Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie

Aktualna kategoria: Nauka » Język polski » Gimnazjum - lekcje

12345678910111213141516171819
Lekcja: "Historia Ikara - inspiracją do rozważań o naturze ludzkiej"

  • obydwaj, Bruegel i Iwaszkiewicz – upamiętnili tragiczną historię

  • obydwaj zestawili dramat jednego, bezbronnego człowieka z obojętnością tłumu, który był tak blisko i mógł pomóc

  • obydwaj sugerują częściową odpowiedzialność tłumu za to, co się stało. Jednak żaden z nich nie oskarża wprost

  • Z drugiej strony, wyczyn Ikara i Michasia jest w pewnym stopniu efektem ich bezmyślności, co prawda, nie było w tym zbyt wiele ich winy, ale jednak doprowadziło do tragedi. Iwaszkiewicz podkreśla "wpadł w tak głupi sposób." A Bruegel? Być może malując dwie, wątłe nogi, też chciał powiedzieć: "Zobaczcie w jaki sposób skończył niedoszły zdobywca przestworzy. Taka śmierć nie dodała mu bynajmniej chwały".

  • Pole do interpretacji jest szerokie. W tym przypadku można się posunąć do stwierdzenia, że autor opowiadania chciał przede wszystkim zachować tą opowieść, zwrócić na nią uwagę ("patrzcie co się stało tuż obok was!") i w taki sam sposób zinterpretował przekaz dzieła Bruegla.



<< Poprzednia plansza   Następna plansza >>
Pobierz lekcję

Udostępnij link do tej lekcji innym uczniom:




Zgłoś uwagę do lekcji:




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie