Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie

Aktualna kategoria: Nauka » Podstawy przedsiębiorczości » Liceum - lekcje

1234567891011121314151617181920
Lekcja: "08. Otoczenie konkurencyjne przedsiębiorstwa"

Ochrona konsumentów - rękojmia



Rękojmia jest to odpowiedzialność sprzedającego wobec kupującego za wady produktu, który był przedmiotem transakcji. W ramach rękojmi sprzedawca ma obowiązek:

  • usunięcia wady zakupionego towaru lub jego wymiany na inny, niewadliwy towar
  • obniżenia ceny wadliwego towaru lub zwrotu pieniędzy w wypadku, gdy zakupionego towaru nie można naprawić

Rękojmia obecnie dotyczy tylko transakcji między firmami oraz transakcji między osobami fizycznymi. Nie obejmuje relacji między firmą a osobą fizyczną.

W przypadku relacji między firmą a osobą fizyczną obowiązuje ustawa o sprzedaży konsumenckiej.

Zmiana w zasadach odpowiedzialności z tytułu rękojmi wynika z dostosowywania polskiego prawa do prawa Unii Europejskiej.

<< Poprzednia plansza   Następna plansza >>
Pobierz lekcję

Udostępnij link do tej lekcji innym uczniom:




Zgłoś uwagę do lekcji:




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie