Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
10 dowolnych celów edukacyjnych zajęć w formie operacyjnej i opracowane do tego odpowiednie ćwiczenia dramowe, poprzez które można owe cele zrealizować

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 12667 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 

1. Cele: wzajemne poznanie się i integracja grupy.

Ćwiczenie. Dzieci, siędząc w kręgu, wypowiadają kolejno swoje imiona oraz nazwę zwierzątka, które chciałyby mieć. Imię dziecka i nazwa zwierzątka muszą zaczynać się tą samą literą. Mogą to być również ulubione owoce lub warzywa. Kolejne dziecko, zanim się przedstawi, musi powtórzyć to co powiedzieli jego poprzednicy.

2. Cel: wyrabianie umiejętności wspólnego działania.

Ćwiczenie. Potrzebny będzie mały przedmiot dla każdego dziecka. Osoba prowadząca zabawę podaje komendy: "w lewo", "w prawo" - dzieci zgodnie z poleceniem podają swoje przedmioty. Każdy uczestnik podaje przedmiot np. w prawo, jednocześnie otrzymując inny z lewej. W międzyczasie osoba prowadząca zmienia kierunek podawania - kto nie zorientuje się w porę i będzie miał dwa przedmioty odpada z gry.

3. Cele: odczuwanie przyjemności, spowodowanej życzliwym nastawieniem do innych i życzliwością innych w stosunku do siebie.

Ćwiczenie. Osoba prowadząca pokazuje dzieciom, mówiąc"Przesyłam uśmiech dziecku, które siedzi obok mnie po prawej stronie" - dotyka ramienia tego dziecka i uśmiecha się, patrząc mu w oczy. Następnie dzieci przekazują sobie uśmiech w ciszy, dotykając ramienia kolegi (koleżanki) z prawej strony i uśmiechają się.

4. Cel: rozładowanie napięcia emocjonalnego.

Ćwiczenie. Dzieci wraz z osobą prowadzącą tworzą krąg. Stają na palcach, następnie kucają udając, że podnoszą np. kamień. Wstają, ważą go w rękach. Wdychają powietrze nosem, odchylają rękę do tyłu, jakby przygotowywały się do rzutu. W czasie rzutu, wypuszczają powietrze wymawiając głoskę "Uuuuuuu".

5. Cele: rozwijanie umiejętności wyrażania i rozpoznawania emocji, wyrażanych werbalnie.

Ćwiczenie. Zadaniem każdego dziecka stojącego w kręgu jest wypowiedzenie swojego imienia, w sposób podany przez osobę prowadzącą np. wesoło, smutno, ze złością, z gniewem itp. Dzieci wypowiadają imiona po kolei, zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

6. Cele: uświadomnienie potrzeby dawania i umiejętności przyjmowania.

Ćwiczenie. Dzieci siadają w kółku jedno za drugim z lekko ugiętymi nogami. Każde dziecko kładzie ręce na plecach kolegi siedzącego z przodu i zaczyna wykonywać okrężne ruchy od środka kręgosłupa na zewnątrz, z góry na dół. Potem masuje ramiona i szyję. Podczas wykonywania tego ćwiczenia, można słuchać relaksującej muzyki.

7. Cele: akceptowanie ciała innych, przełamywanie barier związanych z wzajemnym dotykaniem się.

Ćwiczenie. Dzieci ustawiają się parami. Każda z par musi tak poruszać się (chodzić, tańczyć), żeby stale utrzymywać kontakt fizyczny. Muszą przy tym stale zmieniać części ciała, którymi się dotykają. Dzieci same mogą wymyślać, którą częścią ciała można się jeszcze dotknąć. Podczas wykonywania tego ćwiczenia dzieci nie mogą porozumiewać się słownie.

8. Cele: koncentracja uwagi na wykonywanym zadaniu, budowanie pozytywnych relacji w grupie, uświadomnienie sobie sytuacji osób niewidomych.

Ćwiczenie. Na środku sali siada dziecko, które będzie "myszką". Pozostałe dzieci będą "kotkami" i siadają w kręgu w odległości od "myszki" 10 kroków. "Myszka" udaje, że śpi i ma zamknięte oczy. "Kotki" siedzące na obwodzie koła starają się podejść na czworaka do "śpiącej myszki". Muszą to robić bardzo cichutko i ostrożnie, aby nie obudzić "myszki". Jeżeli "myszka" usłyszy jakiś odgłos, wskazuje palcem kierunek, z którego on dochodzi i skradający się "kotek" musi wrócić na swoje miejsce. Jeżeli jakiemuś "kotkowi" uda się podejść do "myszki" wygrywa i zamienia się z nią rolami.

9. Cel: rozwijanie stosunków interpersonalnych.

Ćwiczenie. Przy piosence odpowiedniej do maszerowania, dzieci chodzą po sali i znajdują osobę, z którą utworzą parę. Podają sobie rączki albo obejmują się. Spacerują razem, mogą usiąść i porozmawiać, położyć spać misia. Mogą wykonywać różnego rodzaju czynności, aby tylko realizowały je wspólnie.

10. Cele: niesienie pomocy innym, kiedy są w potrzebie, odczuwanie przyjemności z niesienia pomocy.

Ćwiczenie. Na środku sali staje dziecko, które będzie "liskiem". Wokół niego, w kręgu ustawiają się dzieci, które będą "gąskami". "Gąski" zaczynają chodzić w kółku, a "lisek" próbuje wciągnąć jedną z nich do środka kręgu. Podsumowując zabawę rozmawiamy na temat: Jak czułeś się w roli "liska", a jak w roli "gąski"? Można urozmaicić grę wybierając spośród dzieci osobę, która będzie miała za zadanie ratowanie "gąski wciąganej przez "liska".

Marta Deptuła
Przedszkole Niepubliczne "Akademia Krasnoludków"
w Warszawie

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie