Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie

PlayStation 3

PlayStation 3




Producent Sony Computer Entertainment
Typ konsola gier wideo
Generacja siódma
Premiera 11 listopada 2006


17 listopada 2006 [1][2]

23 marca 2007

CPU 3.2 GHz Cell Broadband Engine
GPU RSX 'Reality Synthesizer' 500 MHz , 256 MB GDDR3 650 MHz @ 1,3 GHz (w starszych modelach pamięć ma taktowanie 700 MHz @ 1,4 GHz )
Nośniki danych Blu-ray
DVD-ROM
CD-ROM
(wszystkie modele)
Super Audio CD (wybrane modele)
Pamięć systemu256 MB RAM 400 MHz @ 3,2 GHz XDR DRAM
Sprzedanych
jednostek
na świecie: 38.1 milionów[3] (na dzień 30 lipca 2010 )

Ameryka Północna: 5,84 miliona[4] (na dzień 17 września 2008 )
Japonia: 2,36 miliony[4] (na dzień 17 września 2008 )

pozostałe terytoria: 7,26 miliona[4] (na dzień 17 września 2008 )
Najlepiej
sprzedawana gra
Metal Gear Solid 4 4,75 miliona (na dzień 14 maja 2009 ) [5]
Wstecznakompatybilność Większość[6] gier dla PlayStation i PlayStation 2 (wybrane modele)[7]
Poprzednik PlayStation 2
Konsola z kontrolerem
Srebrny bezprzewodowy kontroler do PS3

Sony PlayStation 3 (potocznie PS3; do września 2009 znak towarowy PLAYSTATION 3[8], obecnie PlayStation 3[9]) – konsola gier wideo firmy Sony , trzecia w rodzinie PlayStation . Jej premiera odbyła się 11 listopada 2006 w Japonii i 17 listopada w USA. W innych regionach, w tym w Europie premiera odbyła się 23 marca 2007 . W Polsce w dniu premiery konsola była dostępna w wersji 60 GB ze wsteczną kompatybilnością z PlayStation 2 , której jest następcą, w cenie 2399 zł. Wersje obecne w produkcji to Slim 120 GB i 250 GB (sprzedaż od 1 września 2009), różnią się od poprzednich inną obudową (jest cieńsza oraz stworzona z matowego wykończenia, w przeciwieństwie do poprzednich modeli które były błyszczące) oraz o połowę mniejszym poborem prądu[10] i cichszą pracą. Poprzednie wersje 20 GB (tylko Ameryka Północna i Japonia), 40 GB, 60 GB, 80 GB i 160 GB zostały wycofane z produkcji (aczkolwiek wersje 80 oraz 160 GB są jeszcze dostępne w sklepach). Ma konkurować z konsolami Microsoftu ( Xbox 360 ) oraz Nintendo ( Wii ).

Konsolę wyróżniają bogate możliwości multimedialne – możliwość odczytywania filmów na Blu-ray i DVD , muzyki i zdjęć z sieci lokalnej oraz nośników USB (np. pendrive , dyski twarde, aparaty cyfrowe i odtwarzacze muzyki). Znacznie rozwinięta w stosunku do poprzednich konsoli Sony została obsługa Internetu . Wbudowana przeglądarka internetowa umożliwia przeglądanie stron WWW, sieć PlayStation Network umożliwia granie w gry na trybie multiplayer, przechowywanie listy przyjaciół oraz łatwy kontakt z nimi, granie w gry online oraz możliwość ściągania gier i innych materiałów z PlayStation Store . Obsługę konsoli i korzystanie z Internetu ułatwia możliwość podłączenia komputerowych myszek i klawiatur (kompatybilne są wszystkie na USB oraz większość na Bluetooth ), aczkolwiek większość gier z nich nie korzysta. Wbudowane złącze Ethernet oraz obsługa sieci bezprzewodowych Wi-Fi umożliwiają łatwe podłączenie konsoli do Internetu.

Możliwość instalacji niezależnych systemów operacyjnych (np. Linux) zamienia Playstation 3 w pełnosprawny komputer, z wszystkimi jego możliwościami. Wersja slim nie umożliwia instalacji innych systemów operacyjnych. Wraz z wprowadzeniem aktualizacji 3.21 (1.04.10) konsole PS3 typu FAT zostały pozbawione możliwości instalacji "OTHER OS" czyli systemu Linux.

Od 30 listopada 2008 dostępna jest klawiatura (w 8 wersjach językowych) zakładana na kontroler DualShock 3 / Sixaxis przy pomocy specjalnego klipsa, komunikuje się z konsolą poprzez technologię Bluetooth oraz posiada własny port miniUSB do parowania z konsolą i ładowania. Cena wynosi 49,99$ (ok. 200 zł)[11]. 11 grudnia 2008 roku ponownie po rocznej przerwie ruszyła otwarta wersja bety PlayStation Home .

Spis treści

Specyfikacja techniczna

Na podstawie informacji handlowych[12] specyfikacja techniczna wygląda następująco:

Procesor

Centralną jednostką obliczeniową konsoli jest procesor Cell zaprojektowany wspólnie przez firmy IBM , Sony i Toshiba . Składa się on z głównego 64-bitowego procesora PowerPC (tzw. "Power Processing Element" lub PPE) oraz siedmiu rdzeni typu "Synergistic Processing Elements" (SPEs). Taka architektura daje 1 rdzeń do uniwersalnego użytku oraz 7 użytecznych, wyspecjalizowanych rdzeni, które maja ograniczony dostęp do pamięci oraz posiadają inną architekturę niż rdzeń główny. Taki podział umożliwia specjalizacje rdzeni, czego efektem jest bardzo duża szybkość w porównaniu do tradycyjnych rozwiązań[13]. Wydajność procesora Cell jest tak duża, że pierwszy superkomputer zbudowany używając tego procesora okazał się najwydajniejszym komputerem na świecie (osiągając szybkość ponad 1400 teraflopów[14]), i jest ponad trzykrotnie szybszy niż poprzedni rekordzista (którego wydajność wynosi 460 teraflopów)[15]. Cell jest pierwszym procesorem który umożliwił osiągnięcie wydajności przekraczającej 1000 teraflopów[15].

Architektura Cella jest wydajna, ale wymaga innego podejścia do programowania niż popularne architektury używane w komputerach osobistych, co może być wyzwaniem dla programistów którzy wcześniej programowali tylko na PC. Programowanie Cella jest uważane za trudne[16], choć architektura Cella jest elastyczna i umożliwia projektowanie współpracy między rdzeniami używając najbardziej odpowiednich dla programisty mechanizmów[17], to wymaga wiedzy oraz wysiłku aby zarządzać współpracą między rdzeniami. Aby ułatwić te zadanie, IBM opublikował narzędzia ułatwiające automatyczne przystosowanie kodu do działania na wielu rdzeniach[16], co zwalnia programistę od ręcznego zarządzania podziałem na rdzenie (jednak wciąż wymaga pisania kodu z uwzględnieniem architektury procesora). Do użytku w grach konsola udostępnia sześć rdzeni, gdyż siódmy jest dezaktywowany, aby usprawnić produkcję (nawet gdy procesor opuści taśmę produkcyjną z niesprawnym jednym rdzeniem, może być użytkowany jako w pełni funkcjonalny), a ósmy zarezerwowano do obsługi systemu operacyjnego konsoli. Każdy rdzeń taktowany jest zegarem 3,2 GHz. Procesor działa w trybie in-order execution.

Charakterystyka PPE:

Charakterystyka SPE:

  • typ RISC z 128-bitowymi instrukcjami SIMD (optymalizacja do wykonywania tych samych operacji na dużych ilościach danych)
  • optymalizacja obliczeń wektorowych (przetwarzanie grafiki w grach i dekodowanie sygnału wideo) kosztem ograniczonego zestawu instrukcji
  • wydajne szczególnie przy równoległym planowaniu zadań (gdy obliczenia dają się możliwie równomiernie rozłożyć między poszczególne rdzenie)
  • mało wydajne w obliczeniach wymagających np. przewidywania rozgałęzień ( ang. branch prediction)
  • po 256 kB lokalnej pamięci wbudowanej SRAM dla każdego rdzenia na instrukcje i dane
  • zgodne z IEEE 754 w podwójnej precyzji

Procesor Graficzny (RSX)

Zaprojektowany wspólnie przez firmy NVIDIA i Sony. Jego możliwości można porównać do układu graficznego – 6800Ultra w trybie SLI (2x 6800 Ultra) lub do jednej 7900GTX.

  • jądro zbudowane z 300 mln. tranzystorów
  • taktowanie rdzenia 500 MHz [20]
  • taktowanie jednostek pixel shader 550 MHz
  • 128-bitowa szyna danych pamięci GDDR3
  • 96 kB pamieci podręcznej L1 i L2 dla tekstur na każdą grupę 4 jednostek pixel shader . Łącznie 576 kB dla wszystkich jednostek pixel shader
  • komunikacja z procesorem za pomocą FlexIO
  • jedno wyjście wysokiej rozdzielczości max 1080p
  • programowalne, szeregowe potoki cieniowania
  • 256 megabajtów własnej pamięci RAM dla grafiki
  • 24 jednostki Pixel Shaders i 8 Vertex Shaders
  • 8 jednostek ROP
  • oparty na G70 NVIDII
  • zastosowano shadery specjalizowane, w przeciwieństwie do Xboksa 360 który posiada shadery zunifikowane

Pamięć operacyjna

Łącznie 512 MB pamięci, dzielonej na dwie:

  • 256 MB XDR DRAM pamięci systemowej ( Rambus ), taktowanej z częstotliwością 400 MHz (3,2 GHz efektywnie)[21]o przepustowości 25,6 GB/s
  • 256 MB GDDR3 pamięci graficznej, taktowanej z częstotliwością 650 MHz (1,3 GHz efektywnie) o przepustowości 22.4 GB/s (w starszych modelach pamięć ma taktowanie 700 MHz @ 1,4 GHz )[22]

Przepustowość

  • komunikacja pomiędzy PPE, wszystkimi SPE, kontrolerem pamięci i I/O odbywa się przez Element Interconnect Bus (EIB) które oferuje teoretyczną maksymalną przepustowość wynoszącą 204.8GB/s[23]

Ogólna wydajność

Teoretycznie PlayStation 3 jest w stanie wykonać blisko 2 biliony operacji zmiennoprzecinkowych na sekundę (2 TFLOPS-y ). Składa się na nie 1,8 TFLOPS-ów[24] karty graficznej RSX oraz około 200 GFLOPS-ów[23] procesora Cell przy obliczeniach wymagających pojedynczej precyzji (około 15 GFLOPS-ów przy podwójnej). Jest to jednak tylko teoretyczna wydajność, której nie da się w rzeczywistych warunkach osiągnąć m.in. z powodu ograniczeń magistrali systemowej, GPU oraz małej ilości pamięci podręcznej procesora. Rezultat 1,8 TFLOPS jest wysokim wynikiem dla GPU biorąc pod uwagę że RSX pojawił się już w 2006 roku i kosztował w przybliżeniu tylko 130 USD[25]. Jedynym źródłem tak wysokiego wyniku jest NVIDIA która nie podaje żadnych szczegółów (precyzja liczb zmiennoprzecinkowych itp).

Dźwięk

  • możliwość dekodowania Dolby Digital 5.1, DTS (za przetwarzanie odpowiedzialny jest procesor).
  • obsługa dźwięku stereo, 5.1, lub 7.1[26]
  • wyjście dźwięku jest możliwe przez kabel kompozytowy (chinch), kabel optyczny lub złącze HDMI.

Pamięć masowa

  • Blu-ray : PLAYSTATION 3 2xBD-ROM, BD-Video, BD-ROM, BD-R, BD-RE
  • DVD : PlayStation 2 8xDVD-ROM, PLAYSTATION 3 DVD-ROM, DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW
  • CD : PlayStation 24xCD-ROM, PlayStation 2 CD-ROM, CD-DA, CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW, SACD (wybrane modele), SACD Hybrid (wybrane modele), SACD HD (wybrane modele), DualDisc, DualDisc (dźwięk), DualDisc (DVD)
  • w zależności od wersji dysk 20 GB, 40 GB, 60 GB, 80 GB, 120 GB(wersja FAT), 160 GB, 250 GB(wersja SLIM) z możliwością zmiany na dowolny inny (kompatybilność z dowolnymi dyskami SATA 2,5 cala) bez utraty gwarancji.

Kursywa oznacza brak odczytu danego typu dysków w wersji 40 GB i 80 GB, Sony Polska podaje, że nie jest ona wstecznie kompatybilna z grami na PlayStation 2 .

Komunikacja

Playstation 3 oferuje następujące możliwości komunikacji:

  • Bluetooth 2.0
  • porty USB 2.0 (w obecnie produkowanych wersjach: 2 z przodu)
  • IEEE 802.11 b/g Wi-Fi (do łączenia się z internetem oraz PlayStation Portable – brak w wersji z 20 GB dyskiem)
  • Gigabit Ethernet – 1 gniazdo
  • slotów na karty pamięci Standard/Duo oraz standard/mini Memory Stick (brak w obecnie produkowanych wersjach)
  • sieć IP
  • slot na dysk 2,5 cala o dowolnej pojemności 2.5 Serial ATA[27]

Wyjście Audio/Video

  • możliwe rozdzielczości: 480i (NTSC z przeplotem), 480p (NTSC progresywny), 576i (PAL z przeplotem), 576p (PAL progresywny), 720p (HD progresywny), 1080i (FULL HD z przeplotem), 1080p (FULL HD progresywny)
  • jedno wyjście HDMI dające możliwość wyświetlania obrazu 1920x1080 bez przeplotu
  • wyjście optyczne audio ( S/PDIF )
  • różne wyjścia analogowe

Porównanie modeli

Każda konsola ma napęd czytający płyty Blu-ray / DVD / CD , złącze HDMI 1.3a , złącze Ethernet , Bluetooth 2.0 oraz jest kompatybilna z grami PS One

Pojemność dyskuNumer modelu Wi-Fi Dostępne koloryCzytnik kart pamięciRozpoczęcie sprzedażyW produkcji
Pierwsza generacja
Wszystkie modele mają 4 porty USB, obsługe SACD i emulator (Emotion Engine) gier z PS2.
20 GB
( NTSC )
CECHBxxNiePiano Black
(bez chromowanych wykończeń)
Nie2006-11-01Listopad 2006Nie
60 GB
( NTSC )
CECHAxxTakPiano Black
(chromowane wykończenia)
Tak2006-11-01 Listopad 2006Nie
Druga generacja
Wszystkie modele mają 4 porty USB, obsługe SACD i emulator ( emulacja ) gier z PS2.
60 GB
( PAL )
CECHCxxTakPiano Black
(chromowane wykończenia)
Tak2007-03-01Marzec2007Nie
80 GB
( NTSC )
CECHExxTakPiano Black
(chromowane wykończenia)
Tak2007-08-01 Sierpień 2007Nie
Trzecia generacja
Wszystkie modele mają 2 porty USB, brak obsługi SACD i emulatora.
40 GB
( PAL , NTSC )
CECHGxx
CECHHxx
TakPiano Black
Ceramic White
Gun-Metal Gray(wszystkie mają szaro matowe wykończenia)
Nie2007-10-01 Październik 2007EU AU
Listopad 2007NA JP
Nie
80 GB
( PAL , NTSC )
CECHKxx
CECHLxx
CECHMxx
TakPiano Black
Ceramic White
Satin Silver
Nie2008-08-01 Sierpień 2008NA EU AU
Październik 2008JP
Nie
160 GB
( PAL , NTSC )
CECHPxxTakPiano Black
(matowo szare wykończenia)
Nie2008-10-01 Październik 2008EU
Listopad 2008NA
Nie
120 GB
"Slim"
( PAL , NTSC )
CECH-20xxA
CECH-21xxA
TakCharcoal BlackNie2009-09-01 Wrzesień 2009EU, NA, NZ, AU, JPTak
250 GB
"Slim"
( PAL , NTSC )
CECH-20xxB
CECH-21xxB
TakCharcoal BlackNie2009-10-01 Październik 2009EU, NA, NZ, AU, JPTak
160 GB
"Slim"
( PAL , NTSC )
CECH-25xxATakCharcoal Black, WhiteNie2009-09-01 Lipiec 2010JP
Jesień 2010EU
Tak
320 GB
"Slim"
( PAL , NTSC )
CECH-25xxBTakCharcoal Black, WhiteNie2009-09-01 Lipiec 2010JP
Jesień 2010EU
Tak

Oprogramowanie

System operacyjny

Trofea

Trofea to system osiągnięć – gry posiadają listę zadań, które można wykonać. Wykonanie zadania jest nagradzane pucharem widocznym w profilu gracza oraz zwiększa poziom gracza (pokazujący, jak wiele trofeów udało się zdobyć danemu graczowi). Trofea w konsoli PlayStation 3 nie były dostępne od premiery konsoli, zostały dodane w aktualizacji oprogramowania na wzór Achievements'ów z Xboxa 360. W efekcie tego starsze gry nie obsługują systemu trofeów lub wymagają ściągnięcia łatki, aby je aktywować (np. Grand Theft Auto IV ). Wszystkie gry wydane od 1 stycznia 2009 roku muszą obsługiwać trofea.

System trofeów wyróżnia dwa rodzaje gier – gry tanie (większość gier z PlayStation Store, posiadają mniej trofeów i w efekcie mniej podnoszą poziom gracza, nie posiadają trofeum platynowego) oraz gry drogie (rozbudowane pozycje z PlayStation Store, wszystkie gry na płytach Blu-ray – posiadają więcej trofeów, znacznie bardziej podnoszą poziom gracza oraz mają trofeum platynowe).

Trofea na konsoli dzielone są na 4 poziomy:

  • Platynowe – za zebranie wszystkich trofeów w danej grze
  • Złote – za wykonanie zadań uważanych przez producenta za wymagające bądź trudne
  • Srebrne – za wykonanie zadań o umiarkowanym stopniu trudności
  • Brązowe – za wykonanie zadań o niskim poziomie trudności

Sony nie ustaliło z góry, jakie kryteria muszą spełniać trofea uznawane za złote, srebrne czy brązowe, dlatego ich poziom w różnych grach jest diametralnie odmienny. Ustala je producent według własnego uznania – może dowolnie dobierać ilość poszczególnych rodzajów trofeów, ale ich łączna wartość jest taka sama dla każdej gry tego samego rodzaju.

Inne systemy operacyjne

Sony dodało do swojej konsoli możliwość wgrania dodatkowego systemu operacyjnego, przez co można zwiększyć jej funkcjonalność. Jest to pierwsza (i obecnie jedyna) konsola, której producent umożliwia wgranie dowolnego oprogramowania i nie powoduje to utraty gwarancji. System instaluje się na osobnej partycji (Other OS) i nie można w trakcie korzystania z niego używać plików zapisanych na partycji Game OS. Niektóre wersje Linuksa , które udało się uruchomić to Yellow Dog , Ubuntu , Fedora , Gentoo , Debian oraz OpenSUSE . Każdy Linux ma dostęp do 6 z 7 rdzeni procesora Cell . Systemy uruchamiane pod opcją OtherOS mają znacznie ograniczony dostęp do układu graficznego RSX[28]. Należy także wyznaczyć osobne miejsce dla innego systemu operacyjnego, które nie jest dostępne podczas używania standardowego oprogramowania konsoli.

W wersji Slim instalacja dodatkowego systemu operacyjnego jest niemożliwa, ze względu na naciski ze strony IBM na Sony, które obawiało się konkurencji w branży serwerów wykorzystywanych do budowy superkomputerów. Dwie konsole Playstation 3 (600$) nie odbiegały wydajnością jednemu dedykowanemu serwerowi z dwoma procesorami Cell za 8.000$.

Od wersji softu 3.21 również tej możliwości zostały pozbawione wersje Fat, co wywołało w świecie konsol spore kontrowersję graczy twierdząc że zostali oni oszukani przez Sony.

Standardy

Sony wspiera oficjalnie kilka otwartych standardów i udostępnia licencjonowanym twórcom gier, programy o nich oparte. Oczywiście nie są one obowiązkowe i wiele firm posiada własne rozwiązania.

Lista otwartych standardów wybranych przez Sony:

  • Cg – podobny do C język programowania shaderów opracowany przez firmę NVIDIA
  • COLLADA – otwarty, oparty na XML-u format plików dla modelowania 3D
  • OpenGL ES
  • NVIDIA PhysX – odwzorowanie zjawisk fizycznych w grach, takie jak:
    • eksplozje wywołujące kurz i powstawanie gruzu
    • postacie o złożonej geometrii z bardziej realistycznym odwzorowaniem ruchu i interakcji
    • ubrania i materiały, które rozdzierają się w naturalny sposób
    • gęsty dym i mgła, które opływają obiekty znajdujące się w ruchu

Więcej na http://www.nvidia.pl/object/nvidia_physx_pl.html .

Inne standardy:

  • PSGL
  • libGCM

Standardy, które prawdopodobnie się pojawią:

  • IPv6 – protokół sieciowy nowej generacji
  • OpenMAX – zestaw wieloplatformowych narzędzi dla "przyspieszania" operacji multimedialnych
  • OpenVG – dla wspierania grafiki 2D
  • EDGE – zestaw instrukcji opracowanych przez studio Naughty Dog dla lepszego wykorzystania zasobów systemowych


Firmware

[29].


Wersja 3

Wersja
Data wydania
Zmiany
3.50
21 września, 2010
  • Dodanie obsługi dysków Blu-ray 3D.
  • PS Move może być użyte jako kursor w przeglądarce.
  • Raporty mogą być wysyłane spod zakładki "Znajomi".
  • Powiadomienia 3D dla gier wspierających 3D.
  • Można uzyskać dostęp do swojego profilu na Facebook.
  • Lepszy opis 14 najczęstszych błędów konsoli.
  • Uaktualniono interfejs dla użytkowników PlayStation Plus w PlayStation Store.
  • Nowa ikona Qriocity w zakładce "Muzyka". Usługa jednak nie jest aktywna.
3.42
7 września, 2010
  • Poprawa zabezpieczeń konsoli (przede wszystkim przed urządzeniem PSJailbreak i jego klonami). [30]
3.41
27 lipca, 2010
  • Dodano opcję "You May Like". Wyświetla ona tytuły gier/filmów najczęściej kupowanych przez osoby, które nabyły materiał obecnie przez nas przeglądany.
3.40
29 czerwca, 2010
  • Wprowadzenie usługi PlayStation Plus
  • Dodano nową sieciową funkcję dzielenia się zdjęciami we wcześniej dostępnej aplikacji Photo Gallery. Od teraz możemy uploadować, przeglądać i komentować fotki w serwisie Facebook i Picasa. Ponadto możemy również wymieniać się zdjęciami z listy przyjaciół PSN.
  • Edycja i przesyłanie filmów wideo to 2 nowe funkcję jakie można znaleźć w zakładce Wideo (XMB). Umożliwiają one edycję, zapisywanie i przede wszystkim wysyłanie filmów bezpośrednio z systemu PS3 do serwisu Facebook lub YouTube
  • 5-gwiazdkowy system oceniania zawartości PlayStation Store: Od dziś możemy oceniać w skali od 1 do 5, poszczególne artykuły, które zakupiliśmy w wirtualnym sklepiku.
  • Ustawienia oszczędzania energii: Dodano nowe opcje pozwalające dostosować PS3 do czasu "bezczynności".
3.30
22 kwietnia, 2010
  • nowy system sortowania trofeów
  • przygotowanie systemu do obsługi 3D
3.21
2 kwietnia, 2010
  • Usunięcie opcji instalacji alternatywnego systemu operacyjnego (np. Linux)
  • Poprawiono bezpieczeństwo związane z odtwarzaniem formatu MP4
  • Zwiększono kompatybilność gier z formatu PSone
  • Naprawiono obsługę wibracji w niektórych tytułach (np. Final Fantasy XIII)
3.15
10 grudnia, 2009
  • Możliwość przenoszenia danych pomiędzy konsolami PS3 za pomocą kabla LAN
  • Rozwiązano problemy z synchronizacją trofeów i urządzeń Bluetooth
  • Zwiększono stabilność działania systemu
  • Gry PSP Minis są od teraz grywalne na PS3 (emulacja)
3.10
19 listopada, 2009
  • Dodano język polski (XMB) w sekcji [System Language]
  • Dodano sekcję [Facebook] w [Account Management] umożliwiającą dzielenie się infromacjami na indywidualnym koncie Facebook
  • Dodano opcję automatycznego wstawiania informacji na Facebooku użytkownika przy odblokowanym trofeum
  • Dodano opcję automatycznego wstawiania informacji na Facebooku użytkownika przy pobieraniu zawartości z PS Store
  • Dodano opcję automatycznego wstawiania informacji na Facebooku użytkownika przy wydarzeniach związanych z grami (tylko niektóre gry)
  • Możliwość zmiany koloru ramki użytkownika w profilu PSN
  • Użytkownicy mogą od teraz raportować błędy przy złym zamknięciu systemu
  • Dodano kanał AXN i Animax w Czechach, Polsce, Bułgarii, Rumunii i Słowacji w kategorii [TV].
  • Dodano PlayStation Video Store dla użytkowników w Anglii, Irlandii, Francji, Niemczech, Włoch i Hiszpanii
  • Poprawiono działanie przeglądarki internetowej
3.01
15 września, 2009
  • Poprawiono jakość działania niektórych gier PlayStation 3
3.00
1 września, 2009
  • Zmiany kosmetyczne w wystroju XMB (wielkość czcionki, ikony, przemianowanie niektórych nazw)
  • Dodano obsługę dynamicznego tła. Domyślne tło zostało unowocześnione do ruchomej wersji. Kolorystyka ulega zmianie przy zmianie pory dnia.
  • Dodano nowy zestaw avatarów do pobrania
  • Możliwość dokonaniu zrzutu ekranu została dodana do przeglądarki internetowej
  • Funkcja [Remote Play] obsługuje od teraz telefon Sony Ericsson Aino
  • Platynowe trofea nie są brane pod uwagę w procentowym zaliczeniu gry

Wersja 2

Wersja
Data wydania
Zmiany
2.9

Zainstalowany firmowo w modelu PS3 Slim (120GB & 250GB). Nie można go pobrać.

  • Nowa sekwencja startowa zawierająca nowe logo PS3 i dźwięk (stare logo "PLAYSTATION 3" nie jest już wyświetlane w trakcie uruchamiania gry)
  • Opcja BRAVIA Sync umożliwiająca kontrolowanie XMB za pomocą pilota od telewizora marki BRAVIA (tylko w modelu PS3 slim).
  • Opcje [Install Other OS] oraz [Default System] zostały zlikwidowane. Tylko stary model posiada możliwość zainstalowania innego systemu operacyjnego (np. Linux)
2.70
24 czerwca, 2009
  • Poprawiono jakość działania niektórych gier PlayStation 3
  • Zwiększono wielkość pojedynczej wiadomości tekstowej w Text Chat do 64 znaków (poprzednio 32)
  • Zwiększono prędkość działania XMB
2.70
14 maja, 2009
  • Poprawiono jakość działania niektórych gier PlayStation 3
  • Przy zmianie dysku twardego lub odzyskiwania danych z kopii zapasowej, nie trzeba już ponownie uruchamiać gier aby ujrzeć zdobyte w nich trofea
2.70
2 kwietnia, 2009
  • Filmy zabezpieczone przed kopiowaniem, zakupione w PS Store można od teraz zapisywać na zewnętrznych urządzeniach (jak np. zewnętrzny HDD) i odtwarzać
  • Filmy zakupione przez PSP można od teraz przenosić na PS3 i odtwarzać
  • Dodano opcję [Dynamic Normalizer] w sekcji [Music Settings] < [Settings]
  • Dodano funkcję [Internet Search] w obiektach zawartych w kategorii [Games]. Umożliwia ona wyszukiwanie informacji nt. wybranych gier poprzez Google
  • Dodano możliwość kopiowania i wklejania teksu ze stron internetowych do przeglądarki
  • Funkcje [Copy Address of This Page] oraz [Copy Address of This Link] zostały dodane do opcji [File] w trybie przeglądarki internetowej
  • Tekst w języku polskim, greckim, czeskim, słowackim i tureckim jest od teraz poprawnie wyświetlany w przeglądarce internetowej
  • Dodano funkcję [Text Chat] umożliwiającą uczestniczenie lub założenie tekstowego czatu dla max. 15 użytkowników PSN. Funkcja ta nie jest dostępna podczas gry.
  • Możliwość segregowania listy przyjaciół według obecności online i czasu jaki upłynął od ich ostatniego logowania
  • Limit załącznika w przesyłanych wiadomościach do użytkowników PSN został zwiększony do 3 MB (poprzednio 1 MB)
  • Podczas pobierania pliku pojawił się przypuszczalny czas zakończenia pobierania pliku
2.60
21 stycznia, 2009
  • Naprawiono błąd powodujący, że niektóre "sejwy" stawały się niedostępne przy modyfikowaniu PSN ID lub hasła użytkownika
  • Użytkownicy mogą od teraz przeglądać zawartość PS Store bez potrzeby zakładania osobnego konta PSN
  • Dodano aplikację [Photo Gallery] w kategorii [Photo] (instalacja wymaga dodatkowo 105 MB wolnego miejsca na dysku). Umożliwia ona tworzenie albumów ze zdjęciami
  • Możliwość odtarzania filmów kodowanych w DivX 3.11
2.53
2 grudnia, 2008

  • Przeglądarka internetowa obsługuje od teraz zawartość Adobe Flash w pełnym ekranie
  • Dodanie możliwości odtwarzania "Live movie" (w formacie RTMP)
2.51
27 października, 2008
  • Firmware zawarty wyłącznie w testowych egzemplarzach PS3
2.50
15 października, 2008
  • Bezprzewodowy kontroler PS3 może zostać automatycznie wyłączony po określonym czasie nieużywalności
  • Dodanie opcji umożliwiającej automatyczne wyłączenie PS3 po zakończonym ściąganiu zawartości ze sklepu PS Store
  • [BD/DVD Settings] w kategorii [Settings] zostało przemianowane na [Video Settings]
  • Opcje [Cinema Conversion] i [Upscale] w kategorii [Video Settings] zostały przemianowane na [BD/DVD Cinema Conversion] i [BD/DVD Upscaler]
  • [50 Hz Video Output] został dodany w [Video Settings]
  • [DivX VOD Registration Code] został dodany w kategorii [System Settings]. Kod ten służy do rejestrowania PS3 aby móc odtwarzać pliki DivX VOD
  • Obsługa niemieckiej i francuskiej klawiatury w [Accessory Settings] > [Keyboard Type].
  • Poziom głośności posiada teraz 9 stopniów zamiast 5
  • Przycisk pauzy został dodany w mini odtwarzaczu muzyki w XMB
  • Oficjalny headset PS3 (bluetooth) jest od teraz obsługiwany w trybie "high-quality (HQ)" co zapewnia wyższą jakość.
  • Dodano obsługę oficjalnego, bezprzewodowego keypada
  • Dodano ikony symbolizujące poziom baterri w headsecie, poziom głośności i aktywność HQ
  • Interface trofeów został zmodyfikowany do procentowego określania poziomu danego użytkownika
  • Komunikat informujący o zdobytym trofeum zawiera od teraz specyficzną ikonę stworzoną przez twórce danej gry
  • Dodano informacje pod avatarmi z listy przyjaciół, ile upłynęło czasu od ich ostatniego logowania
  • Przeglądarka internetowa obsługuje od teraz Adobe Flash 9
  • Dodano język fiński, szwedzki, duński i norweski w opcji My languages [Account Management]
  • Obsługa sieciowych drukarek oraz wszystkich HP
  • Dodano recovery mode
  • Dodano możliwość ściągania screenów podczas gry (funkcja ta będzie dostępna w wybranych tytułach po wciśnięciu klawisza Print Screen na klawiaturze)
  • Dodano opcję [Sync with Server], która pozwala zsynchronizować zdobyte trofea z serwerem, tak aby pozostałe osoby mogły widzieć, że je zdobyliśmy.
2.43
17 września, 2008
  • Dodanie wypożyczalni Video w Japonii (PS Store)
2.42
30 lipca, 2008
  • Poprawiono jakość odtwarzania niektórych gier PlayStation 3 i PSone
2.40
2 lipca, 2008
  • Dodanie opcji umożliwiającej automatyczne wyłączenie PS3 po pomyślnie zakończonej aktualizacji systemu
  • Dostęp do XMB w trakcie uruchomionej gry na PS3 (tylko niektóre opcje są aktywne w trakcie gry)
  • Dłuższe przyciśnięcie przyciska PS na kontrolerze wyświetla dodatkowe opcje jak wyłączenie gry, systemu czy zmianę kontrolera.
  • W trakcie używania gry PS3 tło XMB nie może być wyświetlane
  • Odtwarzanie muzyki jest możliwe podczas gry, tylko w tytułach w których dany developer przewidział taką opcję
  • Dodano system osiągnięć w PlayStation zwany Trophies (Trofea). Puchary przyznawane są za spełnienie określonych kryterii w danej grze. Pierwszy tytułem, który otrzymał ich wsparcie został Super Stardust HD
  • Dodano nowy tryb widoku w PS Store
  • Dodano funkcję wyszukiwania [Search] w sekcji poświęconej przeglądarce
  • Aktualna data i czas może być od teraz wyświetlana w prawym górnym rogu XMB
  • Lista przyjaciół została zwiększona 50 do 100 użytkowników
  • Dodano wsparcie dla MP3 Surround
  • Nowa opcja sortowania została uwzględniona w kategorii [Video]
  • Zawartość filmowa zapisana na dysku twardy może być od teraz upscallowana do jakości HD
  • Dodano wsparcie dla następujących formatów: DTS-ES, DTS 96/24, DTS-ES Matrix
2.36
18 czerwca, 2008
  • Zwiększono stabilność działania niektórych gier z biblioteki PlayStation 3
2.35
15 maja, 2008
  • Zwiększono stabilność działania niektórych gier z biblioteki PlayStation 3
2.30
15 kwietnia, 2008
  • Nowy design PlayStation Store obejmujący prostszą nawigację i wystrój.
2.20
25 marca, 2008
  • Możliwość rejestrowania większej liczby urządzeń typu Bluetooth
  • Możliwość odtwarzania formatu DivX i WMV, które mają większy rozmiar niż 2 GB
  • Poprawiono wsparcie dla formatu XviD, wiele plików jest teraz odtwarzalna, ale rozpoznowalna jako MPEG-4
  • Możliwość do wyświetlania napisów podczas odtwarzania formatu DivX
  • Możliwość wznownia odtwarzanego filmu DVD/BD od momentu, w którym ostatnio został on przerwany
  • Format BD-J i BDMV nie jest obsługiwany
  • Możliwość wyświetlania obrazka/odtwarzania muzyki w trakcie edycji playlisty
  • Dodano opcję [Mosquito Noise Reduction] w [AV Settings] w panelu kontrolnym standardowych DVD
  • Możliwość kopiowania playlist stworzonych w sekcji zdjęć i muzyki do PSP
  • Dodana obsługa Blu-ray BD-Live Profile 2.0 (ściągalna zawartość video, dzwonki i interaktywne gierki bazujące na filmie)
  • Możliwość odtwarzania dysków BD-R w wersji 1.2 (LTH* BD-R)
  • Ability to change some PS3 system settings during remote play.
  • Opcja [Save Target] została dodana w zakładce [File] podczas zapisywania plików w trybie przeglądarki internetowej.
  • Zwiększenie prędkości wyświetlania stron w przeglądarce
  • Możliwość odtwarzania filmów wewnątrze przeglądarki
2.17
13 marca, 2008
  • Poprawiono stabilność gry online w niektórych tytułach PS3
  • Obsługa gier PS2 posiadających opcjonalne funkcje instalacji
2.10
18 grudnia, 2007
  • Dodano opcję modyfikacji głosu [Voice Changer] w Video Chat, funkcja dostępna w grach mikrofon
  • Ton dźwięku pochodzący z mikrofonu można zmieniać w 5 poziomowej skali
  • Opcja Bitmapping została dodana do [Music Settings]
  • Dodano nową wizualizację (kula ziemska) podczas odtwarzania muzyki (poszczególne wizualizacje można zmieniać wciskając kwadrat)
  • Format DivX, XviD i VC-1 (WMV) został dodany do typów plików jakie może odtwarzać teraz PS3
  • Aby odtwarzać VC-1 (WMV), użytkownik konsoli musi aktowować funkcję [Enable WMA Playback] w Settings > [System Settings]
  • Zastrzeżone i chronione pliki kodowane przy pomocy DivX 3.11 nie mogą być odtwarzane, jak i również pliki większe niż 2GB
  • Wsparcie dla Blu-ray Bonus View Profile 1.1 (możliwość odtwarzania 2 filmów jednocześnie)
  • Dodano sekcję [BD Data Utility] gdzie przechowywane są dane związane z użytkowaniem dysków Blu-ray
  • Dodano możliwość korzystania z PS3 za pośrednictwem PSP (tylko niektóre gry są obsługiwane) za pomocą funkcji Remote Play
2.01
20 listopada, 2007
  • Specyfikacja zdalnego uruchamiania konsoli została zmieniona, aby uniknąć przypadkowego włączenia konsoli przez użytkownika
  • Poprawiono stabilność w działaniu niektórych gier PS3
  • Poprawiono opcję upscallingu w niektórych grach PS2 (tylko dla modelów, które obsługują ten format)
  • Poprawiono stabilność działania przeglądarki internetowej i tablicy informacyjnej [information board]
2.00
8 listopada, 2007
  • Możliwość modyfikacji ikon i tła w XMB za pomocą specjalnego narzędzia wydanego przez Sony
  • Dodano opcję [Remote Start] w Remote Play Settings
  • Dodano opcje ustawienia koloru, tła i czcionki w Theme Settings.
  • Możliwość ustawienia poziomu jasności w tłach [Theme Settings / Background].
  • Możliwość wybrania drukarek Canona [Printer Selection] w [Printer Settings].
  • Możliwość tworzenia list odtwarzających muzykę i wyświetlających kolejne zdjęcia
  • Możliwość odtwarzania formatu SACD
  • Strumień DSD został skonwertowany jako multikanał DTS lub PCM (w zależności od ustawień)
  • Funkcja wibracji została dodana do opcji kontrolera, w menu wywoływanym przyciskiem PS (wymagany DualShock3).
  • Możliwość grupowania poszczególnych zawartości według wybranych kryterii (nazwa/rozmiar/data itd.)
  • Dodano tablicę informacyjną w zakładce [Network]. Po jej aktywowaniu wyświetlane są nowinki związane z PlayStation 3 w prawym górnym rogu XMB
  • Dodano kategorię [PlayStation Network] jako osobną zakładkę w XMB
  • Dodano opcję bezpieczeństwa w przeglądarce internetowej [Trend Micro Web Security for PS3]
  • Możliwość oglądania wideo pobranego z PS Store "w locie" (bez czekania na ukończenie pobierania)
  • Poprawiono działanie głosowego/tekstowego czatu
  • Dodano obsługę kamerki PlayStation Eye w głosowym/tekstowym czacie

Wersja 1

Wersja
Data wydania
Zmiany
1.94
23 października, 2007
  • Dodano obsługę kontrolera DualShock 3 dla gier "płytowych"
1.93
13 września, 2007
  • Poprawiono stabilność połączeń sieciowych podczas gry
1.92
4 września, 2007
  • zmiany nie dotyczą konsoli PAL
1.90
24 lipca, 2007
  • Dodano opcję ustawiania tapety jako tło XMB
  • Dodano zestaw chińskich znaków przy wpisywaniu wiadomości
  • Możliwość wysunięcia płyty z napędu za pomocą kontrolera
  • Możliwość sortowania gier, które są zapisane na dysku PS3
  • Dodano emotikonki do wpisywania wiadomości
  • Możliwość wpisywania tekstu bezpośrednio na stronie w sieci za pomocą klawiatury USB
  • Zwiększono prędkość działania przeglądarki internetowej
1.82
28 czerwca, 2007
  • Dodano obsługę odtwarzania filmów w formacie AVC High Profile (H.264/MPEG-4 AVC)
1.81
15 czerwca, 2007
  • Poprawiono wyświetlanie ekranu w trybie RGB Full Range (HDMI)
  • Poprawiono stabilność połączeń sieciowych w niektórych grach PS2
1.80
24 maja, 2007
  • Możliwość drukowania zdjęć przez USB (obsługa drukarek Epson i Canon)
  • Możliwość zoomowania i obracania zdjęć
  • Dodano nowy typu przesuwania slajdów
  • Możliwość upscalowania standardowego DVD-Video do 1080p
  • Możliwość przeskalowania wideo Blu-ray do 720p
  • Możliwość odtwarzania wideo 1080p w 24Hz
  • Możliwość edycji informacji zawartych na CD
  • Możliwość do upscalowania gier PSone/PS2
  • Możliwość kopiowania stanów gier PSone/PS2 z PS3 do kart pamięci za pomocą odpowiedniego adaptera
  • Zwiększona komptybilność z grami PSone/PS2
  • Naprawiono sterownik HDMI powodujący migotanie ekranu w TV LCD 1080p
1.70
19 kwietnia, 2007
  • Dodano możliwość uruchamiania gier PSone pobranych z PS Store
  • Dodano obsługę wibracji dla urządzeń i akcesorii USB w grach PS2
  • Stany gier z PSone mogą być teraz używane zarówno na PSP jak i PS3
  • Zwiększona kompatybilność z grami PSone/PS2
1.60
22 marca, 2007
  • Dodanie usługi Remote Play dla modelu 20 GB.
  • Obsługa klawiatury i myszki (bluetooth)
  • Odtwarzanie płyt w formacie BD-RE (Blu-ray Disc recordable) ver 3.0.
  • Pierwsza implementacja emulacji gier PSone/PS2 w modelu PS3 PAL
  • Dodano usługę Folding@home (użyczanie energii obliczeniowej na potrzeby badań walki z rakiem)
  • Dodano możliwość pobierania plików "w tle", aby móc jednocześnie robić coś innego
  • Dodano wizualną klawiaturę do wpisywania wiadomości
1.54
28 lutego 28, 2007
  • Inicjacja europejskiego modelu konsoli
  • Dodanie avatarów i zakładki Photo (zdjęcia)
  • Dodanie obsługi kamerki internetowej
1.51
2 lutego, 2007
  • Poprawiona kompatybilność z nieobsługiwanymi do tej pory grami PS2
1.50
24 stycznia, 2007
  • Poprawiono błędy graficzne w niektórych grach z PSone/PS2
  • Wsparcie dla bezprzewodowego systemu AOSS
  • Dodano koreańską klawiaturę
1.32
21 grudnia, 2006
  • Poprawiono funkcjonalność rozgrywki online
1.31
13 grudnia, 2006
  • Umożliwiono wykorzystawnie twardego dysku w niektórych grach PS2
  • Zwiększono liczbę kompatybilnych gier z formatu PSone i PS2
1.30
6 grudnia, 2006
  • Dodano kompatybilność urządzeń USB dla gier PS2
1.11
28 listopada, 2006
  • Dodanie opcji Account Management (ustawienia konta)
1.10
11 listopada, 2006
  • Dodanie usługi PlayStation Network
  • Obsługa formatu audio ATRAC i chińskiego języka w przeglądarce
Wybrane konsole gier wideo
Pierwsza generacja
Magnavox Odyssey | Pong | Coleco Telstar
Początek drugiej generacji
Fairchild Channel F | Atari 2600 | Astrocade | Videopac (Magnavox Odyssey²) | Intellivision
Druga połowa drugiej generacji
Arcadia 2001 | Atari 5200 | ColecoVision | Vectrex | SG-1000
Trzecia generacja (8-bitowce)
NES/Famicom | Master System | Atari 7800
Czwarta generacja (16-bitowce)
PC Engine/TurboGrafx 16 | Mega Drive/Genesis | Super NES/Super Famicom | Neo Geo | CD-i
Piąta generacja (32- i 64-bitowce)
Amiga CD32 | 3DO | Jaguar | Saturn | PlayStation | PC-FX | Nintendo 64 | Apple Pippin
Szósta generacja
Dreamcast | PlayStation 2 | GameCube | Xbox
Siódma generacja
Xbox 360 | PlayStation 3 | Wii

Przypisy

  1. PLAYSTATION®3 LAUNCHES ON NOVEMBER 17, 2006 IN NORTH AMERICA ( ang. ). 2006-05-08, Sony Computer Entertainment America
  2. PS3 Launch date set for Taiwan and Hong Kong ( ang. ). 2006-11-02.
  3. PS3 zbliża się do Xboxa 360 w ilości sprzedanych konsol na całym świecie .
  4. 4,0 4,1 4,2 Console sales charts ( ang. ). vgcharts, 2007-10-07. [dostęp 7 października 2007].
  5. http://www.konami.co.jp/zaimu/0903/english.pdf
  6. Bryan Vore: PS3 Almost Sells Out In Japan, Backwards Compatibility Not 100% ( ang. ). Game Informer, 2006-11-14. [dostęp 5 stycznia 2007].
  7. Chris Remo: Sony Keynote by Phil Harrison ( ang. ). Shacknews, 2006-04-22. [dostęp 18 maja 2006].
  8. Ansatsu: The Reason Why PLAYSTATION Is In Capitals . Techzone, 6 grudnia 2005. [dostęp 19 sierpnia 2006].
  9. Sony boss reveals plans for PlayStation .
  10. PS3 Slim uses half the power of PS3 'Fat' .
  11. GC: Oficjalna klawiatura do PS3
  12. Relacja Sony z targów E3 2006
  13. http://www.cs.berkeley.edu/~samw/research/papers/cf06.pdf
  14. http://en.wikipedia.orgIBM_Roadrunne
  15. 15,0 15,1 BBC NEWS | Technology | Supercomputer sets petaflop pace
  16. 16,0 16,1 Octopiler seeks to arm Cell programmers – CNET News
  17. http://en.wikipedia.orgCell_%28microprocessor%29#Software_engineering
  18. CELL: A New Platform for Digital Entertainment
  19. Basics of Cell Architecture
  20. ?????3D?—????????TGS???—??????????
  21. Rambus – Octal Data Rate
  22. PlayStation 3 Secrets
  23. 23,0 23,1 Cell Broadband Engine Architecture and its first implementation
  24. IGN's Official PlayStation 3 FAQ – PS3 Feature at IGN
  25. Sony taking big hit on each PS3 sold; Xbox 360 in the black
  26. Wii oraz PS3 wzbogacone o dźwięk Dolby Laboratories – wiadomość z dnia 25.09.2006, 12:30
  27. Komentarze – Nowy model Sony PLAYSTATION 3 40GB – FrazPC.pl – Twój Vortal Technologiczny
  28. www.ps3source.net
  29. PlayStation 3 - opis uaktualnień . PS3 Site, 2010-01-21. [dostęp 2010-01-21].
  30. Sony blokuje działanie moda do PS3 | Wiadomość 2010-09-07 09:55:07 | GRY-OnLine

Linki zewnętrzne


Inne hasła zawierające informacje o "PlayStation 3":

2006 – śmierć polskiego i słowackiego żołnierza w Iraku . 11 listopada – premiera Sony PlayStation 3 w Japonii. 12 listopada – Osetia Południowa w referendum opowiedziała się ...

2003 w grach komputerowych | 2002 2003 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | ►►Skróty platformPS3 PlayStation 3 Wii Wii 360 Xbox 360 PS2 PlayStation 2 Xbox Xbox GCN Nintendo GameCube PSP PlayStation Portable DS Nintendo DS GBA Game Boy Advance GBC Game Boy Color GB Game Boy PS1 PlayStation DC Dreamcast Win komputer ...

Ed, Edd i Eddy ...

1994 ...

3 grudnia ...

Kategoria:Artykuły wymagające uzupełnienia źródeł od 2007-10 półbłoniasty Mięśniak Mięśniolot Mocarstwo N Narrowcasting Niedokrwistości hemolityczne Aleksėjus Novoselskis Numerus clausus (szkolnictwo wyższe) O Piotr Oborski Ochratoksyny Operon tryptofanowy Oskoła Otwór gruszkowaty P Pacholęta Krzysztof Panas Paskowacz Daniel Pearl Petar Krpan Piłka golfowa PlayStation 3 P cd. Pochodzenie nazwy Śląsk Polip (medycyna) Polskapresse Prawa Mirandy Prawa człowieka w Tadżykistanie Przejście Północno-Zachodnie R Rabdomioliza Maciej Radel Jan ...

2007 Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w sprawie Alicji Tysiąc . 23 marca – premiera Sony PlayStation 3 w Europie. 25 marca 27 przywódców krajów należących do Unii Europejskiej podpisało ...

2006 w informatyce ukazuje się Mozilla Firefox w wersji 2.0 listopad 11 listopada – premiera Sony PlayStation 3 w Japonii – 17 listopada w USA 19 listopada – premiera ...

PlayStation 3 i PlayStation 2 (wybrane modele)[7]Poprzednik PlayStation 2 Konsola z kontroleremSrebrny bezprzewodowy kontroler do PS3Sony PlayStation 3 (potocznie PS3; do września 2009 znak towarowy PLAYSTATION 3[8], obecnie ...

PowerPC układu PowerPC zgodnie z oczekiwaniami producentów konsoli do gier takich jak: Sony PlayStation 3 , Nintendo Wii oraz Xbox 360 produkcji Microsoftu . 6 czerwca roku ...


Inne lekcje zawierające informacje o "PlayStation 3":

Hasło nie występuje w innych lekcjach!





Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie