Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie

Autostrada 20 (Izrael)

Autostrada 20 (Izrael)

S20
Długość:29 km
Dystrykty Dystrykt Centralny ,
Dystrykt Tel Awiw
Zdjęcie
Zdjęcie S20

Autostrada 20 ( hebr. : כביש 10) - jest autostradą położoną w aglomeracji miejskiej Gusz Dan , w Izraelu . Jest ona powszechnie znana jako Autostrada Ayalon ( hebr. : נתיבי איילון‎). Przechodzi ona przez obszar centrum Tel Awiwu i łączy wszystkie główne autostrady przechodzące przez ten rejon: nr 1

, nr 2
, nr 4
i nr 5
.

Autostrada jest bardzo mocno obciążona ruchem samochodowym (około 750 tys. samochodów dziennie). Pomiędzy jej wielojezdniowymi trasami biegnie linia kolejowa Israel Railways z kilkoma stacjami.

Spis treści

Historia budowy

Przed wybudowaniem autostrady Ayalon, wszystkie główne autostrady i drogi ekspresowe kończyły się na przedmieściach Tel Awiwu. W wyniku tego, na wjazdach do miasta powstawały wielkie korki uliczne i przejazd przez miasto był bardzo ciężki. Dodatkowo, Tel Awiw posiadał dwie stacje kolejowe - jedną na północy, a drugą na południu. Nie były one ze sobą połączone i pasażerowie musieli przejeżdżać pomiędzy stacjami korzystając z autobusów publicznego transportu miejskiego. Kolejnym problemem była rzeka Ayalon, która okresowo wylewała powodując powodzie na przedmieściach Tel Awiwu.

Aby rozwiązać te wszystkie problemy, w latach 50. XX wieku pojawił się pomysł budowy ciągu komunikacyjnego położonego wzdłuż koryta rzeki Ayalon. Rządowy projekt budowy powstał na początku lat 60. Do budowy nowej autostrady powołano w latach 70. przedsiębiorstwo rządowe Ayalon Highways Ltd.

W pierwszej kolejności przeprowadzono regulację koryta rzeki Ayalon, aby przeciwdziałać jej wylewom w przyszłości. W 1982 otworzono pierwszy odcinek autostrady. Pośrodku autostrady wybudowano linię kolejową z czterema stacjami, które połączyły północną z południową siecią kolejową Izraela. Na początku lat 90. rozpoczęto budowę południowego odcinka autostrady.

Wpływ drogi

Nowa autostrada razem z nową linią kolejową wywarły wielki wpływ na rozwój całego regionu Tel Awiwu, a nawet całej aglomeracji miejskiej Gusz Dan. Zwiększyła się przepustowość dróg i zmalała liczba korków ulicznych. Wzdłuż autostrady powstały liczne biurowce, centra handlowe i biznesowe. Israel Railways odnotowuje olbrzymi wzrost ilości pasażerów poruszających się pomiędzy kluczowymi stacjami Tel Awiwu. Autostrada odgrywa zasadniczą rolę w komunikacji miasta.

Plany budowy

Obecnie trwają prace budowlane przy budowie węzłów drogowych na południowym i północnym odcinku autostrady. Planuje się w przyszłości wydłużenie autostrady na północ, do kibucu Shefaim .

Długoterminowe plany przewidują wydłużenie autostrady aż do miasta Hadera na północy.

Zobacz też

Linki zewnętrzne



Inne hasła zawierające informacje o "Autostrada 20 (Izrael)":

Wag ...

Odense ...

Linz ...

Grenoble ...

Fosforan wapnia ...

1972 ...

1986 ...

1977 ...

Tablica rejestracyjna ...

Chrześcijaństwo ...


Inne lekcje zawierające informacje o "Autostrada 20 (Izrael)":

02a Pojęcia podstawowe - część 1 (plansza 5) ...

02a Pojęcia podstawowe - część 1 (plansza 1) ...

221. Przemiany powojenne na bliskim i dalekim wschodzie (plansza 13) ...





Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie