Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
My English Club

Innowacja pedagogiczna z języka angielskiego

Od odwiedzono tę wizytówkę 836 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Innowacja pedagogiczna z języka angielskiego

 

 

My English Club

 

Autor innowacji:

Mgr Julia Wankiewicz

 

 

Szkoła Podstawowa nr 2

Roberta Schumana

w Wałczu

 

Tytuł innowacji:

My English Club

 

Podstawa prawna:                                                       

Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r., poz. 59 ze zm.).

 

Autor innowacji:

Julia Wankiewicz

 

Czas realizacji:

3 września 2018 – 21 czerwca 2019 (kontynuacja do roku szkolnego 2021/22)

 

Miejsce realizacji:

Szkoła Podstawowa nr 2 im. Roberta Schumana w Wałczu

 

Zakres innowacji:

grupa chętnych uczniów klasy V (z kontynuacją do klasy VIII)

 

 

 

  1. Wstęp

Znajomość języków obcych, zwłaszcza języka angielskiego w dzisiejszym świecie jest rzeczą niezbędną. Sprawne posługiwanie się językiem to możliwość swobodnego podróżowania, komunikacji i nawiązywania kontaktów  z obcokrajowcami, to otwarcie się na dziedzictwo kulturowe innych krajów, a także atrakcyjność na rynku pracy. Współcześni uczniowie a także ich rodzice mają świadomość potrzeby nauki języka angielskiego, zatem istnieje duża konieczność wychodzenia naprzeciw ich potrzebom.

Proponowana innowacja zrodziła się w celu realizacji dwóch głównych celów:

  • Nabycia przez uczniów umiejętności sprawnego komunikowania się w języku angielskim, faktycznego posługiwania się językiem obcym oraz swobody językowej
  • Sprostania wymaganiom stawianym przez nową formę egzaminu ósmoklasisty z języka angielskiego, który w dużej mierze kładzie nacisk na umiejętności produktywne; wymaga zatem od uczniów zarówno szerokiej wiedzy z zakresu leksyki i gramatyki języka angielskiego jak i wysokich umiejętności komunikowania się i interakcji.

 

Wobec dominacji języka angielskiego jako powszechnego środka porozumiewania się na całym świecie, szczególnie istotne wydaje się podnoszenie motywacji uczniów do nauki tego języka. Aby ww. cele mogły zostać zaspokojone a uczniowie pozostawali chętni i zmotywowani do pracy z językiem angielskim, innowacja zakłada różnorodność form  i metod pracy. Podczas zajęć uczniowie będą pracowali z takimi formami jak:

  • roleplays,
  • mini dialogi,
  • przeprowadzanie ankiet i prezentacja ich wyników,
  • analizowanie tekstów wybranych przez siebie piosenek, publiczne śpiewanie w języku angielskim (podczas uroczystości szkolnych, dla szerszego grona odbiorców),
  • czytanie książeczek anglojęzycznych,
  • oglądanie bajek/filmów w języku angielskim,
  • opracowywanie i omawianie prezentacji multimedialnych,
  • lekcje w plenerze
  • mini projekty (tematy realizowane przez kilka kolejnych godzin)
  • tworzenie gazetek w języku angielskim
  • nagrywanie filmików itp.

Aktywizacji uczniów posłużą różnorodne materiały dydaktyczne:

  • gry i zabawy językowe (quizy, krzyżówki, gry planszowe, kalambury itp.)
  • płyty CD (nagrania dialogów, piosenki itp.)
  • filmy DVD lub dostępne w Internecie
  • komputerowe programy edukacyjne np. Kahoot!
  • tablica multimedialna
  • materiały internetowe
  • mapy, ilustracje, plansze, plakaty itp.
  • karty obrazkowe (flashcards)
  • materiały przygotowane przez nauczyciela
  • słowniki

 

Opierając się na wyżej wymienionych założeniach niniejsza innowacja ma na celu sprawienie, aby nauka języka angielskiego stała się dla uczniów wspaniałą przygodą i zachęciła ich do dalszego poszerzania swoich umiejętności. Zajęcia prowadzone w ramach innowacji ukażą dzieciom, że angielski to ich droga ku przyszłości, a dzięki znajomości języka świat stoi przed nimi otworem.

 

  1. Cele innowacji
  • promowanie nauki języka angielskiego wśród dzieci
  • podnoszenie motywacji do nauki języka obcego
  • rozwijanie pasji i zainteresowań uczniów językiem angielskim
  • uatrakcyjnienie sposobu nauczania i uczenia się języka
  • doskonalenie umiejętności językowych (słuchania, czytania, stosowania słownictwa i gramatyki w praktyce, pisania i mówienia)
  • poszerzanie kompetencji językowych z zakresu posługiwania się językiem angielskim celem uzyskania jak najlepszych wyników na Sprawdzianie Szóstoklasisty
  • rozwijanie zainteresowania uczniów krajami anglojęzycznymi
  • poznanie różnych strategii uczenia się języka obcego
  • rozwijanie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji
  • rozwijanie umiejętności posługiwania się nowoczesnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi
  • rozwijanie w uczniach poczucia własnej wartości oraz wiary we własne możliwości językowe
  • wdrażanie uczniów do samodzielności w procesie uczenia się języka obcego
  • kształtowanie poczucia odpowiedzialności uczniów za własne wyniki w nauce
  • rozwijanie w uczniach postawy ciekawości, otwartości i tolerancji wobec innych kultur
  • rozwijanie umiejętności współpracy w grupie i w zespole
  • kształtowanie kreatywności i umiejętności twórczego myślenia
  • wdrożenie uczniów do efektywnego spędzania wolnego czasu

           

Dodatkowym celem ważnym dla podniesienia jakości pracy szkoły jest poszerzenie jej oferty edukacyjnej.

 

III. Zasady innowacji

Innowacja pt. My English Club będzie realizowana przez grupę uczniów z klasy V w roku szkolnym 2018/2019, a następnie będzie kontynuowana przez nich w kolejnych latach nauki do klasy VIII tj. do roku szkolnego 2021/22. Innowacją objęci zostaną uczniowie, którzy wyrażą chęć doskonalenia swoich umiejętności językowych. Sposób naboru odbędzie się na zasadzie dobrowolności i powszechnej dostępności. Dopuszcza się dopisywanie uczniów lub, w uzasadnionych przypadkach, rezygnację  z zajęć w trakcie roku szkolnego. Udział dzieci w zajęciach odbędzie się za pisemna zgodą rodziców. Efekty pracy uczniów będą także w miarę możliwości prezentowane rodzicom (podczas spotkań z wychowawcą)

Innowacja realizowana będzie w wymiarze jednej godziny tygodniowo podczas zajęć pozalekcyjnych, od września do czerwca, prowadzonych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

 

Formy pracy:

  • praca zbiorowa
  • praca w parach i grupach
  • praca indywidualna (kierowana przez nauczyciela lub samodzielna)

Tematyka zajęć odnosi się do zakresu wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej II etapu edukacyjnego klasy IV-VIII:

- znajomość środków językowych

- rozumienie wypowiedzi

- tworzenie wypowiedzi

- redagowanie wypowiedzi

- przetwarzanie wypowiedzi

Układ treści zajęć nie ma charakteru stałego, może on ulec zmianie, by umożliwić uczniom wypełnienie go ich własnymi pomysłami i propozycjami. Priorytetem jest, by każde zajęcia stwarzały możliwość wszechstronnego rozwijania sprawności językowych uczniów oraz budowania ich motywacji do nauki języka poprzez atrakcyjną formę pracy.

 

  1. Spodziewane efekty

Dla ucznia:

  • podniesienie motywacji do nauki języka angielskiego
  • rozwój pasji i zainteresowań językowych uczniów
  • wzrost komunikatywności, skutecznego porozumiewania się w języku angielskim
  • wzbogacenie czynnego i biernego zasobu słownictwa
  • rozwój sprawności językowych tj. czytania i słuchania ze zrozumieniem, pisania
  • wzrost zainteresowania kulturą i tradycjami krajów anglojęzycznych
  • rozwój umiejętności samodzielnego uczenia się i korzystania z różnych źródeł informacji
  • rozwój umiejętności współpracy w grupie
  • wzrost zaradności w życiu
  • wzrost pewności siebie i satysfakcji z pogłębiania znajomości języka

Dla szkoły:

  • wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły poprzez uatrakcyjnienie zajęć pozalekcyjnych
  • budowanie pozytywnego wizerunku szkoły wśród dzieci i rodziców, jako placówki dbającej o językowy rozwój swoich wychowanków
  • podniesienie jakości pracy szkoły

 

  1. Sposób ewaluacji

Podczas realizacji innowacji My English Club na bieżąco prowadzona będzie stosowna dokumentacja, dzięki której dokonana zostanie ewaluacja podjętych działań. W czerwcu każdego roku prowadzenia innowacji przeprowadzona zostanie ewaluacja w celu zdiagnozowania poziomu efektywności zajęć oraz zaangażowania i zainteresowania uczniów prowadzonymi przez nauczyciela spotkaniami. Wyniki ewaluacji końcowej zostaną opracowane oraz zaprezentowane uczniom, ich rodzicom, dyrektorowi szkoły oraz radzie pedagogicznej.

Ewaluacji podlegać będą:
- stopień realizacji działań zaplanowanych w ramach innowacji,
- skuteczność metod i form pracy w zdobywaniu wiedzy przez uczniów i kształtowaniu ich umiejętności oraz postaw,
- stopień atrakcyjności i użyteczności zajęć dla uczestników,
- atrakcyjność i użyteczność zajęć – według rodziców.

 

 

Narzędzia służące do ewaluacji:
- rozmowy z uczniami,
- obserwacja pracy i zaangażowania uczestników innowacji,
- analiza efektów pracy uczniów,
- ankieta skierowana do uczniów,
- ankieta skierowana do rodziców.

 

Dodatkowym narzędziem ewaluacyjnym dla powyższej innowacji będzie Sprawdzian Ósmoklasisty. Osiągnięte wyniki uczniów uczestniczących w zajęciach przyniosą dodatkową informację o użyteczności wprowadzonej innowacji.

 

Opracowanie: mgr Julia Wankiewicz

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie