Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie

Aktualna kategoria: Nauka » Geografia » Liceum - lekcje

1234567891011121314151617
Lekcja: "003. Mapa, kartografia, generalizacja i skala"
Mapa drogowa Nowej Anglii z 1929 r.
Mapa, kartografia, generalizacja i skala

Generalizacja i skala mapy

Przeznaczenie mapy w decydujący sposób wpływa na generalizację mapy. Biorąc pod uwagę ten czynnik, na mapach drogowych powinny znaleźć się dokładne opisy dróg (jej numer, kategoria, przebieg), mapy gleboznawcze powinny zawierać informacje o ich rozmieszczeniu i typach, zaś mapy szkolne – treści zgodne z danym programem nauczania i będą wykorzystywane podczas nauki. Przedstawiony obszar ma także zasadniczy wpływ na sposób uogólnienia. Dla określonego terenu stosuje się inny sposób uogólnienia, ponieważ gdyby przyjąć jednakowe skale np. na obszarach górskich i równinnych poziomice rysowane co taką samą liczbę metrów (cięcie poziomicowe) spowodowałyby, że mapy gór byłyby nieczytelne. Innym przykładem mogą być studnie na pustyniach, których nie umieszcza się na terenach, gdzie woda jest ogólnie dostępna.
<< Poprzednia plansza   Następna plansza >>

Udostępnij link do tej lekcji innym uczniom:




Zgłoś uwagę do lekcji:




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie