Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie

Koleje Górnicze KWB Konin

Koleje Górnicze KWB Konin

Linia kolejowa
Koleje Górnicze KWB Konin
Dane podstawowe
ZarządcaKWB Konin
Długość120 km
Rozstaw szyn 1435 mm
Sieć trakcyjna 2,4 kV DC
48 V DC i 250 V DC[1]

EL2 ze składem węgla w pobliżu elektrowni Pątnów
Przebieg


Koleje Górnicze KWB Konin - kolej przemysłowa należąca do Kopalni Węgla Brunatnego Konin

Koleje Górnicze KWB Konin powstały pod koniec lat 50. XX wieku. Początkowo były to koleje wąskotorowe (900 mm), od lat 60. XX wieku - normalnotorowe (1435 mm). Obok Kolei Górniczej KWB Adamów są szczególnym przypadkiem bocznicy kolejowej w Polsce , której podstawowe zadania nie wiążą się z nadawaniem i wysyłaniem przesyłek kolejowych, ale z transportem węgla z kopalni do elektrowni.

Spis treści

Charakterystyka

Koleje Górnicze KWB Konin to bocznica kolejowa o długości 120 kilometrów wykorzystywana do przewozów węgla brunatnego z odkrywek kopalni KWB Konin: Kazimierz, Jóźwin, Lubstów i Drzewce do elektrowni Pątnów i Konin . Posiada połączenie z siecią kolejową PKP PLK poprzez punkt zdawczo-odbiorczy na stacji Przesmyk-Gaj[2].

Infrastruktura Kolei Górniczych KWB Konin składa się z zelektryfikowanych linii kolejowych, w większości dwutorowych, 225 sztuk rozjazdów oraz 15 stacji wyposażonych w przekaźnikowe urządzenia sterowania ruchem. Koleje Górnicze KWB Konin obsługują 3 załadownie węgla.

Ruch na Kolejach Górniczych KWB Konin

Po bocznicy kolejowej KWB Konin porusza się maksymalnie do 15 pociągów dziennie złożonych z jednego elektrowozu i 10 wagonów. Przewozy wynoszą około 11 milionów ton węgla brunatnego rocznie.

Ruch kolejowy na Kolejach Górniczych KWB Konin prowadzony jest w oparciu o przepisy wewnątrzzakładowe zatwierdzone decyzją Urzędu Transportu Kolejowego . Na niektórych szlakach prowadzony jest ruch składów pchanych. Pchanie odbywa się na podstawie odstępstwa od powszechnych zasad prowadzenia ruchu kolejowego przy zastosowaniu telewizji przemysłowej . Kamera do obserwacji szlaku zainstalowana jest wówczas na pierwszym wagonie pchanego składu, a odbiornik obrazu ( monitor ) w kabinie maszynisty pchającej pociąg lokomotywy.

Tabor kolejowy

Podstawową lokomotywą Kolei Górniczych KWB Konin jest niemiecki elektrowóz typu EL2.100 . Oprócz lokomotyw elektrycznych dla celów ruchu manewrowego i pomocniczego eksploatowane są spalinowozy: TEM2 , SM42 , SM30 , 401Da , 409Da . Służby eksploatacyjne użytkują ponadto wózki motorowe: WM-10 , WM-15 oraz pociąg sieciowy na podstawie wózka WM-15.

Podstawowymi wagonami służącymi do przewozu węgla brunatnego są wagony samowyładowcze typu VAP oraz 410 V. Wszystkie węglarki wyposażone są w instalację grzewczą, zapobiegającą przymarzaniu węgla do klap i stożka.

Przypisy

  1. sieć trakcyjna boczna pod załadowniami węgla
  2. punkt sąsiaduje ze stacją Pątnów Towarowy , która położona jest na linii kolejowej nr 388

Linki zewnętrzne


Inne hasła zawierające informacje o "Koleje Górnicze KWB Konin":

Kowary ...

Austro-Węgry ...

Łabędź (herb szlachecki) ...

Stronnictwo Demokratyczne ...

Baden-Baden ...

Żwirownia ...

Pobrzeże Kaszubskie ...

Piotr Steinkeller ...

2006 ...

Kołyma (obóz) ...


Inne lekcje zawierające informacje o "Koleje Górnicze KWB Konin":

Dorastanie bohaterów (plansza 7) ...

202. Historia geologiczna i budowa Polski. Rozmieszczenie zasobów mineralnych (plansza 11) ...

222 Historiografia po II wojnie światowej (plansza 7) ...





Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie