Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie

Aktualna kategoria: Nauka » Język polski » Liceum - lekcje

1...45678910111213141516171819202122
Lekcja: "Język reklamy"

Język w sloganach reklamowych


Stosowanie pytań („Męczy Cię kaszel?”, „Dlaczego Polacy najczęściej wybierają APAP?”, „Zjadłbyś coś dobrego”)
Bezpośrednie zwroty do odbiorcy, użycie form 2 os. l. poj. („Jesteś tego warta”, To, czego pragniesz”, „Najlepsze przed Tobą”)
Reklamy zwracają się na „Ty” („Teraz Twój ruch”, „Twoje rzeczy są tak piękne”, Twój kot kupowałby WHISKAS”)
Slogany reklamowe często są rymowane, dzięki czemu łatwiej zapadają w pamięć („Pasta kiwi but ożywi”, „Ubranie to wyzwanie”, „Bez fusów, bez minusów”)
Hasło reklamowe jest proste, uniwersalne i łatwe do zapamiętania („No to Frugo”, „A świstak siedzi i zawija je w te sreberka”, „Kopytko” z reklamy Plusa)
Przeważa przedrostek „naj-” („Podaj to co najlepsze”, „Gilette - najlepsze dla mężczyzny”)
Posługiwanie się trybem rozkazującym („Głodowi powiedz STOP!”, „Tymbark - kochaj życie!”, „Przyłącz się do Nas!”)
<< Poprzednia plansza   Następna plansza >>
Pobierz lekcję

Udostępnij link do tej lekcji innym uczniom:




Zgłoś uwagę do lekcji:




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie