Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie

Romet Ogar

Romet Ogar

Ogar - dwuosobowy motorower produkowany w Polsce w latach 80. XX wieku przez firmę Romet w trzech odmianach: Ogar 200, 201 i Ogar 205.

Ogar 200 / 201
Ogar 200 lub 201
Producent Zakłady Rowerowe Predom-Romet
Premiera 1983
Okres produkcji 1983 - 1990
Miejsce produkcji Bydgoszcz   Polska
Poprzednik Romet 50 T-1
NastępcaOgar 205
Klasa motorower
Silnik Jawa 223, 49,9 cm³, 1,4 kW
Skrzynia biegów 3-biegowa
Ogumienie 17" 2,1/4
Długość1850 mm
Szerokość650 mm
Wysokość1050 mm
Rozstaw kół1200 mm
Pojemność baku9,0 l
Masa własna 60 kg

Spis treści

Ogar 200

Ogar 200 jest dwuosobowym pojazdem wyposażonym w silnik pojemności 49,9 cm³ Jawa typ 223 produkcji czechosłowackiej .

Produkcję tego motoroweru Zakłady Rowerowe Romet prowadziły w latach 1983 - 1985 . Konstrukcja została oparta na modelu Romet 50 T-3 wyposażonego w silnik produkcji Zakładów Metalowych Dezamet typu 019, którego produkcję wstrzymano.

Wobec dużego popytu w Polsce na motorowery dwuosobowe i braku odpowiedniego polskiego silnika, do produkcji motorowerów dwuosobowych zastosowano silnik Jawa 223, z poziomym cylindrem. Dostosowano konstrukcję ramy i innych elementów do tego silnika. Nieco ulepszonym modelem był Ogar 201, produkowany w latach 1985 - 1990 , w którym zastosowano tylne amortyzatory z tłumieniem olejowym[1].

Ogar 200 - dane techniczne

  • Silnik - dwusuwowy, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem
  • Typ silnika - Jawa 223
  • Pojemność - 49,9 cm³
  • Moc nominalna - 2 KM przy 4500 obr./min
  • Stopień sprężania - 9,5
  • Gaźnik - JIKOV 2917 PSb
  • Skrzynia biegów - trzybiegowa
  • Instalacja elektryczna - 6V - 20W
  • Świeca zapłonowa - F80 Iskra
  • Masa w stanie suchym - 60 kg
  • Zużycie paliwa - 3 l/100 km
  • Pojemność zbiornika - 9 l
  • Rezerwa - 1l
  • Prędkość maksymalna - 50 km/h

Ogar 205

Ogar 205
Motor z kolekcji Piotra Bartulskiego
Producent Zakłady Rowerowe Predom-Romet
Premiera 1986
Okres produkcji 1986 - 1993
Miejsce produkcji Bydgoszcz   Polska
PoprzednikOgar 200
Następca Chart 210
Klasa motorower
Silnik Dezamet 023, 49,8 cm³
Skrzynia biegów 2-biegowa
Wysokość1000 mm
Pojemność baku9,0l
Masa własna 58 kg

Jest to druga wersja motoroweru dwuosobowego powstałego w oparciu o o konstrukcję 50 T3, dostosowaną do dwubiegowego silnika Dezamet. Ogar 205 ma zmienioną konstrukcyjnie ramę, dostosowaną do silnika Dezamet, obszerną skrzynkę narzędziową z miejscem na zapasowe akcesoria typu świeca zapłonowa, żarówki itp. W tym modelu wprowadzono zmodernizowaną przednią i tylną lampę z zewnętrznymi przyłączami. Produkcję zakończono w 1993 roku.

Ogar 205 - dane techniczne

  • Silnik - dwusuwowy, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem
  • Typ silnika - 023 DEZAMET
  • Pojemność - 49,8 cm³
  • Moc - 1,7 KM przy 4800 obr./min
  • Stopień sprężania - 8
  • Gaźnik - GM12F1
  • Skrzynia biegów - dwubiegowa
  • Instalacja elektryczna - 6V - 20W
  • Świeca zapłonowa - F80 Iskra
  • Masa w stanie suchym - 58 kg
  • Zużycie paliwa - 2,4 l/100 km
  • Pojemność zbiornika - 9 l
  • Prędkość maksymalna - 45 km/h

Przypisy

  1. Adam Zakrzewski, Auto-moto PRL: władcy dróg i poboczy, Demart, Warszawa 2010, , s.179

Linki zewnętrzne


Inne hasła zawierające informacje o "Romet Ogar":

1998 ...

Łowiectwo ...

Howard Phillips Lovecraft ...

Skuter ...

Chart polski ...

Polskie rasy psów ...

ZMW Żak ...

Motorynka ...

Romet Ogar ...

Romet Komar ...


Inne lekcje zawierające informacje o "Romet Ogar":

Hasło nie występuje w innych lekcjach!





Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie