Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaMapaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacjiUczniowie
Szkoła Podstawowa nr 50 z Oddziałami Integracyjnymi

im. Świętej Jadwigi Królowej Polski w Białymstoku

ul. Pułaskiego 96, 15-338 Białystok
tel. (85) 748-90-41
www:   http://www.sp50.bialystok.ple-mail:   sp50@um.bialystok.pl

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 5970 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie

 

SZKOŁA PODSTAWOWA nr 50

- oddział przedszkolny
- klasy integracyjne
- zajęcia rewalidacyjne
- integracja sensoryczna
- koła zainteresowań
- miła atmosfera
- sala gimnastyczna, boisko
- biblioteka, świetlica, stołówka
- pomoc psychologiczno - pedagogiczna
- wysoki poziom nauczania
- wykwalifikowana kadra pedagogiczna
- bezpieczeństwo, opieka, troska
- dogodne warunki nauki

Zespół Wczesnego Wspomagania
Rozwoju Dziecka

- zajęcia terapii Integracji Sensorycznej
- zajęcia terapii logopedycznej
- zajęcia z pedagogiem specjalnym

O szkole

Od początku istnienia naszej szkoły działają w niej klasy integracyjne o zmniejszonej liczebności. Obok zdrowych uczą się tam także dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Dajemy im możliwość wszechstronnego rozwoju pod opieką wysoko wykwalifikowanej kadry specjalistów: pedagogów specjalnych, terapeuty SI, psychologa i logopedy.

Dostosowujemy programy nauczania, metody i warunki pracy w taki sposób, by każde z dzieci zyskało jak najwięcej. Integracja jest szansą na współistnienie dzieci zdrowych i tych, które wymagają szczególnej opieki.

Klasy integracyjne nie ograniczają się tylko do spraw szkolnych. Wychodzą na zewnątrz, biorąc udział w różnych akacjach, marszach, konkursach, imprezach miejskich. Dzieci z klas integracyjnych odnoszą wiele sukcesów, przynosząc radość zarówno szkole jak i swym bliskim. Klasy integracyjne uczą odpowiedzialności za innych, umiejętnej współpracy, pomocy i otwartości na drugiego człowieka.

Nasza szkoła oferuje:
  • bibliotekę
  • gimnastykę i zajęcia korekcyjno-kompensacyjną
  • nowoczesną pracownię komputerową
  • zajęcia integracji sensorycznej
  • opiekę logopedy
  • pomoc psychologiczno - pedagogiczną
  • świetlicę
  • zajęcia wyrównawcze
  • zajęcia rewalidacyjne
  • klasy integracyjne
  • wykwalifikowanych nauczycieli
  • atrakcyjne metody nauczania

Terapia integracji sensorycznej

Prowadzona jest w formie "naukowej" zabawy w sali wyposażonej w odpowiedni sprzęt (hamak, parówka, huśtawka, konik, topek, beczka, lina, helikopter, dysk, deskorolka, równoważnie i wiele innych). Terapia poprawia procesy sensoryczne dokonujące się w obrębie układów zmysłów.


Rewalidacja

Zajęcia rewalidacyjne przeznaczone są dla uczniów, którzy posiadają orzeczenie wystawione przez Poradnie Psychologiczno - Pedagogiczne. W klasach I-III praca na zajęciach odbywa się z uczniem indywidualnie, bądź w dwuosobowych grupach. Zajęcia prowadzone są przez pedagogów specjalnych.

Zajęcia te mają na celu usuwanie, likwidowanie, kompensowanie zaburzeń rozwojowych oraz stymulowanie ogólnego rozwoju dziecka. Zależnie od rodzaju zaburzeń czy niedorozwoju danych funkcji percepcyjnych dobiera się odpowiednie metody czy programy terapeutyczne. Ćwiczenia do indywidualnej pracy z dzieckiem powinny być różnorodne i usprawniać wszystkie jego sfery psychiczno - fizyczne.

Biblioteka Szkoły Podstawowej nr 50

Dysponuje przestronną czytelnią i wypożyczalnią oraz pokojem opracowań zbiorów. W czytelni funkcjonuje Centrum Informacji Multimedialnej z czterema stanowiskami komputerowymi oraz Centrum Informacji o Patronce Szkoły - Świętej Jadwidze Królowej Polski.

Oferujemy czytelnikom bogaty księgozbiór woluminów z literatury pięknej i popularnonaukowej, szeroki wybór encyklopedii, słowników, opracowań metodycznych, albumów, zbiór kaset wideo, płyt CD i DVD oraz czasopisma. Uczniowie mogą uczestniczyć w projektach bibliotecznych, organizowanych spotkaniach autorskich, inscenizacjach, montażach słowno - muzycznych, wystawach oraz konkursach: czytelniczych, recytatorskich, poetyckich, plastycznych. Chętnie biorą też udział w zajęciach z edukacji czytelniczej i medialnej.

Członkowie aktywu bibliotecznego angażują się w prace związane z działalnością biblioteki. Ważnym wydarzeniem w życiu biblioteki jest uroczyste pasowanie uczniów klas pierwszych na czytelników.

Świetlica szkolna

To miejsce odpoczynku, zabawy, nauki oraz rozwoju zainteresowań dzieci. Wychowankowie świetlicy uczestniczą w różnorodnych zajęciach rozwijających umiejętności plastyczne, muzyczne, matematyczne. Koła zainteresowań funkcjonują przed południem i po południu. Zajęcia są dobrowolne. W świetlicy jest wiele czasu na zabawy w kącikach tematycznych.

Program wychowawczy, opracowany przez zespół nauczycielek świetlicy, pt.: "W 50 - ce na 50" motywuje dzieci do pozytywnych zachowań. Co tydzień wychowankowie świetlicy awansem otrzymują 50 punktów i starają się je zachować. Daje to możliwość korzystania ze świetlicowych atrakcji takich jak: bilard, piłkarzyki, gra TV "play station 2", komputer, gry planszowe, zabawy w kącikach tematycznych, itd.

Dzieci świetlicy biorą udział w licznych konkursach wewnątrzszkolnych oraz organizowanych przez świetlice innych szkół. Zdobywają nagrody i wyróżnienia.


Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka

Wczesne wspomaganie to wszechstronne stymulowanie psychoruchowego i społeczno - emocjonalnego rozwoju dziecka z zaburzeniami funkcjonowania do momentu podjęcia przez nie nauki w szkole. Zespół specjalistów w oparciu o przeprowadzone badania i analizę dokumentacji opracowuje konkretny ii indywidualny program terapeutyczny dostosowany do możliwości i zainteresowań dziecka.

Korzystamy z wielu programów. Realizujemy elementy różnych programów, sięgamy do różnych metod i form pracy. Te, po które sięgamy najczęściej to:
  • metoda integracji sensorycznej
  • wykorzystanie muzyki we wspomaganiu rozwoju
  • metoda wg W. Sherborne
  • wykorzystanie elementów metody M. Montessori
  • metoda TEACH wg Schoplera
  • stosowana analiza behawioralna
  • metody eliminowania zachowań niepożądanych (stosowana analiza behawioralna, metoda wg Sattoan)
  • metoda ułatwionej komunikacji (wspomaganej)
  • elementy kinezjologii dla dzieci
  • metoda dobrego startu
  • ćwiczenia autorstwa prof. Gruszczyk - Kolczyńskiej
  • pedagogika zabawy

Serdecznie zapraszamy!

Pełna prezentacja szkoły pojawi się po zatwierdzeniu oferty przedstawionej szkole.
Jeżeli szkoła nie otrzymała oferty, prosimy o kontakt:

zmiany@szkolnictwo.pl

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X

TO JEST ROBOCZA PREZENTACJA JEDNOSTKI!

Zapraszamy placówkę do skorzystania z pełnej reklamy.
Skontaktuj się z redakcją katalogu,
ustal atrakcyjne warunki współpracy.




Ilość odwiedzin katalogu szkół:
wrzesień 2014 - 1.760.993
październik 2014 - 1.807.983
listopad 2014 - 1.782.702
styczeń 2015 - 2.003.589

OKS www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- ponad 1,5mln użytkowników/mies.


Zarejestruj się lub zaloguj, aby mieć pełny dostęp do informatora o szkołach.

Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie