|
Pedagogika osób z niepełnosprawnością intelektualną
Pedagogika osób z niepełnosprawnością intelektualnąPedagogika osób z niepełnosprawnością intelektualną, pedagogika niepełnosprawnych intelektualnie, oligofrenopedagogika (grec.: "oligos" - pomniejszenie, "phren" - umysł; pomniejszona, obniżona sprawność umysłowa) dział
pedagogiki specjalnej
zajmujący się
wychowaniem
i
nauczaniem
osób z
niepełnosprawnością intelektualną
. Przedmiotem jest jednostka upośledzona umysłowo i proces jej
rewalidacji
obejmujący wszechstronny rozwój i przystosowanie do życia w społeczeństwie. Dla osób upośledzonych ustala się taki metodyczny tok działalności wychowawczej, aby osiągały najwyższy możliwy poziom rozwoju, zgodnie z indywidualnymi możliwościami, i aby równocześnie zdobywały umiejętności w zakresie adaptacji społecznej (Wyczesany, 1998). W myśl poglądów współczesnych uczonych i wychowawców celem procesu rewalidacji osób z niepełnosprawnością intelektualną powinno być przyswojenie m. in. następujących umiejętności społecznych: - współżycia z innymi ludźmi
- przystosowania się do wymogów pracy zawodowej
- gospodarowania środkami finansowymi
- obchodzenie się z urządzeniami użyteczności publicznej i racjonalnego korzystania z nich
- właściwego wykorzystania czasu wolnego (Clarke, 1971; Sękowska, 1998; Wyczesany, 1999)
Inne hasła zawierające informacje o "Pedagogika osób z niepełnosprawnością intelektualną":
Wszystkich Świętych
...
Dzień Zmarłych
...
Cava de' Tirreni
...
Rak języka
...
Canelli
...
Nadciśnienie tętnicze
...
Adwentyzm
...
Odense
...
Autorytet
...
Grenoble
...
Inne lekcje zawierające informacje o "Pedagogika osób z niepełnosprawnością intelektualną":
02b Pojęcia podstawowe - część 2 (plansza 7)
...
02b Pojęcia podstawowe - część 2 (plansza 8)
...
02b Pojęcia podstawowe - część 2 (plansza 9)
...
|
|
|
|