Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Plan Rozwoju Zawodowego

nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego

Od odwiedzono tę wizytówkę 819 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

nauczyciela mianowanego

ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego

 

         

         MGR …………………….

 

 

 

 

Imię i nazwisko:

mgr ……………….

 

 

Kwalifikacje:

- dyplom ukończenia uzupełniających studiów magisterskich na kierunku pedagogika
w zakresie pracy socjalnej i opiekuńczo- wychowawczej

- dyplom ukończenia studiów wyższych zawodowych na kierunku pedagogika w zakresie pedagogika resocjalizacyjna z elementami profilaktyki

- świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w zakresie bibliotekoznawstwo
i informacja naukowa

 

Stanowisko:

pedagog szkolny/bibliotekarz

 

 

Staż pracy:

9 lat

 

 

Placówka oświatowa:

Szkoła Podstawowa …………………………..

 

 

Dyrektor placówki oświatowej:

mgr ……………………

 

 

Czas trwania stażu:

2 lata i 9 miesięcy

tj. 01.09.2016r. – 31.05. 2019r.

 

 

Cel główny:

Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego

 

 

 

 

            „Kto się przestaje rozwijać, umiera”

 

 

 

 

 

 Antoine de Saint- Exupery

 

 

 

Podstawa prawna:

 

  •   Ustawa Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r.
  •   Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013r.  w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. 2013 r., poz. 393 ).

 

 

 

 

ROZPORZĄDZENIE

MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ

z dnia 1 marca 2013 r.

w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli

 

 

 

  • 8. 1. Nauczyciel mianowany ubiegający się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego w okresie odbywania stażu powinien w szczególności:

1) podejmować działania mające na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej,

2) realizować zadania służące podniesieniu jakości pracy szkoły,

3) pogłębiać wiedzę i umiejętności służące własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego – z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż.

 

 

 

Czynności organizacyjne

Zadania do wykonania

Formy realizacji

Termin

Sposób dokumentowania

1.      Poznanie procedury awansu zawodowego

 

 

 

 

- analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli

- złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu

- sporządzenie planu rozwoju zawodowego

 

wrzesień 2016r.

- poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu

- plan rozwoju zawodowego zatwierdzony przez dyrektora szkoły.

 

2.      Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego

- analiza własnej pracy

- doskonalenie warsztatu pracy

- gromadzenie dokumentacji w formie elektronicznej i papierowej

- uzyskanie pozytywnej oceny dorobku zawodowego

 

 

 

 

cały okres stażu

- gromadzenie dokumentów: świadectw, sprawozdań, zaświadczeń, ocen

- ocena dorobku zawodowego dokonana przez dyrektora szkoły

3.      Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego

- opracowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego

 

maj 2019

- sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego

 

4.      Złożenie wniosku po zakończeniu stażu o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego

- prawidłowe wypełnienie wniosku

 

czerwiec 2019

- wniosek o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego

 

WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA AWANSU NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

 

§ 8 ust. 2 pkt. 1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły

Zadania do wykonania

Formy realizacji

Termin

Sposób dokumentowania

1.      Współtworzenie dokumentacji szkoły

 

 

 

 

2.      Doskonalenie własnego warsztatu pracy i metod pracy pedagogicznej. Uczestniczenie w różnych instytucjonalnych formach doskonalenia zawodowego podnoszących kompetencje, nadających kwalifikacje, doskonalących wiedzę i umiejętności

 

3.      Uczestniczenie w różnych formach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego

 

4.      Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych wynikających z potrzeb uczniów

5.      Wykorzystywanie nowatorskich metod i form pracy

 

 

6.      Pełnienie funkcji przewodniczącej zespołu do spraw udzielania pomocy psychologiczno- pedagogicznej

 

7.      Współpraca z rodzicami i środowiskiem rodzinnym

 

 

 

 

8.      Przeprowadzanie  kampanii, akcji szkolnych

 

9.  Realizacja programów profilaktycznych

-  współtworzenie dokumentacji szkoły: statut, program wychowawczy, program profilaktyki, regulaminy, kalendarz imprez oraz inne zgodnie z potrzebami szkoły

-  organizowanie i współorganizowanie konkursów wewnątrzszkolnych

 

- aktywny udział w formach doskonalenia (warsztatach metodycznych, kursach, szkoleniach, konferencjach) organizowanych przez placówki doskonalenia zawodowego
 i inne instytucje, adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły

 

 

 

 

 

 

- udział w szkoleniowych radach pedagogicznych

 

 

 

- prowadzenie zajęć adekwatnych do potrzeb uczniów (zaj. biblioterapeutyczne, zaj. ogólnorozwojowe, zaj. integracyjne)

-  stosowanie w pracy metod aktywizujących i innowacyjnych np. Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherbone, zaj. z wykorzystaniem chusty animacyjnej

 

 

- określenie form pomocy

 - koordynowanie udzielania pomocy psychologiczno- pedagogicznej dotyczących danego ucznia

 

 

 

- pedagogizacja rodziców (spotkania ze specjalistami, referaty, pogadanki, konsultacje indywidualne)

- organizowanie spotkań z rodzicami wykonującymi ciekawe zawody. Spotkanie w szkole lub w miejscu pracy rodzica. Rozmowa, poznanie interesujących zawodów.

 

- wyszukiwanie ciekawych kampanii, akcji szkolnych

- opracowanie i realizacja założeń

 

- realizacja programów wg. ustalonego planu pracy (m.in. „Nie pal przy mnie, proszę”)

- dokonanie ewaluacji przeprowadzonych programów

 

okres stażu

 

 

 

 

 

okres stażu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

okres stażu

 

 

 

 

okres stażu

 

 

okres stażu

 

 

 

 

 

okres stażu

 

 

 

 

 

okres stażu

 

 

 

 

 

 

 

 

okres stażu

- dokumentacja szkolna

 

 

 

 

 

zaświadczenia o ukończeniu formy doskonalenia

 

 

 

 

 

 

 

 

- zaświadczenia

- wpisy w księdze protokołów

 

 

- dziennik pozalekcyjny

 

 

- wpisy w dziennikach zajęć

- zdjęcia

 

 

 

- sprawozdanie

 

 

 

 

 

- sprawozdania

- zdjęcia

 

 

 

 

 

 

 

- sprawozdanie

 

 

 

 

 

 

 

 

§ 8 ust. 2 pkt. 2

Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej

Zadania do wykonania

Formy realizacji

Termin

Sposób dokumentowania

1.      Umiejętne stosowanie technologii  komputerowej                     i informatycznej  w swojej pracy

 

 

 

 

 

 

 

 

2.      Współpraca w prowadzeniu strony internetowej szkoły

 

3.      Wykorzystywanie nośników audiowizualnych w trakcie pracy

 

 

 

4.      Wykorzystywanie technologii komputerowej do samokształcenia - Internet

- opracowywanie dokumentów, sprawozdań, scenariuszy, planów pracy, raportów z wykorzystaniem komputera

- wykorzystywanie w pracy dydaktycznej encyklopedii multimedialnych i Internetu

- korzystanie z internetowych publikacji innych nauczycieli odbywających staż

 - umieszczenie planu rozwoju zawodowego oraz innych opracowanych materiałów na stronach internetowych

- przygotowanie prezentacji promującej pracę naszej szkoły

- promocja szkoły, prezentacja osiągnięć uczniów na portalu społecznościowym szkoły

 

-  aktualizowanie strony internetowej, zamieszczanie sprawozdań, artykułów, zdjęć.

 

- uzupełnianie i wzbogacanie własnego zestawu pomocy dydaktycznych (płyty CD, VCD I DVD) – wykorzystywanie ich w pracy z dziećmi

- relacjonowanie ważnych wydarzeń szkolnych za pomocą aparatu cyfrowego

 

- systematyczne korzystanie ze stron internetowych związanych z awansem zawodowych

- aktualizowanie wiedzy z zakresu prawa oświatowego

- wymiana doświadczeń zawodowych za pośrednictwem komunikatorów  oraz na forach internetowych.

cały okres stażu

 

 

 

 

 

 

 

marzec 2017

 

 

 

cały okres stażu

 

cały okres stażu

 

 

 

 

 

cały okres stażu

- dokumentacja, sprawozdania, scenariusze, plany

- zapisy w dzienniku lekcyjnym, prezentacje

 

 

 

 

 

 

 

- wpisy na stronie internetowej

 

 

- pomoce dydaktyczne

- zdjęcia

 

 

 

 

- wykaz stron WWW

 

 

 

 

§ 8 ust. 2 pkt. 3

Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć

Zadania do wykonania

Formy realizacji

Termin

Sposób dokumentowania

1.      Prowadzenie rad szkoleniowych w ramach WDN dla kadry pedagogicznej

 

2.      Współpraca z nauczycielami i wychowawcami

 

 

 

 

3.      Zajęcia otwarte dla nauczycieli oraz studentów kierunków pedagogicznych

 

 

4.      Udział w pracach zespołu ds. udzielania pomocy psych.- ped

 

 

- przygotowanie materiałów, prezentacji multimedialnych na posiedzenia rad szkoleniowych.

 

 

 

- wspólne omówienie sytuacji wychowawczej i dydaktycznej uczniów z uwzględnieniem potrzeb rozwojowych

- pomoc w ustaleniu form i metod pracy w stosunku do uczniów objętych opieką psychologiczno- pedagogiczną

- dostosowanie wymagań edukacyjnych

 

- przygotowanie scenariuszy i przeprowadzenie zajęć otwartych

- karty praktyk studenckich

 

 

- dzielenie się wiedzą z zakresu psychologii, pomoc w opracowaniu IPET, analizie opinii i orzeczeń, przydział form pomocy

czas trwania stażu; wedle potrzeb

 

 

czas trwania stażu

 

 

 

 

okres stażu; wedle potrzeb

 

 

wg potrzeb

- wpisy w Protokole

 

 

 

 

- poświadczenie nauczycieli współpracujących

 

 

 

- scenariusze zajęć

 

 

 

 

- Indywidualne Programy Edukacyjno- Terapeutyczne, poświadczenie zapoznania się z opiniami przez n-li

 

 

§ 8 ust. 2 pkt. 4a

Opracowanie i  wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich

Zadania do wykonania

Formy realizacji

Termin

Sposób dokumentowania

1.      Opracowanie i wdrożenie programu „Nie jestem nerwus”

 

2.      Opracowanie i wdrożenie programu rozwoju czytelnictwa „Jak nie czytam, jak czytam!”

 

3.      Opracowanie i wdrożenie programu wychowawczego ,,Savoir-vivre bez tajemnic’’.

 

 

4.       

- opracowanie programu

- realizacja programu wg. ustalonego planu pracy

- dokonanie ewaluacji wdrożonego programu

 

- opracowanie programu

- realizacja programu wg. ustalonego planu pracy

- dokonanie ewaluacji wdrożonego programu

 

 

- opracowanie programu

- realizacja programu wg. ustalonego planu pracy

- dokonanie ewaluacji wdrożonego programu

 

 

 

2016/2017

 

 

 

 

2017/2018

 

 

 

 

2018/2019

 

 

 

 

 

opracowany program

 

 

 

 

opracowany program

 

 

 

 

opracowany program

 

 

 

 

 

 

 

 

 

§ 8 ust. 2 pkt. 4c

Poszerzenie zakresu działań szkoły, w  szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych

Zadania do wykonania

Formy realizacji

Termin

Sposób dokumentowania

1.       Pozyskiwanie środków finansowych  na rzecz   lepszego funkcjonowania placówki

 

2.       Prowadzenie zajęć z biblioterapii

 

 

 

 

3.       Pedagogizacja i wsparcie dla   rodziców

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.       Udział w akcjach charytatywnych

 

5.       Współorganizowanie spotkań uczniów i pracowników szkoły z władzami lokalnymi oraz innymi jednostkami

–  wyszukiwanie możliwości pozyskania środków na rzecz lepszego funkcjonowania szkoły

- pisanie wniosków

 

– ukończenie kursu „Bajkoterapia czyli terapeutyczna rola bajek” - prowadzenie zajęć z dziećmi;

– przygotowywanie i organizowanie występów artystycznych z okazji   różnych uroczystości szkolnych

 

– prowadzenie zajęć otwartych

- zamieszczanie artykułów dla rodziców na stronie internetowej  szkoły

- szeroko rozumiane poradnictwo (zakres działań instytucji pomocowych, pomoc w trudnej sytuacji materialnej, pogadanki, szkolenia, rozmowy indywidualne)

– udzielanie pomocy rodzicom dzieci niepełnosprawnych (gromadzenie   przepisów prawnych; współorganizowanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej)

– systematyczne przekazywanie bieżących informacji na temat zmian   zachodzących w systemie oświaty

 

– zachęcanie i motywowanie do udziału w akcjach

 

 

- zapraszanie gości z różnych instytucji

- wyjazdy z uczniami (np. Fundacja Pomocy Dzieciom itp. )

 

okres stażu

 

 

 

okres stażu

 

 

 

 

okres stażu

– potwierdzenie dyrektora

 

 

– zaświadczenia z kursu

- przykładowe konspekty zajęć

– zdjęcia

 

– konspekty zajęć

- teksty artykułów

- notatki służbowe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- podziękowania

 

 

- wpisy w dzienniku

- wpisy w dokumentacji szkolnej

 

 

§ 8 ust. 2 pkt. 4e

Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami

Zadania do wykonania

Formy realizacji

Termin

Sposób dokumentowania

1.      Współpraca z organizacjami, instytucjami oraz innymi podmiotami działającymi na rzecz dziecka i edukacji w środowisku lokalnym

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.      Podejmowanie działań na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej

 

 

 

 

 

 

3.      Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych uczniów

 

 

4.      Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb edukacyjnych uczniów

 

 

5.      Udział w spotkaniach zespołów interdyscyplinarnych

 

6.      Organizacja akcji charytatywnych  dla dzieci z domu dziecka , osób potrzebujących

-  współpraca z policją, kuratorami sądowymi - podejmowanie działań mających na celu zapobieganie narkomanii, alkoholizmowi, nikotynizmowi,  niedostosowaniu społ., demoralizacji wśród dzieci oraz zaznajomienie ich z zasadami bezpieczeństwa

- współpraca z pielęgniarką (higiena pracy, ciała i jamy ustnej)

- współpraca z PPP w Żywcu (kierowanie na badania, opinie, orzeczenia. Udział w „grupie wsparcia pedagogów i psychologów szkolnych”)

- współpraca z Fundacją Pomocy Dzieciom w Żywcu (zaj. integracyjne  z dziećmi niepełnosprawnymi)

- współpraca z Samorządową Biblioteką Publiczną w Żywcu - współpraca z Samorządem Uczniowskim szkoły (akcje, konkursy, inne przedsięwzięcia)

 

- rozpowszechnianie wiedzy z zakresu możliwości skorzystania z pomocy materialnej w postaci stypendium i zasiłku szkolnego oraz innych form pomocy rodzinie

- diagnozowanie sytuacji środowiska szkolnego ze szczególnym uwzględnieniem rodzin wielodzietnych, rozbitych, w celu zorganizowania różnych form pomocy

- systematyczna współpraca z MOPS w zakresie pomocy materialnej dla potrzebujących

- poszukiwanie nowych form i sposobów pomocy rodzinom dysfunkcyjnym oraz borykających się
z problemami finansowymi.

- stała współpraca z wychowawcami w zakresie niwelowania negatywnych zachowań uczniów

- obserwacja ucznia w różnych sytuacjach szkolnych. Nawiązanie współpracy z jego rodzicami. Współpraca z MOPS,  PPP, Sądem Rejonowym, w celu pomocy dysfunkcyjnej rodzinie.

 

- analiza opinii oraz orzeczeń z PPP, kierowanie uczniów na odpowiednie zajęcia kompensacyjno – korekcyjne, wyrównawcze

- współpraca z nauczycielami w celu szybkiego zauważenia problemów szkolnych oraz kierowania opiekunów do właściwej poradni

 

- analiza w zespole problemowej sytuacji

- w razie potrzeb rozmowa ze sprawcą/ ofiarą przemocy

- propozycje naprawcze/ pomocowe

 

- przeprowadzenie zbiórki odzieży, żywności, zabawek, słodyczy

okres stażu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

okres stażu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

okres stażu

 

 

 

 

okres stażu

 

 

 

 

 

w razie potrzeb

 

 

okres stażu

- opis współpracy, dziennik lekcyjny, zeszyt informacji o uczniu, potwierdzenie opiekuna SU

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- zaświadczenia
o współpracy

 

 

 

 

 

 

 

 

- zaświadczenie o współpracy

 

 

 

- notatki wychowawców w dziennikach lekcyjnych

 

 

 

 

- poświadczenie o współpracy

 

 

- potwierdzenie

dyrektora 

- podziękowania

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

§ 8 ust. 2 pkt. 5

Umiejętność rozpoznawania i  rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z  uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony

Zadania do wykonania

Formy realizacji

Termin

Sposób dokumentowania

1.      Opracowanie indywidualnych   programów edukacyjno – terapeutycznych oraz indywidualnych planów pracy dla   dzieci z niepełnosprawnością

 

2.      Rozpoznanie i rozwiązanie pojawiających się w szkole problemów edukacyjnych i wychowawczych

 

 

3.      Opis i analiza dwóch przypadków - rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych.

– dokonanie diagnozy funkcjonalnej dziecka

- opracowanie programu dla konkretnego dziecka

 

 

 

 

 

- współpraca z rodzicami , nauczycielami (zebrania, konsultacje, rozmowy indywidualne)

- wywiad środowiskowy

- ustalenie metod pracy i form pomocy

-  analiza efektów podjętych działań

 

- identyfikacja problemu

-  geneza i dynamika zjawiska

-  znaczenie problemu

- prognoza

- propozycje rozwiązania

- wdrażanie oddziaływań

- efekty oddziaływań

okres stażu

 

 

 

 

 

 

okres stażu

 

 

 

 

 

okres stażu

– opracowany program

 

 

 

 

 

 

- dokumentacja szkolna

 

 

 

 

 

- studium przypadku

 

Plan rozwoju zawodowego jest otwarty i może ulec modyfikacji i aktualizacji adekwatnie do potrzeb nauczyciela i szkoły.

 

 

 

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie