Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie

Aktualna kategoria: Nauka » Biologia » Liceum - lekcje

123456789101112131415161718
Lekcja: "112. Transpiracja u roślin i ich nawożenie"
Nawożenie azotowe i jego skutki
Sól kwasu borowego - jeden z
konserwantów
Azot magazynuje się u roślin głównie w pędach i ogonkach liściowych, dlatego też dużą jego zawartością charakteryzują się: rzodkiew, sałata, burak ćwikłowy i jego liście oraz szpinak. Im niższy stopień nasłonecznienia, tym wyższy poziom wchłaniania azotanów przez rośliny. Dlatego też przykładowo rzodkiewka hodowana w szklarniach w okresie zimowym, gdy nasłonecznienie jest słabsze, będzie ona gromadzić większe ilości azotanów niż latem uprawiana poza szklarnią. Intensywne nawożenie azotowe zmniejsza w glebie ilość przyswajalnej miedzi, co negatywnie wpływa na zdrowie człowieka. Azotanów używa się także jako konserwantów (np. do peklowania mięsa) lub do produkcji (np. serów twardych).
<< Poprzednia plansza   Następna plansza >>

Udostępnij link do tej lekcji innym uczniom:




Zgłoś uwagę do lekcji:




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie