Lekcja: "046. Szkoła Lwowsko - Warszawska, część II"
Szkoła Lwowsko - Warszawska
Bardzo złożona była sprawa wpływu fenomenologii na szkołę lwowsko-warszawską, Ajdukiewicz i Czeżowski akceptowali husserlowską teorię intencji znaczeniowej, a Leśniewski, Ajdukiewicz i Tarski znali i rozwijali koncepcję kategorii znaczeniowych Husserla.
Gdy Ingarden został profesorem we Lwowie (1933), rozpoczął tworzenie środowiska fenomenologicznego. Jednak większość zwolenników szkoły lwowsko-warszawskiej odrzucała podstawowe tezy fenomenologii.
R. Ingarden
Prof. Izydora Dąmbska, doc. Danuta Gierulanka, prof. Roman Ingarden, Kraków, ok. 1962
Ptak na godle Polski nie jest orłem – powszechnie przyjęło się, że jest to ptak bielik. A tak naprawdę bielik nie jest orłem. Należy on do rodziny ptaków jastrzębiowatych, jednak do podrodziny orłanów, a nie orłów.