Język w sloganach reklamowych
• Stosowanie pytań („Męczy Cię kaszel?”, „Dlaczego Polacy najczęściej wybierają APAP?”, „Zjadłbyś coś dobrego”)
• Bezpośrednie zwroty do odbiorcy, użycie form 2 os. l. poj. („Jesteś tego warta”, To, czego pragniesz”, „Najlepsze przed Tobą”)
• Reklamy zwracają się na „Ty” („Teraz Twój ruch”, „Twoje rzeczy są tak piękne”, Twój kot kupowałby WHISKAS”)
• Slogany reklamowe często są rymowane, dzięki czemu łatwiej zapadają w pamięć („Pasta kiwi but ożywi”, „Ubranie to wyzwanie”, „Bez fusów, bez minusów”)
• Hasło reklamowe jest proste, uniwersalne i łatwe do zapamiętania („No to Frugo”, „A świstak siedzi i zawija je w te sreberka”, „Kopytko” z reklamy Plusa)
• Przeważa przedrostek „naj-” („Podaj to co najlepsze”, „Gilette - najlepsze dla mężczyzny”)
• Posługiwanie się trybem rozkazującym („Głodowi powiedz STOP!”, „Tymbark - kochaj życie!”, „Przyłącz się do Nas!”)
|