|
Aktualna kategoria:
Nauka » Informatyka » Liceum - lekcje
| 1 | | | 2 | | | 3 | | | 4 | | | 5 | | | 6 | | | 7 | | | 8 | | | 9 | | | 10 | | | 11 | | | 12 | | | 13 | | | 14 | | | 15 | | | 16 | | | 17 | | | 18 | | | ... | | | 23 | | | 24 | |
Lekcja: "Podstawy informatyki - podstawowe pojęcia, systemy liczbowe - część II"
|
|
|
Kontekst informacji
„Czyta” informacja, zapisana w ciągach bitów, pozbawiona jest znaczenia (kontekstu).
Systemy informatyki z zasady przetwarzają informację bez zwracania uwagi na jej znaczenie (semantykę).
Dla systemów informatyki informacje są jedynie ciągami bitów przetwarzanymi przez odpowiednie operacje (algorytmy, programy).
Znaczenie nadają jej użytkownicy tych systemów.
0110 |
-> |
6oC dziś w nocy.
|
informacja
|
|
kontekst |
| |
|
|
|
Udostępnij link do tej lekcji innym uczniom:
|
|