Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Autorski program zajęć pozalekcyjnych z języka francuskiego

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 5217 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Autorski program zajęć pozalekcyjnych z języka francuskiego dla klas maturalnych Liceum ogólnokształcącego im. Mikołaja Kopernika w Iłży.

Autor programu: mgr Waldemar Kosior- nauczyciel języka francuskiego

1. Wstęp
      Jest to program dobrowolnych zajęć pozalekcyjnych dla uczniów LO w Iłży przygotowujących się do egzaminu maturalnego z języka francuskiego, jak również dla innych osób zainteresowanych pogłębieniem swych umiejętności językowych. Program, przewidziany do cyklicznej realizacji w wymiarze jednej pozalekcyjnej godziny zegarowej, jest zgodny z założeniami obowiązującej podstawy programowej dla języka francuskiego (kurs podstawowy, wariant B) zawierając pewne nowe elementy uzupełniające treści w/w podstawy.

2. Cele programu
  1. cele ogólne
    • opanowanie umiejętnosci językowych w stopnniu umożliwiającym sprawną komunikację
    • pomoc w przygotowaniu uczniów do egzaminu maturalnego
    • zapewnienie uczniom możliwości używania języka w praktyce
    • rozwijanie wiedzy o cywilizacji i kulturze wybranych krajów frankofońskich przez dostęp do autentycznych materiałów
    • nawiązanie kontaktów z młodzieżą frankojęzyczną
    • wskazywanie nowoczesnych żródeł informacji w nauczaniu języka obcego
    • rozwijanie umiejętności korzystania z komputera jako środka dydaktycznego ułatwiającego opanowanie jezyka obcego
    • rozwijanie otwartości i tolerancji wobec szerokiego wachlarza zagadnień poru- szanych na zająciach
  2. cele szczegółowe
    w zakresie słuchania
    • uczeń rozumie sens prostych autentycznych wypowiedzi w różnych warunkach odbioru
    • uczeń potrafi wyszukać informacje szczegółowe w wypowiedziach i dialogach
    • uczeń potrafi wyselekcjonować informacje oraz sprawdzić ich prawdziwośc
    w zakresie mówienia
    uczeń potrafi:
    • uzyskiwać i udzielać informacji dotyczących życia codziennego
    • relacjonować wydarzenia oraz wypowiedzi innych osób
    • prowadzić proste negocjacje w sytuacjach codziennych
    • zastosować odpowiednie środki językowe dla wyrażania intencji, uczuć, emocji
    • wysławiać się z zastosowaniem regół poprawnej wymowy
    • wyrazić swą opinię na różne tematy w formie zwięzłej a także bardziej rozbudowanej
    w zakresie czytania
    • uczeń płynnie czyta teksty w języku oficjalnym
    • uczeń rozumie ogólny sens prostego tekstu przy czytaniu pobieżnym
    • uczeń rozumie sens tekstu, który zawiera fragmenty niezrozumiałe
    • uczeń potrafi wyszukać i wyselekcjonować informacje z cześciowo niezrozumiałego tekstu
    • uczeń potrafi sprawdzić prawdziwość informacji na podstawie przeczytanego tekstu
    w zakresie pisania
    uczeń potrafi:
    • napisać prosty tekst użytkowy (list, ogłoszenie, przesłanie, życiorys, podanie, reklamację)
    • napisać opowiadanie prostego tekstu stosując właściwe słownictwo oraz zasady ortografii
    • napisać rozprawkę oraz recenzję sztuki teatralnej lub filmu
    w zakresie zastosowania technologii komputerowej w nauce j. obcego
    • uczeń zna podstawwowe programy komputerowe przydatne do nauki języka obcego
    uczeń potrafi:
    • korzystać z komunikatorów frankojęzycznych ( Messenger, ICQ)
    • korzystać z poczty internetowej
    • korzystać ze słowników internetowych
    • obsługiwać multimedialny program do nauki j. Francuskiego „Profesor”
    • korzystać z programu „Real Player”
    • wyszukać potrzebne informacje korzystając z zasobów internetu
3. Metody
  • Metoda komunikacyjna w postaci eklektycznej
  • Metoda audiowizualna
  • Community Language Learning
4. Formy pracy
  • Praca w parach
  • Praca w grupach
5. Techniki nauczania Pytania i odpowiedzi
  • Drama
  • Dyskusja
  • Dialogi
  • Wypracowanie
  • Czat internetowy
  • Poczta internetowa
  • Piosenka
  • Film
      6. Pomoce dydaktyczne
           W realizacji programu stosowany jest podręcznik „Cafe Creme”, Grażyny Migdalskiej a także moje własne mareriały uzyskane z prasy oraz internetu. Do ciągłej dyspozycji jest komputer będący na wyposażeniu klasopracowni języka francuskiego jak również radiomagnetofon z odtwarzaczem CD oraz słowniki i tablice pomocnicze. W razie potrzeby istnieje możliwość korzystania z pracowni informatycznej.

      7. Materiał nauczania
      1. leksyka

        1 2 3

        Zakres tematyczny słownictwo sytuacje

        dom słownictwo związane z po-szukiwaniem i wynajmo-waniem mieszkania rozmowa telefoniczna, list,korespondencja internetowa
        1 2 3
        szkoła wydarzenia z życia szkołysystem oświaty scenka przedstawiająca wizytę młodzieży z Francji
        praca rynek pracybezrobocie w biurze pośrednictwa pracyna kursie językowym
        Czas wolny zainteresowaniahobbywypoczynekwakacje rozmowa z francuskim kole-gąw agencji turystycznejw kiniew teatrze
        Zakupy i usługi słownictwo dotyczące rodzajów sklepów, zakupów,reklamacjisłownictwo związane z różnymi urzędami (pocztą, bankiem, zegarmistrzem, fryzjerem) wizyta w różnych rodzajach sklepóww biurze reklamacjina poczciew policjiw bankuu fryzjera
        Kultura i sztuka słownictwo dotyczące filmu,teatru, literatury, muzyki,malarstwa, sztuk plastycz-nych, książki, kultury maso-wej na koncercie, w bibliotece,debata internetowa
        zdrowie troska o zdrowiehigieniczny tryb życia u lekarzaw szpitaluw instytucji ubezpieczenio-wej ( list, rozmowa telef.dyskusja na temat treści tekstu, tłumaczenie ulotek informacyjnych)
        Nauka, technika, postęp rozwój technikiodkrycia naukowekomputeryzacja w muzeum technikidyskusja na temat artykułuprasowego
        Świat przyrody pogodaświat roślin i zwierzątochrona środowiska dyskusja na temat filmuw sklepie zoologicznym
        Państwo i społeczeństwo struktura państwaurzędyorganizacje międzynarodowekonflikty wewnętrzne i mię-dzynarodowe symulacja debaty politycznejudział we frankojęzycznej debacie internetowej
        1 2 3
        Życie rodzinne i towarzyskie okresy życia człowiekaczłonkowie rodzinyczynności życia codziennegoświęta i uroczystościstyl życia wizyta u rodzinyw restauracjipobyt w rodzinie francuskiejdyskusja na temat świątpozdrowienia i życzeniaświąteczne
        Zagrożenia współczesnego świata
        alkoholizmprzemocterroryzmwojnynarkotykiAIDSprzestępczośćwypadki w klubie dyskusyjnym( dyskusja na temat artykułu)wypowiedż pisemna na zadany temat
        człowiek uczuciaemocjecechy charakteru listopis postacicharakterystyka
        Elementy wiedzy o krajach frankofońskich cywilizacjakultura geografiamentalność Francuza QuizykonkursyfFilmy na video i DVDczat internetowypoczta internetowa
      2. Materiał gramatyczny
        Rodzajnik
        • Formy ściągnięte rodzajnika określonego z przyimkami „a” i „de”
        • Rodzajnik cząstkowy
        • Opuszczanie rodzajnika
        Zaimek
        • Zaimek przymiotny pytający
        • Zaimek przymiotny nieokreślony ( chaque, tout, certain, different, plusieurs)
        Rzeczownik
        • Liczba mnoga rzeczowników zakończonych na –s, x, z, eaux, eux-
        • Liczba mnoga najczęściej używanych rzeczowników złożonych -des grands-parents, des tire-bouchons
        Przymiotnik
        • Niektóre formy nieregularne rodzaju żeńskiego przymiotnika
        • Miejsce przymiotnika w zdaniu
        • Przymiotnik w podwójnej formie w rodzaju męskim
        Zaimek
        • Zaimki osobowe w funkcji dopełnienia bliższego i dalszego
        • Zaimki pytające
        • Zaimki rzeczowne nieokreślone
        Przysłówek
        • Przysłówki ograniczenia
        • Przysłówki przeczenia
        Czasownik
        • Połączenie czasownika z przyimkiem
        • Wieloznaczność czasownika
        Tryby i czasy
        • Plus-que-parfait
        • Imperatif
        • Subjonctif
      8. Przewidywane formy ewaluacji
      • Obserwacja
      • Wypowiedzi ustne
      • Testy
      • Wypracowania
      • Udział oraz wyniki osiągane na szkolnych konkursach i olimpiadach z języka francuskiego
      • Wyniki osiągane na maturze
      • Ewentualne kontakty z młodzieżą frankojęzyczną
      • Podjęcie studiów na kierunku związanym z językiem francuskim
      • Wyjazdy i praca w krajach frankojęzycznych
      opracował: Waldemar Kosior
    • Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

      X


      Zarejestruj się lub zaloguj,
      aby mieć pełny dostęp
      do serwisu edukacyjnego.




      www.szkolnictwo.pl

      e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
      - największy w Polsce katalog szkół
      - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




      Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

      Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




      Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie