Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie

Aktualna kategoria: Nauka » Język polski » Liceum - lekcje

1...45678910111213141516171819202122
Lekcja: "Język reklamy"

Obraz w reklamach



Obraz w reklamie telewizyjnej składa się z:
• ruchu
• koloru
• kształtu
• symbolu
• logo

Ruch najprościej mówiąc to zmiana położenia punktu (ciała) względem innych punktów. Dla reklamy jest to dodatkowo szybkość ujęć kamerą. Ruch oddaje charakter reklamy (dynamiczny lub flegmatyczny).
Kolor jest właściwością każdego przedmiotu i zależy od stopnia padania światła. Kolor, czyli barwa dla telewizji jest odpowiednikiem symbolu, gdyż ukazuje emocje (żółty to zazdrość, czerwony - miłość itd.). Poza tym kolor o odpowiednim nasyceniu potrafi na nas wywrzeć wrażenie.
Kształt, kontur to zarys jakiegoś przedmiotu. Wydawałoby się, że jest to rzecz, która nie gra roli. Tak naprawdę kształt ma ogromne znaczenie. Jeżeli konsumentem ma być np. wzrokowiec kontury będą bardzo wyraźne, kształty ostre.
<< Poprzednia plansza   Następna plansza >>
Pobierz lekcję

Udostępnij link do tej lekcji innym uczniom:




Zgłoś uwagę do lekcji:




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie