Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
Zestaw: "Z13 - Zarządzanie bezpieczeństwem w środowisku pracy 2014 wrzesień"
0. Pracodawca powinien skierować pracownika na kontrolne badania lekarskie w celu ustalenia zdolności do wykonywania pracy na dotychczasowym stanowisku, gdy pracownik był niezdolny do pracy z powodu choroby trwającej dłużej niż
30 dni
6 miesięcy
2 miesiące
3 miesiące
1. Pracodawca nie może stosować substancji chemicznych bez
oznakowania ich w sposób widoczny, umożliwiający identyfikację
wcześniejszego szkolenia u producenta i oznakowania substancji
zgody organu nadzoru nad warunkami pracy
oznakowania i zgody inspekcji sanitarnej
2. Na diagramie przedstawiono zamknięty układ człowiek – maszyna. Prawidłowy proces pracy człowieka obejmuje:

uzyskanie informacji i działanie
podjęcie decyzji i przekazanie podjętej decyzji efektorom (mięśniom)
percepcję, podjęcie decyzji i jej wykonanie
przetworzenie informacji oraz podjęcie decyzji
3. Według przepisów czas trwania instruktażu stanowiskowego nie jest uzależniony od
wielkości zakładu
kwalifikacji pracownika
dotychczasowego stażu pracy pracownika
rodzaju pracy i zagrożeń występujących na stanowisku pracy
4. Do niebezpiecznych i szkodliwych czynników biologicznych występujących w środowisku pracy nie zalicza się
mutagenów chemicznych
wirusów
mikroorganizmów i makroorganizmów
substancji wytwarzanych przez organizmy żywe
5. Dokument potwierdzający dokonanie oceny ryzyka zawodowego nie musi zawierać
daty przeprowadzonej oceny oraz wykazu osób dokonujących oceny
zapisu o sposobie informowania pracowników o ryzyku zawodowym
wyników przeprowadzonej oceny ryzyka zawodowego
opisu ocenianego stanowiska pracy
6. Cały diagram przedstawia procedurę

postępowania po wypadku
oceny ryzyka zawodowego
zarządzania ryzykiem zawodowym
wdrożenia certyfikatu bezpieczeństwa w zakładzie pracy
7. Sposób i tryb postępowania przy ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy reguluje
dyrektywa europejska w zakresie bhp
Kodeks pracy i rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej
rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej
Kodeks pracy i rozporządzenie Rady Ministrów
8. Kobiet w ciąży i karmiących piersią nie można zatrudnić
w godzinach pracy pomiędzy 700 a 2100
na portierni w zakładach opieki zdrowotnej
przy pracach związanych z obsługą komputera
przy obsłudze zwierząt dotkniętych chorobami zakaźnymi
9. Pracownik może być ukarany karą pieniężną, gdy
nie przestrzegał ustalonej organizacji i porządku w pracy
stawił się do pracy w stanie nietrzeźwości
nie usprawiedliwił nieobecności w pracy
nie potwierdził w przyjęty sposób obecności w pracy
10. Badanie czynników o działaniu rakotwórczym lub mutagennym o wartości stężeń od 0,1 do 0,5 wartości NDS przeprowadza się co najmniej raz na
12 miesięcy
9 miesięcy
6 miesięcy
5 miesięcy
11. Na równi z wypadkiem przy pracy nie jest traktowany wypadek, któremu pracownik uległ w czasie
podróży służbowej
dojścia lub dojazdu do domu
szkolenia w zakresie powszechnej samoobrony
wykonywania zadań zleconych przez działające u pracodawcy organizacje związkowe
12. Podczas instruktażu stanowiskowego
przeprowadzany jest przegląd stanu technicznego sprzętu przez pracownika służb bhp
przekazywane są informacje na temat produkcji w całym zakładzie
zapoznaje się pracownika z profilem produkcji całego przedsiębiorstwa
przeprowadza się próbne wykonanie pracy przez pracownika na stanowisku
13. W razie rozpoznania u pracownika choroby zawodowej pracodawca nie jest zobowiązany do
przystąpienia do usunięcia czynników powodujących powstanie tej choroby i zastosowania innych niezbędnych środków zapobiegawczych
ustalenia przyczyn powstania choroby zawodowej oraz charakteru i rozmiaru zagrożenia tą chorobą
zapewnienia realizacji zaleceń lekarskich
niezwłocznego wypłacenia pracownikowi odszkodowania
14. W pomieszczeniach biurowych temperatura
nie może być niższa niż 18 °C
musi być dostosowana do wieku pracowników
nie może być niższa niż 14 °C
musi być dostosowana do płci pracowników
15. Najmniej korzystna pozycja podczas przenoszenia ładunku została przedstawiona na fotografii

B
A
D
C
16. Pracodawca zatrudniający 5 pracowników biurowych na jednej zmianie jest zobowiązany zapewnić im minimum
2 m2 wolnej powierzchni podłogi i 13 m3 wolnej objętości
2 m2 wolnej powierzchni podłogi i 65 m3 wolnej objętości
10 m2 wolnej powierzchni podłogi i 65 m3 wolnej objętości
10 m2 wolnej powierzchni podłogi i 90 m3 wolnej objętości
17. W miejscach stałego pobytu ludzi eksploatacyjne natężenie oświetlenia nie powinno być mniejsze niż
150 lx
200 lx
300 lx
500 lx
18. W nowoczesnych metodach prowadzenia szkoleń z dziedziny bezpieczeństwa i higieny pracy wykorzystuje się
bazy danych
arkusze kalkulacyjne
edytory tekstu
prezentacje multimedialne
19. Źródłem zagrożeń mechanicznych są
promieniowanie laserowe i prąd elektryczny
pyły przemysłowe i przemieszczające się przedmioty
przemieszczające się przedmioty
prąd elektryczny i pyły przemysłowe
20. Głównym źródłem hałasu infradźwiękowego w środowisku pracy są sprawne
urządzenia dźwigowe
obrabiarki do metali
maszyny przepływowe
myjki akustyczne
21. Drgania ciała wywołane wychyleniem z położenia równowagi trwałej, kiedy na ciało nie działają żadne siły, poza siłami określającymi położenie równowagi i siłami dążącymi do jej przywrócenia, to drgania
samowzbudne
wymuszone
swobodne
tłumione
22. Pracownik laboratorium w razie skażenia materiałem zakaźnym powinien
zaniknąć pomieszczenie i przeprowadzić natychmiastową dezynfekcję
natychmiast powiadomić o przypadku skażenia pracownika Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej
wymienić odzież ochronną i udać się do lekarza
przeprowadzić natychmiastową dezynfekcję oraz powiadomić o przypadku skażenia bezpośredniego przełożonego
23. Oceny ryzyka zawodowego należy dokonać
na stanowiskach pracy szczególnie niebezpiecznych
tylko tam, gdzie na stanowiskach występują czynniki uciążliwe dla zdrowia
tylko tam, gdzie na stanowiskach występują czynniki szkodliwe dla zdrowia
na wszystkich stanowiskach pracy
24. Czerwony przycisk bezpieczeństwa umożliwiający zatrzymywanie awaryjne urządzenia powinien być umiejscowiony na tle barwy
żółtej
zielonej
białej
szarej
25. Pracodawca jest zobowiązany zastosować proceduralne środki ochronne, przyczyniające się do eliminacji zagrożeń na stanowisku pracy, w postaci
instrukcji stanowiskowych
środków ochrony indywidualnej
osłon maszyn
barierek ochronnych
26. Stosując metodę RISK-SCORE nie dokonuje się oceny stanowisk pracy w zakresie
ergonomii, mikroklimatu i ryzyka zawodowego
ergonomii, mikroklimatu i organizacji pracy
mikroklimatu, organizacji pracy i ryzyka zawodowego
organizacji pracy i ryzyka zawodowego
27. Do podstawowych zagrożeń mechanicznych zalicza się
zgniecenie, zmiażdżenie, przecięcie lub odcięcie
substancje płynne i środki do dezynfekcji i sterylizacji
hałas, wibracje oraz mikroklimat
promieniowanie jonizujące, laserowe
28. Narządem zmysłu równowagi oraz odpowiedzialnym za rejestrację zmian położenia ciała
jest nerw słuchowy
są kanały półkoliste
jest błona bębenkowa
są kosteczki słuchowe
29. Bezpośrednią przyczyną złamania ręki podczas upadku jest
poślizgnięcie
zderzenie z podłożem
ześlizgnięcie z drabiny
potknięcie
30. Mikroklimat gorący na stanowiskach pracy określany jest poprzez
wskaźnik siły chłodzenia miejscowego WCI
bilans wymiany ciepła w organizmie
wskaźnik obciążenia WBGT
analizę obciążenia cieplnego
31. Najmniejsze ryzyko wystąpienia u pracownika urazu podczas pochwycenia ładunku przedstawiono na fotografii

A
D
C
B
32. Szkolenie okresowe w formie instruktażu organizuje się dla pracowników
inżynieryjno-technicznych
administracyjno-biurowych
wykonujących zadania służby bhp
zatrudnionych na stanowiskach robotniczych
33. Pracownik wykonujący pracę na tokarce, frezarce, szlifierce powinien odbyć instruktaż stanowiskowy
na tym stanowisku, które jest najbardziej niebezpieczne
przynajmniej na jednym z tych stanowisk
przynajmniej na dwóch z tych stanowisk
na każdym z tych stanowisk
34. Czynniki niebezpieczne, to
pole lub promieniowanie elektromagnetyczne o częstotliwości z zakresu 0 Hz÷300 GHz
substancje i materiały wybuchowe i łatwopalne np. tlenki, metale
mikroklimat zimny i gorący w chłodniach, piekarniach
pyły i dymy spawalnicze wraz z substancjami toksycznymi
35. Pisemne instrukcje dotyczące bezpiecznego i higienicznego użytkowania maszyny nie obejmują
sposobu użytkowania maszyn
występowania sytuacji nietypowych
warunków użytkowania maszyn
sposobu doboru parametrów pracy
36. Do pomiaru poziomu natężenia dźwięku należy użyć
luksomierza
higrometru
sonometru
echosondy
37. Szkolenie okresowe pracowników zatrudnionych na stanowiskach robotniczych, na których występują szczególne zagrożenia zdrowia lub wypadkowe, przeprowadza się
raz na 6 lat
raz na 5 lat
raz na 3 lata
nie rzadziej niż raz w roku
38. Obniżenie wysokości do 2,5 m w pomieszczeniu przeznaczonym do pracy stałej jest możliwe, gdy na każdego pracownika przypada co najmniej 15 m3 wolnej objętości pomieszczenia oraz w pomieszczeniu zatrudnionych jest nie więcej niż
2 pracowników
4 pracowników
8 pracowników
3 pracowników
39. Na podstawie Kodeksu pracy, w razie wypadku przy pracy, pracodawca nie jest zobowiązany do
wprowadzenia odpowiednich środków ochrony osobistej zapobiegających podobnym wypadkom
zapewnienia udzielenia pierwszej pomocy osobom poszkodowanym
zlikwidowania stanowiska pracy oraz usunięcia urządzeń pracy
ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie