|
Nie znaleziono szukanej frazy! Poniżej znajduje się fraza najbardziej przypominająca szukaną. C2P
C2PC2P | | Model ciągnika C2P w
Muzeum Techniki w Warszawie
| Dane podstawowe |
Państwo
|
Polska
|
Producent
| PZInż. | Typ pojazdu |
ciągnik artyleryjski
| Trakcja | gąsienicowa | Historia |
Prototypy
|
1934
| Produkcja |
1934
-
1939
| Wyprodukowano | 196 | Dane techniczne | Silnik | 1
silnik benzynowy
, 6-cylindrowy Fiat 122B (PZInż. 367) o mocy 46 KM przy 2600 obr./min. |
Transmisja
| mechaniczna | Poj. zb. paliwa | 70 l | Długość | 2,85 m | Szerokość | 1,80 m | Wysokość | 1,58 m | Prześwit | 0,30 m | Masa | 2 750 kg (własna) | Moc jedn. | 16,7 KM/t | Nacisk jedn. | 0,41 kg/cm² | Osiągi | Prędkość | 45 km/h (po drodze) | Zasięg | 150 km (po drodze) 100 km (w terenie) | Pokonywanie przeszkód | Brody (głęb.) | 0,50 m | Rowy (szer.) | 1,20 m | Kąt podjazdu | 36° | Dane operacyjne | Użytkownicy |
Polska
,
Niemcy
|
C2P – polski
ciągnik artyleryjski
z okresu przed
II wojną światową
. HistoriaGąsienicowy ciągnik artyleryjski C2P, powstał w Biurze Badań Technicznych Broni Pancernych. Jego konstruktorami byli inżynierowie J. Łapuszewski i A. Schmidt. Początkowo wóz nosił oznaczenie C2T. W jego konstrukcji wykorzystano zmodernizowane podwozie tankietki
TKS
. Nowy pojazd przeszedł wyjątkowo długie (trwające dwa lata) badania techniczne i próby przedprodukcyjne. Produkcja seryjna ruszyła w
1937
. Pierwsza seria liczyła 196 egzemplarzy. Druga seria, zamówiona w
1939
, nie została do końca zrealizowana. SłużbaCiągniki C2P były przeznaczone do holowania
armaty przeciwlotniczej Bofors kal. 40 mm wz. 36
. Znajdowały się na wyposażeniu Dywizjonów Artylerii Przeciwlotniczej mających na uzbrojeniu te działa. C2P holowały też przyczepki z amunicją. Projektowano także użycie ciągnika do holowania działa przeciwpancernego wz. 36. W
1938
na jego podwoziu powstało
działo samobieżne
TKS-D
. Zachowane egzemplarzeEgzemplarz pochodzący z Francji znajdował się w Victory Memorial Museum w
Arlon
w Belgii, lecz wraz z całą kolekcją muzealną został on zakupiony przez amerykańskie World War II Victory Museum w Auburn w
Indiana
, a przeprowadzka odbyła się pomiędzy październikiem 2001 a styczniem 2002[1]. Ten sam pojazd powrócił do Polski w 2010 roku. Aktualnie nie jest on w pełni kompletny, nosi barwy niemieckie. W Polsce powstaje drugi C2P, którego podstawą była wanna pojazdu, kompletny silnik oraz oryginalne gąsienice. Drugi został sprowadzony z Niemiec. Przypisy Bibliografia- Adam Jońca, Rajmund Szubański, Jan Tarczyński Wrzesień 1939 Pojazdy Wojska Polskiego wyd. WKiŁ Warszawa 1990
Linki zewnętrzne
Inne hasła zawierające informacje o "C2P":
Ciągnik
...
C2P
C2PModel ciągnika C2P w
Muzeum Techniki w Warszawie
Dane podstawowe
Państwo
Polska
Producent
PZInż.Typ pojazdu
ciągnik artyleryjski
TrakcjagąsienicowaHistoria
Prototypy
1934
Produkcja
1934
-
1939
Wyprodukowano196Dane ...
Inne lekcje zawierające informacje o "C2P":
Hasło nie występuje w innych lekcjach!
|
|
|
|