Zestaw: "Z13 - Zarządzanie bezpieczeństwem w środowisku pracy 2014 styczeń"
0. Okres użytkowania odzieży i obuwia roboczego ustala Państwowa Inspekcja Sanitarna Państwowa Inspekcja Pracy specjalista do spraw bhp pracodawca
1. Do środków dydaktycznych zalicza się cel szkolenia plan nauczania listę uczestników prezentację komputerową
2. Czynnikiem materialnego środowiska pracy nie jest postawa przy pracy zanieczyszczenie powietrza mikroklimat oświetlenie
3. Brak aktywności ruchowej powoduje zwapnianie kości lepsze dotlenienie mózgu wzmocnienie układu kostnego większą wydajność organizmu
4. Do środków technicznych pozwalających na ograniczenie zagrożenia lub nawet jego eliminację, nie należy stosowanie urządzeń ochrony zbiorowej stosowanie odzieży i obuwia roboczego stosowanie maszyn, urządzeń oraz wyposażenia zgodnego z obowiązującymi przepisami stosowanie materiałów oraz rozwiązań konstrukcyjnych, które są zgodne z obowiązującymi przepisami
5. Do środków ochrony indywidualnej nie zalicza się hełmów ochronnych przeznaczonych do użytkowania przez kierowcę i pasażera motocykla hełmów ochronnych przeznaczonych do prac w podziemnych wyrobiskach kapeluszy ochronnych czapek ochronnych
6. Stanowisko pracy powinno być zaprojektowane tak, by zapewniało wygodne i bezpieczne warunki pracy osobom, których wymiary mieszczą się między wartościami 5 i 95 centyla 5 i 50 centyla 0 i 100 centyla 5 i 50 centyla
7. Podczas pracy obrabiarki skrawającej operator może dokonywać pomiarów obrabianego materiału otwierać lub zdejmować osłony czyścić mechanizmy robocze pracować bez rękawic
8. Odpowiedzialność za stan bezpieczeństwa i higieny pracy w zakładzie pracy ponosi specjalista do spraw bhp pracodawca pracownik inspektor do spraw bhp
9. W instrukcji bhp nie należy zamieszczać zasad udzielania pierwszej pomocy zasad postępowania w sytuacjach awaryjnych czynności do wykonania po zakończeniu pracy czynności, które należy wykonać przed rozpoczęciem pracy
10. Pracę fizyczną, gdzie mięśnie wykonują ruch (kurczenie i rozciąganie), nazywa się pracą wymuszoną statyczną dynamiczną wysiłkową
11. Kobieta niebędąca w ciąży lub w okresie karmienia, zatrudniona przy stałej pracy polegającej na przenoszeniu ciężarów po powierzchni płaskiej, może jednorazowo przenieść 25 kg 20 kg 12 kg 8 kg
12. Do realizacji celu „słuchacz powinien organizować stanowisko pracy wyposażone w monitory ekranowe zgodnie z wymaganiami bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii” treściami kształcenia będą źródła pożarów - zasady przebywania w lasach państwowych analiza zagrożeń podczas pracy z maszynami w ruchu pod kątem ich przyczyn, skutków i środków ochrony źródła stresu i metody ograniczenia jego wpływu na zdrowie i przebieg pracy mechanika-montera maszyn i urządzeń minimalne wymagania bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii, jakie powinny spełniać stanowiska pracy wyposażone w monitory ekranowe, zawarte w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 1 grudnia 1998 r
13. Na podstawie tabeli określ minimalną wartość oświetlenia dla stanowiska szlifierza
500 lx 300 lx 60 lx 22 lx
14. Ergonomia korekcyjna zajmuje się korygowaniem złych rozwiązań konstrukcyjnych projektowaniem narzędzi, urządzeń i maszyn produkcją urządzeń korekcyjnych konstruowaniem maszyn i urządzeń
15. Ocenę ryzyka zawodowego należy dokonać na wszystkich stanowiskach pracy na stanowiskach pracy szczególnie niebezpiecznych tylko tam, gdzie na stanowiskach występują czynniki uciążliwe dla zdrowia tylko tam, gdzie na stanowiskach występują czynniki szkodliwe dla zdrowia
16. Pracodawca zatwierdza protokół powypadkowy w ciągu 5 dni od dnia jego sporządzenia 10 dni od dnia jego sporządzenia 7 dni od dnia jego sporządzenia 14 dni od dnia jego sporządzenia
17. Podstawowe obowiązki pracodawcy z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy zapisane są w Kodeksie pracy w dziale czwartym piątym dziesiątym dziewiątym
18. Protokół powypadkowy należy sporządzić po ustaleniu okoliczności i przyczyn wypadku nie później niż 10 dni od dnia uzyskania zawiadomienia o wypadku 14 dni od dnia uzyskania zawiadomienia o wypadku 21 dni od dnia uzyskania zawiadomienia o wypadku 30 dni od dnia uzyskania zawiadomienia o wypadku
19. Po stwierdzeniu ryzyka zawodowego średniego dopuszczalnego ryzyko powinno zostać zredukowane w okresie 1-3 miesięcy żadne działanie jest niepotrzebne działania profilaktyczne są wskazane działania profilaktyczne nie są potrzebne
20. Wypadek śmiertelny to taki wypadek, w wyniku którego nastąpiła śmierć do 6 miesięcy od dnia wypadku do 3 miesięcy od dnia wypadku do 12 miesięcy od dnia wypadku do 9 miesięcy od dnia wypadku
21. Określanie wydatku energetycznego metodą Lehmanna, polega na odczytaniu z tabel wartości wydatku energetycznego analizie zużycia tlenu pomiarze ilości i jakości wydychanego dwutlenku węgla pomiarze tętna
22. Zmęczenie, w zależności od przebiegu, nie występuje pod postacią zmęczenia przewlekłego osłabienia zmęczenia podostrego znużenia
23. W pomieszczeniach pracy, jeżeli względy technologiczne na to pozwalają, należy zapewnić temperaturę nie niższa niż 18°C 12°C 14°C 16°C
24. Szkolenie okresowe bhp może być przeprowadzone w formie warsztatów mentoringu seminarium konferencji
25. W instruktażu stanowiskowym nie zapoznaje się pracownika ze sposobami ochrony przed zagrożeniami na stanowisku pracy z zasadami udzielania pierwszej pomocy z ryzykiem zawodowym związanym z wykonywaną pracą z metodami bezpiecznego wykonywania pracy
26. Które własności narządu wzroku nie decydują o jakości widzenia użytecznego? Stereoskopowości Transmitancyjne Akomodacyjne Adaptacyjne
27. Sprzęt ochrony indywidualnej pracowników stanowi w 25% własność pracodawcy w 25% własność pracownika w 100% własność pracodawcy w 100% własność pracownika
28. Który ze skutków nie jest wynikiem obciążenia człowieka wysiłkiem statycznym? Szybki rozwój zmęczenia Szybka przemiana materii Zmniejszony przepływ krwi przez napięte mięśnie Ucisk mechaniczny na naczynia krwionośne
29. Zgodnie z art. 226 Kodeksu pracy oceniać i dokumentować ryzyko zawodowe związane z wykonywaną pracą jest zobowiązany pracodawca Państwowa Inspekcja Sanitarna specjalista do spraw bhp Państwowa Inspekcja Pracy
30. W skali trójstopniowej nie występuje ryzyko zawodowe małe średnie bardzo duże duże
31. Do ciężkiej pracy fizycznej najlepiej nadawałby się pracownik o budowie ciała pyknicznej atletycznej dysplastycznej leptosomicznej
32. Dopuszczalny poziom ekspozycji na hałas, odniesiony do ośmiogodzinnego dnia pracy, to 80 dB 75 dB 90 dB 85 dB
33. Czas trwania instruktażu stanowiskowego nie może być krótszy niż 6 godzin lekcyjnych 2 godziny lekcyjne 8 godzin lekcyjnych 4 godziny lekcyjne
34. Który z wyznaczonych poziomów ryzyka zawodowego w skali pięciostopniowej uznawany jest za niedopuszczalny? 1 2 3 4
35. Czynnikiem chemicznym występującym na stanowisku pracy jest mikroklimat jest pył przemysłowy jest promieniowanie widzialne są substancja drażniąca i preparat żrący
36. Czynnikami biologicznymi występującymi w środowisku pracy nie są grzyby wirusy dioptrie riketsje
37. Za nieprzestrzeganie przez pracownika przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy lub przepisów przeciwpożarowych, opuszczenie pracy bez usprawiedliwienia, pracodawca może zastosować wobec pracownika karę pieniężną w wysokości trzykrotnego wynagrodzenia pracownika z dnia wyrządzenia szkody przeniesienia na inne stanowisko pieniężną nie wyższą od jednodniowego wynagrodzenia pracownika za jedno przekroczenie pozbawienia premii
38. Za wypadek zbiorowy uważa się wypadek, któremu w wyniku tego samego zdarzenia uległo co najmniej 10 osób uległo co najmniej 5 osób uległy co najmniej 3 osoby uległy co najmniej 2 osoby
39. Wymiar urlopu wypoczynkowego pracownika młodocianego po 6 miesiącach pracy wynosi 15 dni roboczych 12 dni roboczych 20 dni roboczych 10 dni roboczych