Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie

Aktualna kategoria: Nauka » Język angielski » Testy po angielsku

1234
Lekcja: "Past Continuous"
KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO Temat zajęć: What were they doing?- practice in speaking. Co oni robili?-ćwiczenia w mówieniu. Data:22.03.2013 Klasa VI b Prowadzący zajęcia: Ksenia Anita Wilczewska 1. Cele lekcji Ogólny cel lekcji: Celem lekcji jest doskonalenie sprawności mówienia i słuchania. a) Wiadomości Uczeń zna:  wybrane słownictwo i zwroty związane z relacjonowaniem wydarzeń,  zna czasy gramatyczne potrzebne do relacjonowania zdarzeń, b) Umiejętności Uczeń:  ćwiczy sprawność mówienia i słuchania,  relacjonuje wydarzenia,  wykorzystuje posiadany zasób słów i wyrażeń w sytuacji rozmowy,  wykonuje ćwiczenia związane z tematem,  opisuje czynności wykonywane na ilustracjach. c) Postawy Uczeń:  harmonijnie współpracuje z kolegami i nauczycielem,  bierze czynny udział w rozmowie,  prezentuje swoją wiedzę na temat użycia czasu Past Continuous 2. Treści podstawy programowej: Uczeń:  rozumie ogólny sens prostego tekstu,  wyszukuje proste informacje szczegółowe  prosi o informacje  opowiada o czynnościach życia codziennego 3. Metody i formy pracy Metoda: podejście komunikacyjne, metoda pytania-odpowiedzi, audiolingwalna, Forma: praca w parach, zespole oraz indywidualna 4. Środki dydaktyczne Podręcznik, płyta Cd, karty pracy 5. Przeprowadzenie lekcji Wprowadzenie (ok. 5 minut): Nauczyciel: - sprawdza obecność, - informuje o ocenach uzyskanych z kartkówki, - podaje temat i ogólny cel lekcji. Przebieg lekcji (około 35): 1. Nauczyciel pyta, w jakich sytuacjach używamy czasu Past Continuous i jak tworzy się zdania w tym czasie. Uczniowie odpowiadają na pytania podając przykłady. 3. Uczniowie otwierają podręczniki i zapoznają się z treścią zadania. 4. Uczniowie odpowiadają na pytania do zadania. 5. Uczniowie wyjaśniają podane wyrażenia oraz wypowiadają się na temat sytuacji przedstawionej na ilustracjach. 6. Uczniowie w parach wykonują zadanie przedstawione w karcie pracy naprzemiennie pytając się i relacjonując zdarzenia. 7. Uczniowie prezentują swoje dialogi kolegom z klasy –odgrywają role. Podsumowanie (ok. 5 minut): - Podsumowanie zajęć. - Zadanie i omówienie pracy domowej (uczniowie mają napisać co najmniej w pięciu zdaniach o czynnościach jakie wykonywali w weekend używając czasu Past Continuous).
 Następna plansza >>

Udostępnij link do tej lekcji innym uczniom:




Zgłoś uwagę do lekcji:




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie