego zmęczenia
syndromu przepracowania
16. Najlepszymi źródłami pozyskania informacji o podopiecznej z zaburzeniami pamięci są
wywiad rodzinny i ankieta z podopiecznym
obserwacja i analiza dokumentacji podopiecznego
wywiad bezpośredni i analiza dokumentacji podopiecznego
wywiad środowiskowy i ankieta z podopiecznym
17. Terapeuta, który chce przedstawić uczestnikom nowo otwartej pracowni ich prawa i obowiązki oraz obowiązujące przepisy bhp, powinien w tym celu posłużyć się
statutem
kodeksem
regulaminem
harmonogramem
18. Chory na schizofrenię nie goli się, nie czesze, nie dba o schludny wygląd. Opis wskazuje na deprywację potrzeb
uznania i szacunku
bezpieczeństwa i afiliacji
higienicznych i estetycznych
poznawczych i psychologicznych
19. Dobierając zabawki do realizacji planu terapii zajęciowej dla dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym, należy pamiętać, że powinny one spełniać funkcję
odprężającą i wyciszającą
inspirującą i wychowawczą
usprawniającą i kształcącą
uspokajającą i społeczną
20. Którą grupę materiałów i narzędzi terapeuta powinien uwzględnić planując wyposażenie pracowni stolarskiej?
Dłuta, przyrznice, ściski, bejce
Noże, cyrkle, szywnice, tekturę
Nożyczki, stemple, szablony, farby
Czółenka, szydełka, snowalnie, przędze
21. Chcąc zainspirować osoby z zaburzeniami emocjonalnymi do wyrażania własnych uczuć oraz do podejmowania aktywności poznawczej i ruchowej, należy umożliwić im udział w zajęciach
z medytacji
z wizualizacji
z dramy
z psychoedukacji
22. Uzyskane informacje od respondenta, takie jak: imię, nazwisko, wiek czy miejsce urodzenia, zalicza się do danych
podmiotowych
osobowych
indywidualnych
przedmiotowych
23. Osądzanie i decydowanie za innych to bariery w komunikowaniu się o charakterze
kulturowym
zewnętrznym
wewnętrznym
percepcyjnym
24. Które zajęcia mogą prowadzić do poprawy sprawności manualnej dziecka niewidomego w wieku przedszkolnym?
Trening posługiwania się laską
Wypełnianie konturów plasteliną
Jazda na rowerze tandem
Wykonywanie frywolitek
25. Które działania podjął terapeuta, uzyskując informacje od respondenta w oparciu o sporządzony kwestionariusz?
Przeprowadził wywiad
Przeanalizował dokumentację medyczną
Wykonał obserwację
Zrealizował eksperyment
26. Którą zasadę kształcenia zastosował terapeuta, przechodząc od czynności prostszych do trudniejszych?
Aktywności
Przystępności
Poglądowości
Systematyczności
27. Lekarz oddziału rehabilitacji w skierowaniu na terapię zajęciową zapisał wskazanie do zwiększenia zakresu ruchu w stawie ramienno-barkowym. Zgodnie z zaleceniem terapeuta powinien zaproponować pacjentowi
malowanie na sztaludze
pisanie na klawiaturze
zwijanie pasków z papieru
lepienie kulek z krepiny
28. W pracy terapeutycznej z chorymi psychiczne wyróżnia się dwa etapy: terapię
relaksacyjną i usprawniającą
aktywizującą i resocjalizującą
dyrektywną i niedyrektywną
uczynniającą i spoczynkową
29. Dokumentowanie działań z zakresu terapii zajęciowej służy
ocenie kwalifikacji terapeuty
zaspokojeniu oczekiwań rodziców
rozpoznaniu zainteresowań podopiecznego
monitorowaniu procesu terapeutycznego
30. Zdarta płyta i jujitsu są technikami wspomagającymi
asertywną odmowę
aktywne słuchanie
miękki styl negocjacji
udzielanie informacji zwrotnej
31. Ćwicząc pamięć i poczucie własnej tożsamości u osoby w pierwszym stadium choroby Alzheimera, terapeuta w trakcie zajęć powinien wykorzystać przede wszystkim
przeglądanie prasy, czytanie książek i czasopism naukowych
przypominanie imienia, oglądanie zdjęć i pamiątek osobistych
pisanie pamiętnika i oglądanie ulubionych filmów z lat młodości
oglądanie programów publicystycznych i wydarzeń codziennych
32. Którą technikę plastyczną zastosował terapeuta zajęciowy podczas warsztatów artystycznych, na których uczestnicy kolorowali rysunki na planie koła?
Mozaikę
Mandalę
Makramę
Monotypię
33. Sporządzając indywidualny plan terapii zajęciowej dla podopiecznego z chorobą Parkinsona, u którego występuje mikrografia, terapeuta powinien uwzględnić w nim ćwiczenia polegające na
pisaniu przy użyciu klawiatury
wykonywaniu grafiki komputerowej
zamalowywaniu dużych powierzchni
wycinaniu liter przy użyciu wyrzynarki
34. W przypadku zaburzeń czucia w obrębie kończyn górnych, terapeuta nie powinien zalecać choremu
malowania na podobraziu
zwijania włóczki w kłębek
klejenia pistoletem na gorąco
modelowania w masie solnej
35. Lista objawów zamieszczonych w ramce wskazuje na

zwyrodnienie stawów
stwardnienie rozsiane
mukowiscydozę
osteoporozę
36. Pacjentowi czasowo unieruchomionemu z powodu złamań kończyn dolnych, terapeuta dobrał literaturę przyrodniczą i przygodową w celu zastępczego zaspokojenia potrzeby
aktywności
bezpieczeństwa
afiliacji
uznania
37. Diagnozę prognostyczną stosuje się w celu określenia
potencjalnego rozwoju
rodzaju niesprawności
stadium rozwojowego
przyczyny zaburzenia
38. Terapeuta, który zauważył u podopiecznego dobrą koordynację ruchów oraz duże zaangażowanie podczas gier i zabaw, powinien uwzględnić w planie zajęcia
z silwoterapii
z felinoterapii
z ludoterapii
z logoterapii
39. Przygotowując dla pacjenta z chorobą Parkinsona zajęcia z muzykoterapii aktywnej w celu poprawy chodu, terapeuta powinien wybrać płytę
z audiobookiem
z dźwiękami natury
z muzyką rytmiczną
z muzyką relaksacyjną




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie