Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie

Aktualna kategoria: Nauka » Materiały szkół » School of Future

12
Lekcja: "Plan rozwoju zawodowego" Lekcja powstała dzięki: I. Dane osobowe Imię i nazwisko: Milena Adamczewska Nazwa szkoły: Stanowisko: Pedagog szkolny Posiadane kwalifikacje: II. Staż Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2017 r. Data zakończenia stażu: Opiekun stażu: III. Cele stażu Cel główny: Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego. Cele szczegółowe: • poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły, • poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole i sposobów jej prowadzenia, • poznanie przepisów dotyczących zapewnienia uczniom bezpiecznych i higienicznych warunków odbywania zajęć, • doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym, • prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich, • uczestniczenie w wewnątrzszkolnych, pozaszkolnych i samokształceniowych formach doskonalenia zawodowego, • pogłębianie kontaktów z rodzicami i wychowankami. Podstawa prawna: • Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta nauczyciela (DZ.U. z 2006r. Nr 97, poz. 674, z późn. zm.) • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli na podstawie art. 9g ust. 10 ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela - Dz. U. z 2006r. Nr 97, poz.674, z późn. zm.) IV. Plan działania I. SFERA ROZWOJU ZAWODOERGO – ORGANIZACYJNA ZADANIA FORMY REALIZACJI DOWODY REALIZACJI, WSKAZÓWKI, UWAGI TERMIN 1.Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu Bezpośrednia rozmowa, zawarcie kontraktu z opiekunem. Umowa o współpracy -kontrakt konsultacja, wzajemna obserwacja zajęć, wrzesień 2017 oraz na bieżąco 2.Poznanie procedury osiągania awansu zawodowego Analiza przepisów prawa oświatowego, dotyczących awansu zawodowego nauczycieli (Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli na podstawie art. 9g ust. 10 ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela - Dz. U. z 2006r. Nr 97, poz.674, z późn. zm.) Plan rozwoju zawodowego wrzesień 2017 3.Dokumentacja realizacji planu rozwoju zawodowego Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, scenariuszy Zgromadzone materiały W czasie trwania stażu 4.Poznanie: - dokumentów obowiązujących w szkole: Statut szkoły, program wychowawczy, - dokumentów związanych z zajęciami opiekuńczo-wychowawczymi: dziennik zajęć wychowawczych, rozkłady zajęć itp. Analiza dokumentacji, Opracowanie projektu planu pracy pedagoga szkolnego Projekt planu pracy pedagoga szkolnego wrzesień/ październik 2017 5.Zapoznanie się z tygodniowym planem zajęć w szkole, dyżurami, zastępstwami i zasadami współpracy dyrektora z pracownikami Obserwacja, udział w spotkaniach, zespołowych, spotkaniach Rady Pedagogicznej, rozmowa z innymi nauczycielami Organizacja zajęć własnych, udział w zajęciach prowadzonych przez innych nauczycieli udział w spotkaniach Rady Pedagogicznej W czasie trwania stażu 6.Przygotowanie dokumentacji z realizacji planu rozwoju zawodowego. Autorefleksja, autoanaliza, opis zadań zawartych w planie rozwoju zawodowego Sprawozdanie z realizacji stażu maj 2017 II. SFERA ROZWOJU ZAWODOERGO – DYDAKTYCZNA ZADANIA FORMY REALIZACJI DOWODY REALIZACJI, WSKAZÓWKI, UWAGI TERMIN 1.Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli. Obserwowanie zajęć, omówienie i zapisanie wniosków. Analiza mocnych i słabych stron. Wnioski z obserwowanych zajęć. W czasie trwania stażu, według wcześniej ustalonych terminów 2.Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i dyrektora. Przeprowadzenie zajęć według opracowanego scenariusza. Omówienie zajęć-wymiana poglądów, spostrzeżeń. Scenariusze zajęć z wnioskami opiekuna Według ustalonych terminów 3. Wspomaganie rozwoju dzieci z orzeczeniami i opiniami poradni psychologiczno-pedagogicznej Udział uczniów w zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych Wpisy w dzienniku pedagoga szkolnego, teczki uczniów z zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. Program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych W czasie trwania stażu 4. Wspomaganie aktywności twórczej dzieci Udział uczniów w zajęciach świetlicy Lista tematów zajęć W czasie trwania stażu III. SFERA ROZWOJU ZAWODOERGO – OSOBISTA ZADANIA FORMY REALIZACJI DOWODY REALIZACJI, WSKAZÓWKI, UWAGI TERMIN 1.Podnoszenie własnych kwalifikacji-uczestnictwo w doskonaleniu zawodowym wewnątrzszkolnym, pozaszkolnym i samokształceniu. Udział w radach pedagogicznych, uczestnictwo w radach szkoleniowych. Udział w formach doskonalenia pozaszkolnego (warsztaty, kursy) Spotkania w ramach zespołu wychowawczo-profilaktycznego Zaświadczenie o ukończeniu danej formy doskonalenia zawodowego. Zaświadczenia z kursów. Potwierdzenie dyrektora W czasie trwania stażu 2. Zapoznanie się z literaturą pedagogiczną i psychologiczną. Studiowanie literatury i czasopism pedagogicznych. Poznawanie i wykorzystywanie nowych metod pracy z grupą. Poszerzenie wiedzy i umiejętności w zakresie opieki wychowawczej i pracy dydaktycznej. Bibliografia W czasie trwania stażu 3. Wykorzystywanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy dydaktycznej. Przygotowanie materiałów na zajęcia dydaktyczne: karty pracy, pomoce dydaktyczne itp. Prowadzenie zajęć dydaktycznych w sali komputerowej. Publikacja w Internecie planu rozwoju zawodowego. Napisanie sprawozdania z przebiegu realizacji stażu. Przykładowe materiały Adres strony internetowej Sprawozdanie z realizacji stażu IV. SFERA ROZWOJU ZAWODOERGO (OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZA) ZADANIA FORMY REALIZACJI DOWODY REALIZACJI, WSKAZÓWKI, UWAGI TERMIN 1. Poznanie sytuacji wychowawczej uczniów Przygotowanie listy uczniów z opiniami i orzeczeniami Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, teczki z opiniami i orzeczeniami uczniów Potwierdzenie dyrektora W czasie trwania stażu 2. Rozszerzanie wiedzy z zakresu problemów środowiska wychowanków, w stopniu umożliwiającym współpracę z tym środowiskiem Rozmowy indywidualne z uczniami, rodzicami Notatki z przeprowadzonych rozmów w dzienniku pedagoga szkolnego W czasie trwania stażu 3. Współpraca z instytucjami mogącymi pomóc w sprawach wychowawczych Rozmowa, wywiad, kontakt z poradnią psychologiczno-pedagogiczną Spis niezbędnych telefonów do instytucji wspomagających proces wychowawczy W czasie trwania stażu 4.Współpraca z wychowawcami klas Rozmowy, konsultacje, spostrzeżenia (pozytywne i negatywne) dotyczące uczniów i ich funkcjonowania w środowisku szkolnym Notatki w dzienniku pedagoga szkolnego W czasie trwania stażu 5. Określenie dalszej drogi rozwoju zawodowego. Autorefleksja, opis przyszłych planów zawodowych. maj 2017 Forma opisowa dalszego rozwoju zawodowego Podpis opiekuna stażu: Podpis stażysty: ........................................... .....................................
 Następna plansza >>
Pobierz lekcję

Udostępnij link do tej lekcji innym uczniom:




Zgłoś uwagę do lekcji:




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie