Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie

reklama

reklama - (z łac. reclamo, recla) to informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw lub idei (np.promowanie marki).

Reklama przybiera różną postać - od rzetelnej informacji o cechach produktu, spotykanej głównie w prasie specjalistycznej, po wychwalanie produktu bez rzetelnej informacji merytorycznej o przedmiocie reklamy, co często przypisuje się reklamie telewizyjnej.

Czasami reklama występuje w formie ukrytej - np. firmy organizują prezentacje własnych technologii czy też piszą artykuły do prasy specjalistycznej na ich temat - co jest na pograniczu reklamy i edukacji lub ukazywane są przedmioty, będące towarami określonej marki, umieszczone w kontekście filmu fabularnego.
Czasem reklama łączona jest z korzyściami dla osób decydujących o skorzystaniu z przedmiotu reklamy - np. firmy sponsorują wyjazdy szkoleniowe lub pseudoszkoleniowe w atrakcyjne miejsca - co jest na pograniczu reklamy i korupcji.
Ponieważ celem reklamy jest skuteczność ich oddziaływania na odbiorcę, dlatego można się spotkać w reklamie z treściami wywołującymi np. skandal obyczajowy lub procesy sądowe. Dzięki temu wzrasta zainteresowanie wokół reklamy a tym samym jej siła oddziaływania.

Ważną cechą odróżniającą w komunikacji poprzez media reklamę od public relations jest to, że reklama jest formą płatną, tzn. reklamodawca płaci mediom za nadanie komunikatu reklamowego i ma nad tym komunikatem pełną kontrolę.

Zdecydowana większość reklam charakteryzuje się celami komercyjnymi. Można jednak wyróżnić również reklamę społeczną oraz reklamę polityczną. Ponadto istnieją zjawiska łączące ze sobą wymienione typy reklam - reklamy powstające w ramach kampanii marketingowych łączących cele komercyjne z celami społecznymi (tak prowadzony marketing określa się mianem marketingu społecznie zaangażowanego (ang. Cause Related Marketing). Tego typu reklam nie należy mylić z reklamami społecznymi.


Inne hasła zawierające informacje o "reklama":

Aleksander Woźniak ...

Cena (ekonomia) odmiany penetracji rynku:szybka - nakłady na reklamę i promocję są wysokie,wolna - reklama i promocja ograniczona do minimum. Rodzaje cenW literaturze i życiu codziennym ...

Święty Mikołaj (kultura masowa) 20. , kilka lat zanim został użyty w reklamie napoju.[] Na pewno jednak reklama ta pomogła utrwalić w powszechnej świadomości ten kostium świętego. Rok później ...

Konkurencja (ekonomia) klienta do zakupu: od ulepszania metod sprzedaży po działania marketingowe takie jak reklama danego dobra (usługi lub towaru), odpowiednia dystrybucja produktu czy jego cena.W ...

Czarna księga komunizmu ...

Michaił Gorbaczow marki toreb Louis Vuitton. Już wcześniej razem z córką brał udział w reklamach różnorakich produktów (m.in. reklama Pizzy Hut). Spotkało się to w Rosji ...

Holenderska polityka wobec narkotyków dostaną zezwolenie władz na sprzedaż miękkich narkotyków. Zabronione jest palenie na ulicy, reklama i sprzedaż narkotyków młodzieży poniżej 18 lat. Największą grupę konsumentów soft ...

1915 ...

Gazy szlachetne ...

Lampa wyładowcza montowane są w oprawie . Lampy wyładowcze lampa fluorescencyjna lampa metalohalogenkowa lampa neonowa lampa rtęciowa lampa sodowa lampa ksenonowa neon (reklama) BibliografiaJerzy Bąk, Technika oświetlania, wyd. WNT, Warszawa 1981, Linki zewnętrzne Wortal Światło ...


Inne lekcje zawierające informacje o "reklama":

Język reklamy (plansza 16) e height=380 width=770 > Dźwięk w reklamach W reklamie dźwięk to przede wszystkim: • sygnał • melodia/muzyka (określona) • efekty posiłkowe Obecnie w ...

Język reklamy (plansza 8) ...

Język reklamy (plansza 20) e height=380 width=770 > Cechy, które świadczą o skuteczności reklamy • Atrakcyjność – reklama powinna zainteresować jej odbiorcę, przyciągnąć jego uwagę poprzez ciekawe przedstawienie cech ...





Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie