Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
Zestaw: "Z13 - Zarządzanie bezpieczeństwem w środowisku pracy 2015 styczeń"
0. Ograniczona aktywność fizyczna powoduje
zwiększenie ryzyka otyłości lub nadwagi
zmniejszenie ryzyka chorób serca
poprawę sprawności umysłowej i samopoczucia
wzrost ilości wypadków przy pracy
1. Ocenę obciążenia układu mięśniowo-szkieletowego pracownika na stanowisku pracy wykonuje się metodą
PHA
JSA
RISK SCORE
OWAS
2. Przed dopuszczeniem do wykonywania pracy na nowym stanowisku nie trzeba przeprowadzić instruktażu stanowiskowego dla
pracownika przenoszonego na inne stanowisko
osoby zatrudnionej na stanowisku robotniczym, na którym występuje narażenie na działanie czynników szkodliwych dla zdrowia, uciążliwych lub niebezpiecznych
pracownika biurowego, który przejmuje dodatkowe prace biurowe
ucznia odbywającego praktyczną naukę zawodu oraz studenta odbywającego praktykę studencką
3. Odbycie instruktażu ogólnego oraz instruktażu stanowiskowego pracownik potwierdza
poprzez wypełnienie testu przeprowadzonego na zakończenie szkolenia
poprzez wypełnienie oświadczenia
po przeprowadzeniu szkolenia w protokole
podpisem w karcie szkolenia wstępnego, która jest przechowywana w aktach osobowych pracownika
4. Umowę z kobietą, która jest w ciąży, można wypowiedzieć lub rozwiązać bez wypowiedzenia, gdy
zawarto ją na okres próbny, przekraczający 1 miesiąc
miałaby wykonywać pracę w warunkach szkodliwych
zmienia się profil produkcji zakładu pracy
ogłoszono upadłość lub likwidację pracodawcy
5. Specjalista bezpieczeństwa i higieny pracy jako najskuteczniejsze formy działań uświadamiających oraz popularyzatorskich upowszechniających problematykę bezpieczeństwa powinien stosować

plakaty, wykresy statystyczne, ulotki
gazetki ścienne, gazety zakładowe, hasła
slajdy, odczyty, broszury, graficzne znaki bezpieczeństwa
filmy, prasę specjalistyczną, książki specjalistyczne oraz znaki graficzne
6. Pracownik, przechodząc z szatni na stanowisko pracy, poślizgnął się i złamał rękę. Takie zdarzenie określa się jako wypadek
przy pracy
zrównany z wypadkiem przy pracy
w drodze do pracy
nie związany z pracą
7. Które własności narządu wzroku nie decydują o jakości widzenia użytecznego?
Własności transmitancyjne
Własności akomodacyjne
Własności adaptacyjne
Własności stereoskopowości
8. Rękawice do prac spawalniczych przedstawiono na zdjęciu

D
C
B
A
9. Zakaz zatrudnienia w porze nocnej dotyczy pracowników
niepełnosprawnych, młodocianych i kobiet w ciąży
młodocianych i pracujących na podstawie umowy zlecenia
pracujących na podstawie umowy zlecenia, młodocianych i niepełnosprawnych
niepełnosprawnych oraz tych, którzy nie złożyli oświadczenia, że opiekują się dzieckiem do lat 4
10. W przypadku rozpoznania choroby zawodowej u pracownika pracodawca nie jest zobowiązany
przystąpić niezwłocznie do usunięcia czynników powodujących powstanie choroby zawodowej i zastosować niezbędne środki zapobiegawcze
zlikwidować stanowisko pracy, na którym pracował pracownik
określić charakteru i rozmiaru zagrożenia chorobą zawodową
ustalić przyczyny powstania choroby zawodowej
11. Do środków dydaktycznych zalicza się
cel szkolenia
plan nauczania
listę uczestników
prezentację komputerową
12. W przypadku wprowadzenia zmian procesu technologicznego i organizacji pracy należy przeprowadzić instruktaż
ogólny
okresowy
stanowiskowy
indywidualny
13. Pracownik uległ wypadkowi w drodze do pracy. W związku z niezdolnością do pracy pracownikowi przysługuje prawo do wynagrodzenia w wysokości
90%
100%
80%
50%
14. Dla sześciu pracowników biurowych pracujących jednocześnie w pomieszczeniu wolna objętość pomieszczenia powinna wynosić co najmniej
91 m3
78 m3
13 m3
39 m3
15. W przypadku zróżnicowania poziomów podłogi w zakładzie pracy, różnice te powinny być wyrównane pochylniami o nachyleniu dostosowanym do rodzaju używanego środka transportu, ale nie większym niż
8%
10%
15%
12%
16. Najlepszym środkiem do przekazywania wiedzy z zakresu szkoleń z dziedziny bezpieczeństwa i higieny pracy są
bazy danych
edytory tekstu
arkusze kalkulacyjne
prezentacje multimedialne
17. W skład zespołu dokonującego ocenę ryzyka zawodowego nie wchodzi
specjalista do spraw bhp
przedstawiciel pracowników
przedstawiciel kadry kierowniczej
pracownik Państwowej Inspekcji Pracy
18. Czynnikami niebezpiecznymi w środowisku pracy są
hałas i mikroklimat
promieniowanie jonizujące i laserowe
substancje toksyczne i drażniące
pożar i prąd elektryczny
19. Ryzyko zawodowe jest to
możliwość wystąpienia choroby zawodowej
prawdopodobieństwo wystąpienia niekorzystnych następstw zagrożeń związanych z procesem pracy z jednoczesnym uwzględnieniem ich ciężkości
prawdopodobieństwo wystąpienia wypadku w środowisku pracy
możliwość wystąpienia niepożądanych zdarzeń
20. Obciążenie układu mięśniowo szkieletowego zaliczane jest do czynników
fizycznych
chemicznych
psychofizycznych
biologicznych
21. Badania i ocenianie obciążenia psychicznego pracownika na stanowisku pracy nie ma na celu
optymalizacji procesów pod kątem minimalizacji obciążenia psychicznego
dostosowania stanowiska pracy do upodobań pracownika
poprawy jakości pracy poprzez eliminację popełnianych błędów
dostosowania przebiegu procesu produkcji do możliwości człowieka
22. Zgodnie z Kodeksem pracy za stan bezpieczeństwa w zakładzie pracy odpowiedzialność ponosi
każdy pracownik w zakładzie
pracodawca
pracownik bhp
kierownik komórki bhp
23. W salach, w których odbywają się zajęcia lekcyjne, powinna być zapewniona temperatura co najmniej
22°C
20°C
16°C
18°C
24. W razie wypadku przy pracy pracodawca jest obowiązany
podjąć niezbędne działania eliminujące lub ograniczające zagrożenie
umożliwić dojście do miejsca wypadku osobom niepełnosprawnym
usunąć przedmioty, które spowodowały wypadek
niezwłocznie uruchomić maszyny i urządzenia techniczne, które w związku z wypadkiem zostały zatrzymane
25. Które z wymienionych form popularyzacji zagadnień bhp najlepiej kształtują postawy ludzkie, przybierając niekiedy formę symulowanych zdarzeń losowych?
Napisy i znaki bezpieczeństwa
Pogadanki i odczyty
Hasła i plakaty
Pokazy, demonstracje, ćwiczenia ratownicze
26. Ergonomia koncepcyjna zajmuje się
projektowaniem układu człowiek-maszyna-środowisko
poprawą stwierdzonej wydajności i jakości pracy
polepszeniem istniejących warunków pracy
zmniejszeniem występujących obciążeń
27. Instruktaż stanowiskowy przeprowadza wyznaczona przez pracodawcę osoba kierująca pracownikami lub pracodawca, pod warunkiem, że osoba taka
wyraża na to zgodę
posiada odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie zawodowe oraz jest przeszkolona w zakresie metod prowadzenia instruktażu stanowiskowego
pracowała na stanowisku, na którym jest prowadzony instruktaż
ukończyła wyższe studia zawodowe i ukończyły kursy z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy
28. Które działania pracodawcy wobec kobiety w ciąży są zgodne z prawem?
zatrudnienie na takich samych warunkach jak każdego pracownika
zatrudnienie w godzinach nadliczbowych
ustalenie czasu pracy w godzinach pomiędzy 700 a 2100
wysłanie w delegacje bez jej zgody
29. Pracodawca jest zobowiązany zastosować takie środki ochronny przed hałasem, aby szczytowy poziom dźwięku C nie przekraczał
115 dB
135 dB
80 dB
85 dB
30. Który z programów będzie najbardziej przydatny do sporządzenia listy pracowników z datą ostatniego i następnego szkolenia bhp, tak by można było najszybciej pogrupować pracowników według terminów szkoleń i alfabetycznie według nazwisk,
arkusz kalkulacyjny
program do prezentacji
procesor tekstu
edytor tekstu
31. Obciążenie nerwowo-psychiczne to czynnik
psychofizyczny
chemiczny
biologiczny
fizyczny
32. Zespół powypadkowy po ustaleniu okoliczności i przyczyn wypadku sporządza protokół powypadkowy nie później niż w terminie
7 dni roboczych od daty zawiadomienia o wypadku
14 dni od daty zawiadomienia o wypadku
14 dni roboczych od daty zawiadomienia o wypadku
7 dni od daty zawiadomienia o wypadku
33. W razie zbiorowego, śmiertelnego i ciężkiego wypadku przy pracy pracodawca jest obowiązany niezwłocznie
zamknąć zakład pracy na czas wyjaśnienia przyczyn wypadku
zawiadomić policję i zatrzymać odpowiedzialnego pracownika
zawiadomić właściwego Okręgowego Inspektora Pracy i prokuratora
zawiadomić Państwową Inspekcję Pracy i zatrzymać odpowiedzialnego pracownika
34. Instruktaż stanowiskowy powinien zapewnić uczestnikom szkolenia zapoznanie się
z ryzykiem zawodowym występującym na ich stanowiskach pracy
z przepisami oraz zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy obowiązującymi w danym zakładzie pracy
z zasadami udzielania pierwszej pomocy w razie wypadku na stanowisku pracy
z podstawowymi przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy zawartymi w Kodeksie pracy
35. Pracodawca powołuje służbę BHP, pełniącą funkcje doradcze i kontrolne w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, gdy zatrudnia więcej niż
100 pracowników
50 pracowników
25 pracowników
20 pracowników
36. Do czynników biologicznych w środowisku pracy zalicza się
kancerogeny i pyły nieorganiczne
substancje chemiczne i kancerogeny
makroorganizmy i mikroorganizmy roślinne
mikroklimat gorący i jednostki bezkomórkowe
37. Określanie najwyższych dopuszczalnych stężeń czynników szkodliwych dotyczy
hałasu
wibracji
substancji toksycznych
oświetlenia
38. Zgodnie z Kodeksem pracy pracownik nie musi
współdziałać z pracodawcą i przełożonymi w wypełnianiu obowiązków dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy
brać udział w szkoleniu i instruktażu z zakresu bhp oraz poddawać się wymaganym egzaminom sprawdzającym
dbać o należyty stan maszyn, urządzeń, narzędzi i sprzętu oraz o porządek i ład w miejscu pracy
wykonywać pracy w godzinach ponadwymiarowych, gdy jest osobą opiekującą się trzyletnim dzieckiem
39. Czynnik, którego oddziaływanie na pracującego może spowodować chorobę zawodową, nazywa się
urazowym
szkodliwym
chorobowym
niebezpiecznym




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie